Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Allereerst weet ik niet of dit het juiste forum is, aangezien mijn vraag/probleem een Android dunne kan zijn, een provider ding of een combinatie. If misschien ligt het aan mijn simkaart?

Dus hierbij het vriendelijke verzoek aan een mod om het topic te verplaatsen indien een andere plek beter is.

Ik heb sinds een maand een Caiway mobiel abonnement. Dit omdat glasvezel ook van dezelfde club komt en je dan combinatie korting krijgt.
Daarnaast wordt geadverteerd met het feit dat het via het T-Mobile netwerk gaat.
Dat was mijn vorige provider en dat was ik, op zich, prima tevreden over.

Nu echter...

Het valt me op dat het bereik toch echt wel een stapje slechter is dan bij T-Mobile zelf. Is dat een bekend gegeven bij providers die het netwerk "huren" van, in dit geval, T-Mobile?

Nu is dat niet dermate dramatisch dat het een probleem is, maar er valt me nog iets op wat irritanter is.
Als ik data gebruik, of eigenlijk wil gebruiken, staat in de status bar een H naast het signaal icoontje.
Als ik, bijvoorbeeld in Chrome, een pagina wil ophalen, gebeurt er eerst niets, dan komt er een plusje achter de H (wordt dus H+) en dan pas begint er data binnen te komen. Na een tijdje, als de pagina geladen is, verdwijnt het plusje weer. Bij volgende data vraag begint het weer opnieuw.
Dit treedt op ongeacht het bereik.

Is dit een bekend iets, is er iets aan te doen op mijn telefoon, ligt het aan een instelling aan mijn kant of die van de provider? Zelf kan ik niets relevants vinden in de netwerk settings.
Nu heb ik weer het gevoel dat ik in het 3G tijdperk zit.

(Uiteraard diverse keren gereset, simkaart eruit en er weer in, etc).

Beste antwoord (via Fly-guy op 29-07-2020 19:54)

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:22
Fly-guy schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:32:

Dat klopt, H+ is 3G :+.

Als je netwerkinstellingen goed staan, dan zou je je provider kunnen bellen om te laten checken of daar wat verkeerd staat.

[ Voor 65% gewijzigd door krakendmodem op 02-06-2020 08:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Fly-guy aangezien dit echt over een provider gaat, verhuis ik het topic even van AND naar TPL. Tevens heb ik je titel aangepast.

Heb je na de provider wissel ook je APN settings gewijzigd?

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 02-06-2020 08:47 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:22
Fly-guy schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:32:

Als je netwerkinstellingen goed staan, dan zou je je provider kunnen bellen om te laten checken of daar wat verkeerd staat.

[ Voor 65% gewijzigd door krakendmodem op 02-06-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
Zoals aangegeven kan je de APN(s?) nalopen of gewoon wissen, en dan de netwerk instellingen herstellen in Android.
Als je dat laatste doet wist Android doorgaans ook al je wifi instellingen (SSIDs en wachtwoorden) en bluetooth apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
krakendmodem schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:53:
[...]

trankilo schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:50:
Zoals aangegeven kan je de APN(s?) nalopen of gewoon wissen, en dan de netwerk instellingen herstellen in Android.
Als je dat laatste doet wist Android doorgaans ook al je wifi instellingen (SSIDs en wachtwoorden) en bluetooth apparatuur.
Allereerst mijn excuses, ik was dit topic kwijt geraakt en vergeten dat ik geen notificaties meer kreeg van nieuw replies.

Een reset heeft niets geholpen, en ik kan zo snel geen apn settings vinden op het internet. Zal deze week maar eens een belletje plegen richting Caiway, want het is nu niet echt het geld waard...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Late en laatste aanvulling. Na een tijdje geleden al een telefoontje gepleegd te hebben zonder resultaat, is het nu, via whatsapp opgelost.

Ze hebben mijn 4g verbinding (weer) gereset en nu staat er prachtig 4g in de statusbalk en heb ik fatsoenlijke snelheden..

Waarom het de eerste keer niet goed gegaan is, geen idee, maar eind goed, al goed ..
Pagina: 1