Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Scherm werkt niet via DP maar wel via HDMI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Partygeit
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 11-05 22:22
Hoi,

Ik ging even weg, half uurtje ongeveer, om avondeten te maken en toen ik terug kwam deed mijn scherm (Acer XF240H) het niet meer via DP. Hij geeft geen beeld af maar krijgt sowieso wel iets binnen, omdat hij continu op zoek is naar signaal. Het lampje gaat ook van oranje naar blauw en geeft rechtsboven aan dat hij op zoek is naar DP, HDMI of VGA aansluiting. Nu heb ik de HDMI gebruikt van mijn andere scherm en dan werkt de monitor wel. Iemand een idee? Zou toch niet zo zijn dat de DP vanuit het niets kapot is gegaan :(

Hardware:

GTX 1660S
Ryzen 7 1700
16GB DDR4 @2833MHz
ASRock AB350 pro4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- DP kabel vervangen;
- Andere DP aanlsuiting in GPU geprobeerd;
- Drivers geupdatet;
- PC herstart.

Een toevoeging, en ik ben completely flabbergasted. Dit heeft het (tijdelijk) verholpen:

0) Connect both the HDMI and DP cables, then start Windows using HDMI mode

1) switch to display port using the OSD (will give no signal message, followed by sleep mode and black screen)

2) then remove the power cable from the monitor (switching the monitor off using the button will NOT do it)

3) wait for at least one minute

4) put the power cable back in

Waarom werkt dit? En hoe kan ik dit fixen dat ik dit niet constant hoef te doen?

[Voor 26% gewijzigd door Partygeit op 01-06-2020 20:47]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:26
Ander scherm al geprobeerd op displayport? Kan zijn dat de videokaart raar doet.

Mijn blog; Floating Points

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Partygeit
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 11-05 22:22
Heb helaas niet echt een andere DP monitor in de buurt.

• lucky167
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 01-04 05:47
Hi Partygeit,

Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem met hetzelfde beeldscherm. Alleen het volledig resetten van mijn beeldscherm (incl. stroomkabel er uit) helpt, maar ook niet altijd. Ik heb dit scherm nu inmiddels een jaar en hij doet het vaker wel goed dan niet goed. Ik ben er wel achter gekomen dat wanneer ik mijn pc afsluit met alleen op het tweede scherm (TV via HDMI) projecteren en ik de pc vervolgens weer opstart, mijn Acer scherm niet meer werkt maar wel op de pc wordt herkend en het bovengenoemde topic probleem door Partygeit zich voordoet. Ik weet niet of dit probleem zich voordoet in slaapmode omdat ik dit heb uitgeschakeld op mijn pc.

Om de vraag van @NitroX infinity te beantwoorden, in mijn geval werkt een andere scherm via de displaypoort zonder problemen.Ik heb dit jaar een redelijke pc upgrade gedaan, maar de problemen met het scherm blijven bestaan.
- 1050ti of 1080ti maakt geen verschil
- Nieuw moederbord
- Nieuw werkgeheugen
- Nieuwe processor

Ik heb inmiddels zo veel geprobeerd dat ik vermoed dat het aan de monitor zelf ligt. Omdat hij in 80% van de gevallen wel goed werkt heb ik hem nog niet terug gebracht, maar zit nu na alles geprobeerd te hebben wel over na te denken om het alsnog te doen, of heeft iemand hier de gouden tip?

• Twazerty
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18-06 14:51

Twazerty

AVCHDCoder developer

In het verleden heb ik ook regelmatig problemen gehad dat mijn monitor geen beeld gaf op Displayport. Dat gebeurde volgende mij alleen als ik de pc uit standby haalde. Uitschakelen en inschakelen van de monitor was volgens mij voldoende om weer beeld te krijgen via displayport.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Partygeit schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:11:
Hoi,

Ik ging even weg, half uurtje ongeveer, om avondeten te maken en toen ik terug kwam deed mijn scherm (Acer XF240H) het niet meer via DP. Hij geeft geen beeld af maar krijgt sowieso wel iets binnen, omdat hij continu op zoek is naar signaal. Het lampje gaat ook van oranje naar blauw en geeft rechtsboven aan dat hij op zoek is naar DP, HDMI of VGA aansluiting. Nu heb ik de HDMI gebruikt van mijn andere scherm en dan werkt de monitor wel. Iemand een idee? Zou toch niet zo zijn dat de DP vanuit het niets kapot is gegaan :(

Hardware:

GTX 1660S
Ryzen 7 1700
16GB DDR4 @2833MHz
ASRock AB350 pro4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- DP kabel vervangen;
- Andere DP aanlsuiting in GPU geprobeerd;
- Drivers geupdatet;
- PC herstart.

Een toevoeging, en ik ben completely flabbergasted. Dit heeft het (tijdelijk) verholpen:

0) Connect both the HDMI and DP cables, then start Windows using HDMI mode

1) switch to display port using the OSD (will give no signal message, followed by sleep mode and black screen)

2) then remove the power cable from the monitor (switching the monitor off using the button will NOT do it)

3) wait for at least one minute

4) put the power cable back in

Waarom werkt dit? En hoe kan ik dit fixen dat ik dit niet constant hoef te doen?
combi DP van monitor met DP 1.4a van je GPU. Dit kan komen doordat Windows in zgn slaapstand is geweest. PC afsluiten, of geen slaapstand gebruiken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Anoniem: 1411436
  • Registratie: juni 2020
  • Niet online
Hoi, ik had een soortgelijk probleem met een 4k monitor en dit loste het voor mij op.
https://www.nvidia.com/en-us/drivers/nv-uefi-update-x64/
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True