Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik heb regelmatig dat de meterstanden van de slimme meter niet worden door gegeven.
Normaal zou dat iedere dag moeten zijn, maar ik heb vaak dat het wel 14 dagen geen standen binnen komen.
Volgens Stedin komt dit omdat de meters dan in metercontrole staan, dit betekend dat de meter zich zelf reset en controleert.

Hier kan ik me iets bij voorstellen, maar als hij dan één dag weer iets doorgeeft en dan weer 5 dagen niks lijkt het of de meters dan bijna continue in controle staan en dit al een paar jaar dus.
Zijn er meer hier die hier last van hebben en/of een oplossing?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Harder klagen bij Stedin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je geen afscherming om je slimme meter staan waardoor het UMTS/3G/4G signaal geblokkeerd wordt?

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 02-06-2020 00:31 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Zelf uitlezen via de de P1 poort?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
AW_Bos schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:30:
Heb je geen afscherming om je slimme meter staan waardoor het UMTS/3G/4G signaal geblokkeerd wordt?
Nee zou niet weten wat, meterkast zit net buiten in de gang (appartement) en heb niks in de meterkast staan.
Op de meter zelf geeft hij datum/tijd weer dat de stand is doorgegeven en die komt overeen met de laatste standen die ik binnen krijg.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-07 18:07

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

ik heb hetzelfde gehad met mijn meter. ik maakte gebruik van het online dashboard Slimmemeterportal en merkte dat ik ook bijna geen meterstanden doorkreeg. Uiteindelijk is de meter vervangen en het probleem verholpen.

Tip: zorg er voor dat je alle meterstanden netjes noteert, of beter, maak er fotos van. De administratie bij Stedin is niet helemaal op orde. Als de meter vervangen wordt begint hij weer op 0 namelijk.

Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Net bericht gehad van Stedin, na zoveelste melding;

Goedemorgen Tom, je spreekt met Kayleigh. Ik kan me voorstellen dat je even contact opneemt als je standen steeds niet goed door komen. Ik kom op jou adres inderdaad tegen dat ook wij sinds de 24e niets van de meter hebben gehoord en zou hiervoor graag een afspraak inplannen. Belangrijk is dan natuurlijk wel dat jij dit op dit moment ook ziet zitten en dat er natuurlijk niemand met coronaverschijnselen in de woning aanwezig is. Mocht je de afspraak willen inplannen, hoor ik graag of er voorkeuren voor een dag of dagdeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:14
Dat lijkt me netjes opgelost :)
Of de meter gaat weer werken of ze vervangen hem, beide gevallen precies wat je Wilt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ja inderdaad, toevallig nu ik net hier een bericht heb geplaatst dat ze het wel serieus nemen.
Ik zal hier wel even laten weten hoe dit afloopt.

Pagina: 1