Sinds gisteren heb ik een "raar" probleem met opstarten. Ik heb een zelfbouwcomputer die het al jarenlang prima doet.
Gisteren heb ik weer eens een volledig schone Windows 10 installatie gedaan vanaf usb stick. Als ik nu de computer aan zet gaan alle fans draaien maar zie ik geen harde schijf activiteit, monitor geeft aan geen signaal. Nu komt het, als ik nu op Ctrl Alt Del druk start de computer wel gewoon door en krijg ik beeld en kom ik in Windows.
Ik kom op internet vrijwel niets tegen met een soortgelijk probleem behalve dat ze benoemen dat de HDD de opstartsnelheid niet kan bijbenen. Dat gaat bij mij dus niet op want ik start op vanaf een M2 NVME SSD.
Als ik vanuit Windows opnieuw ga opstarten is er niets aan de hand en start de computer gewoon in één keer door naar Windows. Het probleem betreft dus vanuit een koude start.
Bios reset: geen resultaat
Memtest: 100% in orde
SSDtest: 100% in orde
Windows op een andere SSD geïnstalleerd: geen resultaat
PC Specs:
- MSi H110i pro mobo
- i7 7700
- 32GB RAM
- MSi GTX 1660 Super
- Kingston A2000 M2 SSD
- Seasonic 650W voeding (twee maandjes oud)
De computer werkt verder dus nog prima.
Iemand een idee?
Gisteren heb ik weer eens een volledig schone Windows 10 installatie gedaan vanaf usb stick. Als ik nu de computer aan zet gaan alle fans draaien maar zie ik geen harde schijf activiteit, monitor geeft aan geen signaal. Nu komt het, als ik nu op Ctrl Alt Del druk start de computer wel gewoon door en krijg ik beeld en kom ik in Windows.
Ik kom op internet vrijwel niets tegen met een soortgelijk probleem behalve dat ze benoemen dat de HDD de opstartsnelheid niet kan bijbenen. Dat gaat bij mij dus niet op want ik start op vanaf een M2 NVME SSD.
Als ik vanuit Windows opnieuw ga opstarten is er niets aan de hand en start de computer gewoon in één keer door naar Windows. Het probleem betreft dus vanuit een koude start.
Bios reset: geen resultaat
Memtest: 100% in orde
SSDtest: 100% in orde
Windows op een andere SSD geïnstalleerd: geen resultaat
PC Specs:
- MSi H110i pro mobo
- i7 7700
- 32GB RAM
- MSi GTX 1660 Super
- Kingston A2000 M2 SSD
- Seasonic 650W voeding (twee maandjes oud)
De computer werkt verder dus nog prima.
Iemand een idee?