Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

geheugen draait op 1333 ipv 1666

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01:13
Mijn vraag
...

Ik snap er niks van, heb 4 reepjes van 4gb kingston hyperx blu, slecht 2 ervan draaien op 1600 en de andere 2 op 1333.
Typenummers zijn hetzelfde. ook als ik ze per 1 gebruik hetzelfde resultaat. heb ze in alle bij de pc geprobeerd maakt geen verschil

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
asus P8H61-I R2.0 met bios 1402
Intel core i5-3470T
kingston khx1600c9d3b1k2/8gx

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
al in andere pc geprobeerd. een setje van 2 had ik op mp gekocht die draaien op 1600. de andere 2 zaten in de 2 pc's zelfde bord. heb geupgraded naar die i5 omdat de oude maar tot 1333 ondersteunde (g860).

de 2 reepjes die dus op 1333 draaien hebben in het oude systeem ook 1333 aangegeven.

Beste antwoord (via Toerq op 02-06-2020 23:15)

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En hoe heb je het allemaal ingesteld in BIOS?

Heb je handmatig de opgegeven instellingen gedaan of alles op 'auto'? En in dat laatste geval heb je XMP geactiveerd? (zo niet, doe dat eens...)

Soittakaa Paranoid!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En hoe heb je het allemaal ingesteld in BIOS?

Heb je handmatig de opgegeven instellingen gedaan of alles op 'auto'? En in dat laatste geval heb je XMP geactiveerd? (zo niet, doe dat eens...)

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
De SPD van deze modules zouden een profiel moeten bevatten om 1600MHz met 11-11-11 timings te kunnen draaien bij 1,5V (standaardspanning voor DDR3). Om de snelste timings van 9-9-9 te halen moet je de spanning verhogen tot 1,65V. Dit kan je manueel doen of door het XMP profiel in het BIOS te selecteren.

Ik zou eens beginnen met het BIOS te resetten en extra te controleren dat het typenummer echt correct is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01:13
was inderdaad een optie die op auto stond, nu op xmp gezet en draait op 1600. bedankt voor het meedenken allebij.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True