Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefuit
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 19:58
Ik zoek graag een home cinema set aan te schaffen en zou de Denon X1600H in combinatie met Focal Sib Evo 5.1 dolby atmos willen nemen. Ik vroeg me alleen af de speakers niet "overkill" zijn voor de Denon?

Eerst was ik van plan om de X2600H te nemen maar ik zie nagenoeg geen grote verschilen met de X1600H. Ik heb meer dan genoeg aan de HDMI ingangen van de X1600H.

Iemand die hier ervaring mee heeft of tips kan geven voor een andere receiver/speakers?

Oja, in combinatie met een LG OLED C8 55"

Beste antwoord (via Stefuit op 01-06-2020 21:31)

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Nee hoor, dat kan echt prima samen. Het is allesbehalve een exotische speakerset dus die vergelijking gaat hier totaal niet op.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Wat bedoel je eigenlijk met “overkill” in jouw situatie? Beetje een vage vraagstelling zo.

Als je een speakerset wil aansluiten heb je nu eenmaal een receiver nodig. En als die X1600H biedt wat jij nodig hebt, lijkt me dat een prima keuze.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefuit
Ik bedoel eigenlijk of de receiver niet te "goedkoop" is voor deze speakers. Een beetje zoals een sportauto kopen en er dan maar max 70km/u mee rijden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Nee hoor, dat kan echt prima samen. Het is allesbehalve een exotische speakerset dus die vergelijking gaat hier totaal niet op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:05
De X1600H is een prima instap receiver. Als daar alles op en aan zit wat jij nodig hebt aan functionaliteiten en aansluitingen kun je er weinig verkeerds aan doen :)

Die Focal set gaat prima werken op deze receiver :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kan niet anders dan beamen wat mijn voorgangers zeggen.
Receiver in deze klasse koop je sowieso voornamelijk op de opties die je nodig hebt of wilt. En speakerset niet apart dus ook prima aan te sturen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefuit
Dan is het deze set dus. Zonet besteld :)

Dank aan allen voor de tips :)

• Strandbal77
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-05 19:03
Hoi hoe wordt deze set aangesloten ? Ik heb namelijk al achterin speaker kabels liggen maar heb begrepen dat de dolby spreaker ook met elkaar verbonden moeten worden?

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01:19

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

@Strandbal77Een topic kicken om te kapen is niet de bedoeling. Tevens is dit antwoord met gemak terug te vinden door reviews en/of de handleiding te lezen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True