Toon posts:

Systeem valt uit onder load (100% fan)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:18
Aangezien ik er zelf niet meer uit kom heb ik jullie hulp nodig 8). Onder load (bijv. Cities Skylines) valt de PC uit, fans gaan op 100% en alleen "hard" uitzetten helpt, geen piepjes etc. Voor de zekerheid heb ik de build helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet, helaas heeft dit niks geholpen.

Het probleem speelt al sinds eind 2018 toen ik het systeem in elkaar heb gezet, maar nu ik vaker Cities Skylines speel valt het meer op ;).

De config is als volgt (icm 4K scherm via Displayport)
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 118,95€ 118,95
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 78,90€ 78,90
1VideokaartenMSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 196,04€ 196,04
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 EVO€ 29,32€ 29,32
1VentilatorenNoctua NF-F12 PWM, 120mm€ 17,95€ 17,95
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 67,91€ 67,91
1Optische drivesPioneer BDR-S09XLT Zwart€ 77,24€ 77,24
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 84,70€ 84,70
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 240GB€ 36,78€ 36,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 707,79

RAM is geklokt op 2933Mhz volgens de bios. Ik moet toegeven dat ik niet meer weet waar ik het moet zoeken, temperatuur van GPU loopt op tot ±85 graden, rest van het systeem blijft koeler. Bios is up-to-date, net als de andere drivers. Voeding is ruim genoeg bemeten (?). Kan het aan aan het geheugen liggen... ik weet het niet meer!

Kunnen jullie mij een duwtje in de goede richting helpen? Hoe kan ik zaken uitsluiten/hebben jullie suggesties _/-\o_ ?

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:05

nelizmastr

Goed wies kapot

85 is wel erg heet voor een 580. Tijd om die eens schoon te maken?

Wat zijn je CPU temps?

I reject your reality and substitute my own

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:47
Run afterburner (dank je hackus voor de verbetering) tijdens een spelletje skylines.
ALS je dan ziet dat alles nogal warm wordt misschien meer ventilatie in kast? (Je geeft niet aan welke kast je hebt). Ik zie dat je al een ventilator hebt toegevoegd...

Enkel raar dat alleen de gpu warm wordt, normaal wordt heel de kast dan warmer (als kast warmte niet kwijt raakt kunnen onderdelen ook minder hun warmte kwijt).

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee