Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

RDP vanaf Windows 10 naar Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19-06 16:50
Situatie:

Praktijk: Drytek router > Switch > PC (Windows 7)
Thuis: Drytek router > Switch > PC (Windows 10)
Connectie: VPN

Onlangs de thuis PC vervangen, meteen Windows 10 geïnstalleerd.
Hiervoor was de thuis PC een Windows 7 PC.

Nu loop ik tegen iets aan, maar weet niet hoe dit kan.
Vanaf de oude Windows 7 PC kan ik nog steeds de PC op de praktijk overnemen met RDP.
Zodra ik dit met Windows 10 PC doe, zegt die dat het wachtwoord/username niet correct is.
IP en wachtwoord/username zijn het zelfde als de Windows 7 PC.

Mis ik ergens iets, werkt de RDP bij Windows 10 anders dan van Windows 7?
Kan ik vanaf Windows 10 niet naar Windows 7?

Wellicht hebben jullie wat tips voor mij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nielzz01
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 12-05 12:58
Heb je RemoteDesktop wel enabled op de Windows 10 computer?
Je moet externe toegang toestaan op de windows 10 computer.

[Voor 34% gewijzigd door nielzz01 op 01-06-2020 10:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
@nielzz01 Dan krijg je niet de melding dat het ww verkeerd is.

Hoop dingen:

1. Praktijk en thuis? Is dat wel hetzelfde netwerk of 2 verschillende fysieke locaties? Zo ja, dan moet je poorten open zetten in de routers en het publieke IP gebruiken. Zal niet, want je krijg inlogscherm:

2. Als het IP letterlijk hetzelfde is dan moet je dat aanpassen, een IP moet uniek zijn. Maar normaliter deelt je router via DHCP een IP uit, en gaat dat gewoon goed.

3. Probeer eens in te loggen met computernaam win 7 pc\gebruikersnaam? Dus pc001\Jieve bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:51
Wat heb je inmiddels al uitgezocht/geprobeerd?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08-06 21:38
Welke RDP app gebruik je onder Windows 10?

Is dat nog steeds Microsoft Terminal Services (mstsc.exe) of de nieuwe app?

Windows 10 is naar mij bekend is wat strikter met PC naam (wat @Aikon dus aangeeft in puntje 3) vroeger (als je de naam niet wist) kon je dat eventueel nog oplossen door .\Gebruikernaam te gebruiken maar volgens mij werkt dat tegenwoordig niet meer (let wel .\<gebruikersnaam> probeert een lokale gebruiker op de PC waar je probeert aan te melden te gebruiken). Mogelijk moet je in plaats van een pcnaam een domein opgeven (geen idee of de praktijk dat gebruikt maar kan het me voorstellen) dus gebruikersnaam@domeinnaam (bijvoorbeeld Jieve@dc.praktijk.com).

Verder mag ik vanuit veiligheid perspectief hopen dat je minimaal een VPN gebruikt om de remote desktop connectie te leggen (of dat nu een site-to-site VPN via de 2 Draytek's is of gewoon een VPN naar de draytek / server maakt me niet uit) in ieder geval niet dat poort 3389 naar het web openstaat zowel thuis als op de praktijk. Iets met beter de TS lezen :F.

Verder even vanuit een andere hoek heb je geverifieerd dat de VPN connectie werkt op je nieuw geïnstalleerde Windows 10? Kan je bijvoorbeeld op de webpagina Draytek van de praktijk openen of een access point op de praktijk locatie terwijl die VPN actief is?

[Voor 33% gewijzigd door Starke op 01-06-2020 11:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:02
Is de portforwarding van RDP in de router ingesteld op het IP-adres van de nieuwe pc?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:19
Wat voor praktijk heb je? En is dit thuis of op een externe locatie? Als dit op een externe locatie is mag ik hopen dat je niks medisch doet. Ik zou dan per direct stoppen met RDP over het internet te gebruiken dit is zo insecure als maar kan... zet er tenminste een vpn tussen.

[Voor 211% gewijzigd door HKLM_ op 01-06-2020 12:25]

⛔Trackers of betalen...⛔

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jieve
nielzz01 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:09:
Heb je RemoteDesktop wel enabled op de Windows 10 computer?
Je moet externe toegang toestaan op de windows 10 computer.
Dat is wel een goeie, ik zou denken dat ik dan helemaal geen inlog zou krijgen, maar ik zal eens dat controleren.
Aikon schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:17:
@nielzz01 Dan krijg je niet de melding dat het ww verkeerd is.

Hoop dingen:

1. Praktijk en thuis? Is dat wel hetzelfde netwerk of 2 verschillende fysieke locaties? Zo ja, dan moet je poorten open zetten in de routers en het publieke IP gebruiken. Zal niet, want je krijg inlogscherm:

2. Als het IP letterlijk hetzelfde is dan moet je dat aanpassen, een IP moet uniek zijn. Maar normaliter deelt je router via DHCP een IP uit, en gaat dat gewoon goed.

3. Probeer eens in te loggen met computernaam win 7 pc\gebruikersnaam? Dus pc001\Jieve bijvoorbeeld.
De source is inderdaad nog steeds het zelfde IP.
Ik zal eens proberen met een andere inlog.
Starke schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:51:
Welke RDP app gebruik je onder Windows 10?

Is dat nog steeds Microsoft Terminal Services (mstsc.exe) of de nieuwe app?

Windows 10 is naar mij bekend is wat strikter met PC naam (wat @Aikon dus aangeeft in puntje 3) vroeger (als je de naam niet wist) kon je dat eventueel nog oplossen door .\Gebruikernaam te gebruiken maar volgens mij werkt dat tegenwoordig niet meer (let wel .\<gebruikersnaam> probeert een lokale gebruiker op de PC waar je probeert aan te melden te gebruiken). Mogelijk moet je in plaats van een pcnaam een domein opgeven (geen idee of de praktijk dat gebruikt maar kan het me voorstellen) dus gebruikersnaam@domeinnaam (bijvoorbeeld Jieve@dc.praktijk.com).

Verder mag ik vanuit veiligheid perspectief hopen dat je minimaal een VPN gebruikt om de remote desktop connectie te leggen (of dat nu een site-to-site VPN via de 2 Draytek's is of gewoon een VPN naar de draytek / server maakt me niet uit) in ieder geval niet dat poort 3389 naar het web openstaat zowel thuis als op de praktijk. Iets met beter de TS lezen :F.

Verder even vanuit een andere hoek heb je geverifieerd dat de VPN connectie werkt op je nieuw geïnstalleerde Windows 10? Kan je bijvoorbeeld op de webpagina Draytek van de praktijk openen of een access point op de praktijk locatie terwijl die VPN actief is?
Ik gebruik de standaard app, ik zoek via RDP en krijg dan een resultaat.
Ik zal eens gaan kijken naar de inlog etc, wellicht dat het daar ergens fout gaat.
Zodra VPN gestart is, dan kan ik de webpagina van de Drytek op de praktijk benaderen en ook inloggen.
mark_vs schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:58:
Is de portforwarding van RDP in de router ingesteld op het IP-adres van de nieuwe pc?
Dat zal ik even gaan controleren, goeie!
HKLM_ schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:22:
Wat voor praktijk heb je? En is dit thuis of op een externe locatie? Als dit op een externe locatie is mag ik hopen dat je niks medisch doet. Ik zou dan per direct stoppen met RDP over het internet te gebruiken dit is zo insecure als maar kan... zet er tenminste een vpn tussen.
Zoals in de TS staat, er is een VPN Connectie. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:44

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

mark_vs schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:58:
Lijkt mij niet nodig met een VPN.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:46
(jarig!)
Welke login gegevens log je in?
Want je gaat vanaf een ander systeem en netwerk naar je eigen pc toe.

Ik zou eens proberen om in te loggen met .\<gebruikersnaam> (dus punt backslash). Daarmee forceer je de lokale gebruikersnaam van de machine waar je naar toe verbind te gebruiken in dit geval.

En Firewall instellingen nagekeken? Staat daar dat je mag verbinden op het netwerk (Check vooral of je niet op een PUBLIC netwerk staat, maar op een PRIVATE netwerk).

[Voor 22% gewijzigd door Wylana op 02-06-2020 12:34]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:02
Ik ben nieuwsgierig naar de huidige status,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jieve
Thanks voor de suggesties, ik ga het allemaal even proberen.
Zodra ik meer info heb, kom ik er op terug.
Dit zal wellicht over 1 a 2 weken zijn.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True