Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

RTX 2070 super - black screen gpu crash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hardleers
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 27-11 11:43
Hi allen!

Misschien hier al wat ervaringsdeskundigen.

Heb onlangs mijn systeem geupgrade (CPU+GPU)

Asrock ab350m pro4 mobo
R5 1600 → R5 3600
Gigabyte RX Vega 56 → Inno3d RTX 2070 super iChill
16gb Corsair DDR4 3200mhz
Seasonic m12-II evo 520w

Voorheen weinig problemen gehad (alleen bij overclocken gpu, dus dat lekker gelaten) draaide alles stabiel. Sinds de upgrade draait alles nog vele malen lekkerder, maarrrr. Bij Divinity original sin II definitive krijg ik crashes. Zodra de game geladen is zie ik 1 of 2 seconden beeld en daarna crasht de GPU. Zwart scherm - 'device not found' melding en fans op 100%.

Een oude savegame bracht eventjes hulp, maar na enkele uren weer en nu is mijn volgende save corrupt. Het lijkt te crashen bij intense grafische (voor deze game dan) explosies. Echter is de daaropvolgende save ook corrupt en crasht hij dus na 1 seconde in game.

Al geprobeerd:
Drives opnieuw geinstalleerd (eerst verwijderd met DDU in save modus)
Game gedeinstalleerd en op een andere ssd opnieuw geinstalleerd
Game direct gestart als admin, niet via steam
In de game in de grafische opties van alles aan/uit.

Ik had het met mijn vorige kaart niet, en andere games draaien tot nu toe echt probleemloos op hoge settings (GTA 5 alles very high, Squad alles max, Pubg alles max) etc etc.

Iemand hier enig idee wat het nog kan zijn of waar ik verder moet gaan kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
Eerst maar even de voeding vervangen. Deze is niet geschikt voor nieuwe hardware. Eigenlijk alles na de Intel 4000 series.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hardleers
Waarom is deze niet geschikt en welke zou ik dan wel moeten hebben?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 29-11 02:51

millman

6708Mhz @ -185c

Gaat om ATX standaard vernieuwingen die niet in deze PSU zijn meegenomen. Het kan zo zijn dat deze PSU niet goed kan omgaan met zeer lage load situaties bijvoorbeeld.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hardleers
Grappig, want ik heb juist het gevoel dat de GPU in een safe modus schiet. Gisteravond 2 uur prima kunnen gamen, maar bij wederem een moment met veel verschillende explosies en vuur klapte hij eruit. Dus het is wel op het moment van een grafisch iets. Schiet dan op fans 100% en geen beeld meer. Is juist een hoge piekspanning dan niet logischer? Ik ben niet mega onderlegd in PSU's, dus correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 09:37
Gezien de leeftijd van de voeding zou ik kijken of je een andere voeding kan gebruiken om te testen. De symptomen klinken als wat ik had met mijn oude pc. Nadat ik voeding vervangen had was het probleem opgelost.

En gezien je setup, denk ik dat je PSU het ook net niet trekt.

[Voor 13% gewijzigd door corporalnl op 02-06-2020 13:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hardleers
Ok duidelijk. Ik wil uiteindelijk de boel gaan ombouwen (anders mobo) richting itx. Dus heb zelf deze al in de wishlist: pricewatch: Corsair SF600

Een idee om die nu te halen dan alvast?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Niet dat het een goede voeding is maar als er met een Vega 56 geen problemen waren zou ik het nu niet in de voeding zoeken.
Corsair LPX 3200C16 draait in veel gevallen niet lekker met Ryzen 3xxx. Op welke snelheid is het geheugen ingesteld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hardleers
Ik heb hem via xmp profiel op 3200. Hij herkent hem in de basis als 2133. Hoewel hij wel in de qvl lijst staat.

Oh en met de Vega 56 had ik wel problemen als ik undervolte/overclockte. Hier kon ie soms dezelfde soort crash geven. Misschien dan toch gerelateerd? Op standaard instellingen had ik eigenlijk nooit iets.

[Voor 48% gewijzigd door Hardleers op 02-06-2020 15:51]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True