Vervanger voor Asus N53S

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:05

DannyL

Geen ondertiteling..

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
- Thuiswerken (vooral code tikken en wat applicaties testen)
- Soms speel ik nog wel eens een spel op de laptop (RTC / C&C Generals / GTA)

Wat is je budget?
+- 1000-1500 euro, maar prijs is het minst relevant..

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, het ding staat altijd thuis, en nu heb ik het ook aan de stroom hangen, omdat de accu dood is
15" vind ik wel een mooi formaatje..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Asus/Hp/Dell/IBM

----
Ik heb nu een Asus N53S.
Opzich een prima apparaat, maar ik een aantal dingen zijn intussen minder fijn;
- Resolutie is nu 1366x768
- Nieuwere games werken niet lekker meer, GTA 5 zou ik bijv soms willen kunnen spelen
- Usb 3.0 gaat niet altijd even lekker met dit apparaat

Wat mijn eisen zijn;
- Resolutie van minimaal 1920x1080
- En dit is echt het allerbelangrijkste punt; Ik wil een toetsenbord zonder de spacing tussen de toetsen die je tegenwoordig bijna overal ziet. Mijn vriendin heeft een Hp Probook en ik kan er echt niet lekker op tikken.
Zijn er nog notebooks met keyboards zoals in mijn Asus ook nog beschikbaar?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9STSzzIopIZynJwAdNmiNdF_ok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f9bNOxbJehVlfuYWEKBadXda.jpg?f=user_large

Beste antwoord (via DannyL op 08-06-2020 11:07)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
DannyL schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:28:
Ik had zelf al vanalles gezocht, maar ik kreeg nergens een niet chiclet keyboard niet gevonden.
En een chiclet keyboard is al 3 jaar de reden dat ik geen andere laptop koop.

Een mechanisch toetsenbord is eigenlijk ook prima..

Heb jij of iemand anders ervaring met SKIKK/BTO, qua degelijkheid?
SKIKK/BTO is beide CLEVO. Je moet er echt geluk mee hebben. Mijn laptop wordt al minder na 3.5 jaar. Ventilatoren zijn beide al eens vervangen net als de LVDS-kabel, de accu en de oplader (al na een half jaar). Nu komt ook de bezel los en blazen de ventilatoren ontzettend hard (software dingetje).

Iedereen die ik ken met een Clevo heeft echt een brollaptop. Hard blazen, flikkert al uit elkaar na 3 jaar enz. De driverondersteuning is trouwens ook maar zo, zo. Je moet echt goed zoeken voor drivers. Ik heb eens een half jaar met een niet werkende touchpad gezeten, omdat Windows 10 de touchpad had gesloopt en er geen nieuwe driver was.

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 02-06-2020 16:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit soort toetsenborden zie je zo goed als niet meer, dus ik ben bang dat je je moet voorbereiden op een chiclet style toetsenbord.

Mocht je er voor openstaan, je ziet ze soms nog wel in de zelf samenstellen laptops, de barebones van o.a. Clevo (SKIKK, BTO, etc.)

Deze bijv. maar is wel een mechanical toetsenbord:
https://bto.eu/product/toxic-cerix-e5809-15-gaming-laptop/

Bij de mainstream merken kan ik geen enkele vinden die dat nog wel heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door Frietsaus op 01-06-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyL

DannyL

Geen ondertiteling..

Topicstarter
Ik had zelf al vanalles gezocht, maar ik kreeg nergens een niet chiclet keyboard niet gevonden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
DannyL schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:28:

SKIKK/BTO is beide CLEVO. Je moet er echt geluk mee hebben. Mijn laptop wordt al minder na 3.5 jaar. Ventilatoren zijn beide al eens vervangen net als de LVDS-kabel, de accu en de oplader (al na een half jaar). Nu komt ook de bezel los en blazen de ventilatoren ontzettend hard (software dingetje).

Iedereen die ik ken met een Clevo heeft echt een brollaptop. Hard blazen, flikkert al uit elkaar na 3 jaar enz. De driverondersteuning is trouwens ook maar zo, zo. Je moet echt goed zoeken voor drivers. Ik heb eens een half jaar met een niet werkende touchpad gezeten, omdat Windows 10 de touchpad had gesloopt en er geen nieuwe driver was.

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 02-06-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
SKIKK/BTO kan naast Clevo ook TongFang zijn, alleen zijn deze volgens mij nog niet lang genoeg mainstream om iets zinnigs over de levensduur te kunnen zeggen.

Overigens wel met je eens dat de kwaliteit van Clevo twijfelachtig is, ik ken ook een aantal mensen met Clevo barebones en het ziet er na een paar jaar allemaal wel heel versleten uit.

[ Voor 37% gewijzigd door Frietsaus op 02-06-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyL

DannyL

Geen ondertiteling..

Topicstarter
Zo'n clevo ding wordt em dan ook niet..

Ik vrees het ergste, en dat ik dan toch aan een chiclet moet 😟😟

Ik zou er zelfs 500 euro meer voor over hebben, om gewoon een fatsoenlijk keyboard te hebben in een laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Frietsaus schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:54:
SKIKK/BTO kan naast Clevo ook TongFang zijn, alleen zijn deze volgens mij nog niet lang genoeg mainstream om iets zinnigs over de levensduur te kunnen zeggen.

Overigens wel met je eens dat de kwaliteit van Clevo twijfelachtig is, ik ken ook een aantal mensen met Clevo barebones en het ziet er na een paar jaar allemaal wel heel versleten uit.
Alle merken hebben bouwkwaliteit verschil afhankelijk van de prijsklasse waarin je iets koopt? Er zijn toch echt goede reviews te vinden van mensen die al meer dan enkele jaren tevreden een dergelijk apparaat hebben.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat zou ik inderdaad ook zeggen als ik ze zou verkopen. ;) Nee gekheid...

Ik heb ook nergens gezegd dat het altijd slecht is, alleen dat het wat twijfelachtig is als ik zo om me heen kijk. De laptops die ik heb gezien waren geen goedkope Clevo's maar juist de duurste gaming modellen. Problemen met o.a. overmatige vroegtijdige slijtage, moederborden, noem maar op. Betekent niet dat alles van Clevo rommel is natuurlijk, ze zullen ongetwijfeld goede en slechte modellen hebben, zoals bij elk merk. Van elk merk zij zoals je suggereert slechte voorbeelden te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Frietsaus op 03-06-2020 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik vind de N53S nou niet bepaald lekker typen...
Als je Windows wilt zou ik toch gaan voor een Thinkpad, die hebben altijd hele degelijke toetsenborden.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Frietsaus schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:09:
Dat zou ik inderdaad ook zeggen als ik ze zou verkopen. ;) Nee gekheid...

Ik heb ook nergens gezegd dat het altijd slecht is, alleen dat het wat twijfelachtig is als ik zo om me heen kijk. De laptops die ik heb gezien waren geen goedkope Clevo's maar juist de duurste gaming modellen. Problemen met o.a. overmatige vroegtijdige slijtage, moederborden, noem maar op. Betekent niet dat alles van Clevo rommel is natuurlijk, ze zullen ongetwijfeld goede en slechte modellen hebben, zoals bij elk merk. Van elk merk zij zoals je suggereert slechte voorbeelden te vinden.
Zo vatte we het idd ook niet op hoor, maar idd, als je ze zelf verkoopt...

Laat ik het anders zeggen, laatste jaren is het hard vooruit gegaan qua bouwkwaliteit, we hebben zeker wel eens anders gezien.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Pagina: 1