Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-12-2021
hallo,
mijn echtgenote bezit een Garmin Vivomove 3s Sport (hybride) smartwatch.
Nu blijkt echter dat na een fietstocht (activiteit fietsen) van 18 km (zelf geregistreerd door mijn eigen vivoactive) de kaart van de gereden rit juist wordt weergegeven in garmin connect, maar NIET de afstand: de reeële18 km zijn gereduceerd tot 6 km....
ik heb al alle instellingen in garmin connect overlopen, maar kan nergens een foute instelling vinden.
Even vermelden dat de vivomove 3s Sport de gps van de smartphone gebruikt, dus geen gps on board.
Kan iemand uitleggen wat er eventueel fout loopt?
dank alleszins

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 23:01

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Hey!

Wat een gek probleem.
Hoe ziet de kaart eruit van de activiteit in de Garmin Connect app? Daar kan je op zien of hij de connectie mist met GPS en van hot naar her springt of alleen af en toe een verbinding maakt.

Even een gekke vraag.. heb je de goeie fiets activiteit gekozen? Niet Indoor Cycling of ietsdergelijks? Dat zou ook effect kunnen hebben erop.

Gr,
Techrvw

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-12-2021
hoi, inderdaad een eigenaardig probleem; de kaart ziet er net hetzelfde uit als de mijne die geregistreerd werd met een garmin vivoactive, dus het volledige parcours dat toch wel daadwerkelijk 18 km is......
Acitiviteit is uiteraard met "fietsen" geregistreerd......
trouwens, niet alleen met fietsen valt dit voor, ook met "wandelen" stopt de "opname" soms na een kilometer, terwijl de kaart toch volledig wordt weergegeven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen79
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-04 15:04
Ik heb hetzelfde probleem, heeft u al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quirina63
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-06-2021
Ook ik heb het probleem met de afstand die niet juist is op mijn Garmin Vivomove 3S, samen met mijn man gefietst en mijn afstand was 10 km meer. Heeft iemand idee wat hier aan gedaan kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:00
De vivomove 3 heeft zelf geen gps maar gebruikt de gps van de smartphone.
Kun je in garmin connect wel zien welke route gefiets is op de kaart?

Als je de route niet ziet is gps niet gebruikt, dan kan het mogelijk zijn dat je van te voren wel even de garmin app moet openen zodat de verbinding tot stand komt.
Pagina: 1