Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

2 in 1 laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M_Itchel_MM
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:49
Wat ga je met je laptop doen?

Zelf heb ik thuis een desktop computer voor grote taken, deze laptop wordt puur voor de studie. Wat ik er voornamelijk mee zal doen is typewerk, simpele excel, powerpoints maken en onderzoek. Hooguit zullen we een interactieve e-learning doen, wat niet al te spectaculair is. Verder wil ik graag de 2 in 1 optie, zodat ik voor fysiologie/anatomie/histologie met zoeen pen snel een schets en dergelijke kan maken in mijn aantekeningen. Sporadisch zal ik hem gebruiken om een e-book in te kijken, mocht ik het fysieke boek niet bij hebben.

Als ik wat zwaardere taken moet doen pak ik mijn desktop thuis. Het is dus echt voor kleine zaken. Als het dus geen games kan draaien, maakt dat mij echt niet uit.

Zelf denk ik aan Windows, maar een chromebook overweeg ik ook. Mede doordat we voor tutor- en coachgroepen via google drive werken met de pp, essays etc. Dit zal de prijs wel drukken, maar ik zal niet altijd internet hebben (80% van de tijd wel). Zo zitten we afentoe in het ziekenhuis en de snijzaal, waar vaak geen internet is.

Wat is je budget?
Ik zat te denken aan 450, mocht het ECHT een meer waarde zijn kan ik wel naar 600. Ik kan met de aanschaf wel wachten tot sept, aangezien derest van dit collegejaar toch online is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, het zal dagelijks meegaan naar de faculteit. Echter is het niet vaak aaneengesloten en kan ik tussendoor het rustig ophalen. Een batterij van 10 uur is dus niet perse nodig. Ook zal ik ermee in de bieb gaan zitten om te studeren als aanvulling van mijn fysieke boeken.
Afentoe zal ik hem ook 4 uur mee de trein innemen naar mijn ouders.

Het moet dus vooral klein en licht zijn, zodat het op.die a4 tafels van de collegezalen past.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta voor alle merken wel open. Tot nu toe zat ik te kijken naar een microsoft surface go 2, maar de instapversie is dan misschien wat te langzaam als ik 5 seconden moet wachten tot iets opent.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:39
Heb je zelf al ideeën? De best buy guide is net uit, denk dat je daar wel wat aan hebt? Een Chromebook is zeker ook een optie. Wel viel het mij tegen hoe goed je met Microsoft office kan werken op zo een ding (geen integratie met drive).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 12:25
Een iPad Pro/Air? Pencil van AliExpress en Bluetooth toetsenbord met case op Amazon o.i.d. en screen protector kom je rond de 600 euro uit. Later kan je nog upgraden naar Apple Pencil / Keyboard indien gewenst

Ook komt rond september waarschijnlijk Air 4 uit dus dan kan je goedkoper een 3 halen of zelfs gaan voor een 4

Je zou zelfs kunnen gaan voor de iPad (2019) en dan heb je voor 425 - 475 ook een hele setup.

[Voor 34% gewijzigd door Tolga07 op 02-06-2020 00:04]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True