Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iPhone X gecrashed?! Help!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-04 14:11
Hallo allemaal,

Vanmiddag stopte mijn iPhone X er ineens mee nadat 1 x de melding kreeg dat er te weinig ruimte was. Ik heb direct enkele apps verwijderd maar tijdens het verwijderen van een app viel de iPhone uit.

Tot op heden alleen het zwarte scherm met het witte Apple logo in beeld.
Soft en hard reset uitgevoerd maar helaas opstarten doet de iPhone niet meer, althans verder dan het logo van Apple komt het niet.

Nu heb ik geen recente backup in iCloud o.i.d. en dat is in dit geval echt heel KUT, onze eerste dochter is een paar weken geleden geboren en de foto's van de bevalling staan op m'n iPhone. Deze wil ik dus graag nog kunnen redden van mijn telefoon.

Inmiddels heb ik mijn iPhone aan m'n Macbook gekoppeld met een USB-C naar Lightning kabel.
Via iTunes krijg ik een foutmelding (14) als ik Werk Bij probeer te doen, dit start dus wel maar na een tijdje komt de foutmelding in beeld.

Nu zie ik de Herstel fuctie, terug naar fabrieksinstellingen nog als laatste optie. Wat eigenlijk geen optie is :'(

Heeft hier iemand een gouden tip of ervaring om dit te kunnen voorkomen en misschien wat foto's te redden?
;(

P.s. ik kwam vanmiddag ook meteen m'n auto niet meer in zonder m'n telefoon, kon niet meer betalen bij de kassa etc. etc. Ik ben toch wel heel afhankelijk geworden van m'n telefoon :/

[Voor 7% gewijzigd door Novadecasa op 01-06-2020 20:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 12:14
Andere kabel geprobeerd? Andere PC (Windows)?

Je hebt geen enkele cloudservice die je foto's opslaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Novadecasa
Wouter36 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:57:
Andere kabel geprobeerd? Andere PC (Windows)?

Je hebt geen enkele cloudservice die je foto's opslaat?
Andere pc niet geprobeerd, anders naar KPN of Apple reseller brengen morgen om te laten doen? Heeft dat nut denk je?

Ik zie op m'n macbook dat onder iCloud foto's niet (meer) aan stond inderdaad, laatste backup is van febr. 2019 :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 12:14
Klinkt als een hardware probleem, maar niet geschoten is altijd mis.
Foutcode 14 kan heel veel zijn, zelfs een matige kabel.

Wegbrengen voor reparatie is 9 van de 10 keer einde bewaarde data.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:37
Nou ja, jammer dan. Je krijgt een miljoen meldingen als je geen automatische backup meer kan maken. Ben bang dat je data weg is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07-06 22:27
Ik heb ooit exact dit probleem gehad bij mn iPhone 6S plus (behalve geen bevalling foto's dan ;) ) en toen heeft dit programma mij fantastisch geholpen om werkelijk alles van mn telefoon af te halen, tot SMS'jes en WhatsApp gesprekken aan toe.

https://drfone.wondershare.com/nl/

Het terugzetten was een flink karwij omdat SMS'jes en WhatsApp'jes allemaal xml's en voor mij onbekende database bestanden waren maar foto's was zo gepiept.

Nou was dit bij mij in de iOS8 tijd dus er zal flink wat veranderd zijn qua security dus check even met de gratis versie wat er zoal mogelijk is bij de huidige iPhone's en iOS'en.

Hier nog wat tooltjes waar ik zelf geen ervaring mee heb: https://www.stellarinfo.c...e-data-recovery-software/

Edit: Nou twijfel ik tussen deze tool 8)7 : https://toolbox.iskysoft.com/guide/ios-data-recovery.html die heet ook Dr. Phone

[Voor 16% gewijzigd door crack_en_hack op 01-06-2020 23:21]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:13

Remi

Moo!

Ben bang dat je inderdaad de sjaak bent.

Herstel is niet mogelijk bij gebrek aan een backup en factory reset is ook bye bye data.
Als het uberhaupt al te fixen is zal een reparatiebedrijf wel een reset/wipe doen.

Je kan nog een poging doen om naar de Genius bar te gaan maar waarschijnlijk gaan zij het bovenstaande bevestigen.

Ik heb geen idee hoe kapot je toestel is maar als je hem in DFU kan krijgen dan kan je eventueel nog Checkra1n proberen voor een jailbreak. Vroeger kon je dan nog met SSH bij je data maar ik weet niet of dat tegenwoordig nog werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: oktober 2011
  • Nu online
Novadecasa schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:13:
P.s. ik kwam vanmiddag ook meteen m'n auto niet meer in zonder m'n telefoon, kon niet meer betalen bij de kassa etc. etc. Ik ben toch wel heel afhankelijk geworden van m'n telefoon :/
Dit hoeft niet erg te zijn, zorg alleen voortaan wel voor een backup. Wijze les. De apps die hierboven geopperd zijn kunnen je nog helpen, check ook zeker even een andere kabel. Eventueel kan je nog eens kijken of je wat met 3uTools kan. Fout 14 is vaak wel hardware gerelateerd maar ik heb ze vaker weer tot leven gekregen door middel van een wipe via iTunes, maar dat is niet het antwoord wat je natuurlijk wil horen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Godlikev
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14-06 19:01
Ik heb hetzelfde gehad, vanalles weggegooid en nu zijn mijn iconen nog steeds weg van mijn homescreen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Novadecasa
Helaas is het niet gelukt en heb ik alles terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen.
Bedankt voor jullie snelle reacties en voor iedereen nogmaals de tip, check goed of je foto's ook aangevinkt staan voor een backup. Uiteindelijk zijn dat de meestal de belangrijkste zaken die je wil bewaren...
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True