staan er in dr-dos nog mappen en staan ze daar in
@ Vinzz
Nee alleen bestanden.
Bedankt voor al je hulp!!! en natuurlijk ook naar alle andere leden! Maar moet nu wat andere dingen doen.
hopelijk tot later.
Groeten
Nee alleen bestanden.
Bedankt voor al je hulp!!! en natuurlijk ook naar alle andere leden! Maar moet nu wat andere dingen doen.
hopelijk tot later.
Groeten
@japie1234 even dos iso gebrand met nero en virtualbox opgestart
hij blijkt een drive d: te maken
dus cd d: (misschien e: of f: bij jou)
dir
voila
was lang geleden voor mij, ongeveer net zo lang geleden als dit moederbord
hij blijkt een drive d: te maken
dus cd d: (misschien e: of f: bij jou)
dir
voila
was lang geleden voor mij, ongeveer net zo lang geleden als dit moederbord
[ Voor 47% gewijzigd door pennywiser op 25-06-2020 18:55 ]
Ga die optie zo proberen.
Is upgraden vanuit bios toch ook niet een optie?
Bij versie 1703 zie ik geen ez flash waarschuwing.
https://www.asus.com/Motherboards/M2NE/HelpDesk_BIOS/
Is upgraden vanuit bios toch ook niet een optie?
Bij versie 1703 zie ik geen ez flash waarschuwing.
https://www.asus.com/Motherboards/M2NE/HelpDesk_BIOS/
je huidige bios was volgens mij te oud om ezflash te doen
Huidige bios versie 0103 maar bij 1703 zie ik geen waarschuwing. Zie wel optie ez flash in bios staan.
Idd station d. Maar lukt niet met het commando. Zie een paar dir's met aparte tekens ervoor en achter maar geen .bat, .com of .exe bestanden. Dos kennis komt weer een beetje terug.
Idd station d. Maar lukt niet met het commando. Zie een paar dir's met aparte tekens ervoor en achter maar geen .bat, .com of .exe bestanden. Dos kennis komt weer een beetje terug.
Het was e:
Flash werd in gang gezet. Maar mededeling "please wai! !" duurde zolang dat ik maar herstart heb. Gelukkig werkt alles nog.
Flash werd in gang gezet. Maar mededeling "please wai! !" duurde zolang dat ik maar herstart heb. Gelukkig werkt alles nog.
Do not use EZ-Flash to flash BIOS if your BIOS version is prior to 0203.
Als je het toch wilt testen moet je dat doen, lijkt me vrij onverstandig.
Hoe lang is lang en wat heb je ingetypt
Als je het toch wilt testen moet je dat doen, lijkt me vrij onverstandig.
Hoe lang is lang en wat heb je ingetypt
reset je bios eens
https://www.overclockers....een-going-for-10-mins-now
batterij er even uithalen of via f10 in bios zelf
https://www.overclockers....een-going-for-10-mins-now
batterij er even uithalen of via f10 in bios zelf
[ Voor 15% gewijzigd door pennywiser op 28-06-2020 11:43 ]
Denk ongeveer 45min.
awdflash.exe 1703.bin
Het lijkt alsof bios flash geladen wordt maar niet uitgevoerd.
Zal resetten en geen ez flash meer proberen.
Bedankt
awdflash.exe 1703.bin
Het lijkt alsof bios flash geladen wordt maar niet uitgevoerd.
Zal resetten en geen ez flash meer proberen.
Bedankt
Handelingen zojuist:
Bios: load defaults - f10 - cd rom 1st boot - f10.
dvd opstartdiskette geladen: e: awdflash.exe 1703.bin.
Zie:File name to program 1703.bin in venstertje met knipperend underscore teken erachter.
Zie: Knipperend: Please wait! in geel.
Geen verandering dus helaas..
Bios: load defaults - f10 - cd rom 1st boot - f10.
dvd opstartdiskette geladen: e: awdflash.exe 1703.bin.
Zie:File name to program 1703.bin in venstertje met knipperend underscore teken erachter.
Zie: Knipperend: Please wait! in geel.
Geen verandering dus helaas..
[ Voor 7% gewijzigd door japie1234 op 28-06-2020 17:43 ]
Als ik eerst commando awdflash.exe invoer, kan ik in het venster 1703.bin invoeren. Dan heb ik geen knipperend underscore teken achter .bin. Details, maar misschien zit de oplossing erin verborgen.
Heb w10 nog een keer geprobeerd om te installeren. Na herstarten van het toetsenbord taalvenster stond er de volgende melding:
0xc1900101 0x20017
de installatie is mislukt in de fase safe_os met een fout in de boot-bewerking.
0xc1900101 0x20017
lastig... even denken
[ Voor 40% gewijzigd door pennywiser op 30-06-2020 17:14 ]
Ik ben bang dat ik even niks meer weet, zal nog even zoeken, maar denk dat ik zo ook geen opties meer heb
Ik zou dan iets van Xubuntu installeren
Ik zou dan iets van Xubuntu installeren
[ Voor 16% gewijzigd door pennywiser op 30-06-2020 17:22 ]
Bedankt Vinzz, wacht het af maar misschien kan het gewoon niet
Bedankt iedereen voor de hulp. Ga voor een nieuwe setup:
:fill(white):strip_exif()/f/image/9nAr1MiJc0ubR5OnHH5vb8mT.png?f=user_large)
@Vinzz
Jij hebt me extra geholpen en stuur graag een kleinigheidje naar je toe. Reepje geheugen ofzo. Stuur maar een pm.
Topic kan gesloten worden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/9nAr1MiJc0ubR5OnHH5vb8mT.png?f=user_large)
@Vinzz
Jij hebt me extra geholpen en stuur graag een kleinigheidje naar je toe. Reepje geheugen ofzo. Stuur maar een pm.
Topic kan gesloten worden.
[ Voor 24% gewijzigd door japie1234 op 30-06-2020 17:37 ]
tnx maar is prima zo hoor, ik vind het wel een leuke puzzel helaas zonder oplossing deze keer
mooie setup, ik zou alleen wel een 860evo nemen
https://ssd.userbenchmark...BX500-240GB/3949vsm578496
mooie setup, ik zou alleen wel een 860evo nemen
https://ssd.userbenchmark...BX500-240GB/3949vsm578496
Heheh zelfs mijn 6 jaar oude 840evos zijn nog sneller en flink ook: https://ssd.userbenchmark...BX500-240GB/1594vsm578496
Als iemand nog zin heeft om met opties te komen hoor ik het wel. Ook al heb ik een nieuwe setup.
Als de beheerder vindt dat het topic gesloten moet worden, snap ik dat ook.
Als de beheerder vindt dat het topic gesloten moet worden, snap ik dat ook.
Het was me nu niet duidelijk uit dit topic of je nu ook al geprobeerd had om een WIndows 10 installatie uit te voeren met een standaard PS2 keyboard?japie1234 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:23:
Als iemand nog zin heeft om met opties te komen hoor ik het wel. Ook al heb ik een nieuwe setup.
Voor dat soort gevallen heb ik er zelf altijd nog een paar verschillende op voorraad (kringloop
Heb alleen converters geprobeerd.
Oplossing voor de foutmelding zal wellicht tot succes leiden. Denk ik.japie1234 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:57:
Heb w10 nog een keer geprobeerd om te installeren. Na herstarten van het toetsenbord taalvenster stond er de volgende melding:
0xc1900101 0x20017
[ Voor 4% gewijzigd door japie1234 op 03-07-2020 16:40 ]
Thx Jorg,
Maar ik twijfel of het daaraan ligt. Kom het niet tegen als ik de foutmelding google.
Er zijn eigenlijk twee problemen. Namelijk ook nog het upgraden van het bios wat niet lukt. En het een zou het ander kunnen helpen.
Maar ik twijfel of het daaraan ligt. Kom het niet tegen als ik de foutmelding google.
Er zijn eigenlijk twee problemen. Namelijk ook nog het upgraden van het bios wat niet lukt. En het een zou het ander kunnen helpen.
Ik lees op de asus site dat het mogelijk is om met 'winflash' het bios te upgraden. Is dat voor mijj een optie?
Heb geprobeerd om vanaf usb ipv dvd windows 10 te installeren. 2 vragen:
- Tijdens proces via media creation tool naar voltooid geen foutmeldingen. Na herstarten alleen een streepje in de linkerbovenhoek. Hoe kan dat?
- Hoe krijg ik awdflash en een bios versie opstartbaar op usb? Heb Rufus maar kom er niet uit.
Bedankt.
- Tijdens proces via media creation tool naar voltooid geen foutmeldingen. Na herstarten alleen een streepje in de linkerbovenhoek. Hoe kan dat?
- Hoe krijg ik awdflash en een bios versie opstartbaar op usb? Heb Rufus maar kom er niet uit.
Bedankt.
Uit mijn blote hoofd Rufus met Freedos installeren en awdflash en bios versie er bij kopiëren.japie1234 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:16:
Heb geprobeerd om vanaf usb ipv dvd windows 10 te installeren. 2 vragen:
Bedankt.
Rufus gestart - opstartselectie freedos - kan de bestanden niet selecteren(onzichtbaar op bureaublad).
De USB drive kun je niet gewoon in de verkenner kiezen na installatie van Freedos? Eventueel door de hem er even uit te halen en er weer in te doen?