Gezien ik mezelf rot heb gezocht en door trial & error de boel werkend heb gekregen dacht ik dat het wel handig zou zijn om hier de juiste methode te delen.
Nu is het meer iets van een How-To dan een topic maar ik denk dat anderen hier ook wat aan zullen hebben. Daarnaast zeker nog benieuwd naar verbeter puntjes, wellicht dat het makkelijker te doen is?
De nodige handleidingen zijn allemaal in het Duits en hier te vinden.
Ik heb verschillende lampen van Paul Neuhaus hangen in de hal/overloop en badkamer. Verschillende modellen met verschillende afstandbedieningen en mogelijkheden. De hal heeft een range van witkleuren de overigen WRGB.
Nu had ik de Homey gekocht om de boel mee aan te sturen maar dan kan de lamp alleen aan en uitgeschakeld worden. Om alle opties te kunnen gebruiken dient er een Philips Hue bridge gebruikt te worden. Ik heb de Hue Bridge v2.1 hiervoor gebruikt. v1 zou ook moeten werken voor zover mij bekend is.
Na alle documentatie en filmpjes gezien te hebben werkt het volgende vrij instant met de E0040006 afstandbediening. Deze heb ik gebruikt voor alle lampen die met de verschillende afstandsbedieningen zijn geleverd.
1. Reset de afstandsbediening naar fabrieks instellingen
3. Reset de lamp
Nadat de lampen gekoppeld zijn met de bridge zijn de afstandsbedieningen overbodig. Deze kunnen de kast in zonder batterij gezien ze niet als extra hop fungeren.
6. Koppeling met Homey
Op basis van de reacties begrijp ik dat de lampen van Paul Neuhaus nu direct te koppelen zijn aan de hue bridge. Een update vanuit PN wellicht in hun firmware.
Hoe dan ook maakt het het koppelen natuurlijk stukken makkelijker
-edit 2-
Vandaag een Paul Neuhaus Q-Arian eettafel lamp opgehangen. Voor deze was het voldoende om de lampen in leesmodus te plaatsen (5x uit/aan schakelen). Daarna kon de hue bridge ze direct vinden.
De afstandbediening kent ze ook nog dus dat is mooi meegenomen.
Nu is het meer iets van een How-To dan een topic maar ik denk dat anderen hier ook wat aan zullen hebben. Daarnaast zeker nog benieuwd naar verbeter puntjes, wellicht dat het makkelijker te doen is?
De nodige handleidingen zijn allemaal in het Duits en hier te vinden.
Ik heb verschillende lampen van Paul Neuhaus hangen in de hal/overloop en badkamer. Verschillende modellen met verschillende afstandbedieningen en mogelijkheden. De hal heeft een range van witkleuren de overigen WRGB.
Nu had ik de Homey gekocht om de boel mee aan te sturen maar dan kan de lamp alleen aan en uitgeschakeld worden. Om alle opties te kunnen gebruiken dient er een Philips Hue bridge gebruikt te worden. Ik heb de Hue Bridge v2.1 hiervoor gebruikt. v1 zou ook moeten werken voor zover mij bekend is.
Na alle documentatie en filmpjes gezien te hebben werkt het volgende vrij instant met de E0040006 afstandbediening. Deze heb ik gebruikt voor alle lampen die met de verschillende afstandsbedieningen zijn geleverd.
1. Reset de afstandsbediening naar fabrieks instellingen
- Druk op de + of - (als de indicator led oplicht is de afstandsbediening gekoppeld
- Druk op de W en houd deze vast (de indicator led gaat knipperen)
- Druk binnen 10 seconden op de aan/uit knop om de rest uit te voeren
- Open de Hue Bridge App
- Kies voor Lampconfiguratie
- Kies voor lamp toevoegen
- Houd de afstandsbediening binnen 5cm van de brige en houd de aan/uit knop vast
- Wacht tot de indicator een paar keer geknipperd heeft
3. Reset de lamp
- Zorg dat de lamp al 5 minuten uitgeschakeld is middels de wandschakelaar
- Zet de lamp 4x achter elkaar aan en uit met tussenpozen van 2 sec. Zorg dat die na de 4e keer uitschakelen een 5e keer wordt ingeschakeld (dus 5x aanzetten en 4x uitzetten
- De lamp zal knipperen wanneer deze reset is
- Houd de afstandsbediening naast de zigbee antenne in de lamp
- Druk op nr 1 en houd deze vast
- De lamp zal knipperen wanneer de koppeling plaats vindt
- Herhaal dit met je andere lampen op de andere nummers (2 en 3)
- Open de Hue App/li]
- Kies voor Lampconfiguratie
- Kies voor Lamp toevoegen
- Wanneer de bridge zoekt middels de afstandbediening lamp 1 aanzetten.
- De lamp zal door de bridge gevonden worden.
- Herhaal dit voor lampen 2 en 3
Nadat de lampen gekoppeld zijn met de bridge zijn de afstandsbedieningen overbodig. Deze kunnen de kast in zonder batterij gezien ze niet als extra hop fungeren.
6. Koppeling met Homey
- Zorg dat de Hue Bridge een FIXED IP heeft anders kan de homey 'm niet altijd terug vinden
- Installeer de App Philips Hue
- Voeg vervolgens een apparaat toe middel de app
- Druk op de Bridge om de koppeling te maken
- De lampen welke gekoppeld zijn aan de bridge zullen getoond worden binnen Homey met alle opties.
Op basis van de reacties begrijp ik dat de lampen van Paul Neuhaus nu direct te koppelen zijn aan de hue bridge. Een update vanuit PN wellicht in hun firmware.
Hoe dan ook maakt het het koppelen natuurlijk stukken makkelijker
-edit 2-
Vandaag een Paul Neuhaus Q-Arian eettafel lamp opgehangen. Voor deze was het voldoende om de lampen in leesmodus te plaatsen (5x uit/aan schakelen). Daarna kon de hue bridge ze direct vinden.
De afstandbediening kent ze ook nog dus dat is mooi meegenomen.
[ Voor 6% gewijzigd door M.Koers op 26-01-2022 22:50 ]