Gezocht: Snelheidslogging Applicatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een app, welke bijhoud hoe snel ik rij met de auto en deze logt. Ik hoef geen mooie visuele weergave te hebben. Het enige wat ik wil is dat ik datum en tijd in geef, en dat ik dan kan zien, u reed 150KM/u eventueel met locatie code, maar dit laatste is niet nodig. Belangrijk is wel, moet op de achtergrond van telefoon doorwerken wanneer ik bijvoorbeeld Android Auto gebruik in Waze.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende soorten software, maar meeste is alleen voor wandelen en fietsen en fitness.

De reden
Laatst aangehouden, politie zei dat ze een gemiddelde hadden gemeten van een bepaalde snelheid, maar ik er van overtuigd ben dat dit nooit kan omdat de genoemde snelheid (150, 130 toegestaan) gemiddeld gemeten zou zijn over een paar KM, maar mijn cruise control stond op 140 en ik op dat gemeten stuk paar keer moest remmen. Na navragen ijk rapport wilden ze dit niet laten zien. Gezien de auto, hadden ze ook geen apparatuur bij zich..

Verder heeft mijn auto ook een afwijking van 4KM op GPS dus zou ik, na aftrek van 5KM een boete over 131KM/u waar 130 is toegestaan, terwijl ik boete binnen heb gekregen van 150 na correctie...... Klopt niks van.

[ Voor 9% gewijzigd door Wim-Bart op 01-06-2020 00:49 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Je zou kunnen overwegen om je eigen auto van een blackbox te voorzien? Er zijn (afaik) mogelijkheden voor particulieren beschikbaar.. Het kost je wel een paar centen (eenmalig of per maand).

[ Voor 17% gewijzigd door Tweakez op 01-06-2020 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
Tweakez schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:55:
Je zou kunnen overwegen om je eigen auto van een blackbox te voorzien? Er zijn (afaik) mogelijkheden voor particulieren beschikbaar.. Het kost je wel een paar centen (eenmalig of per maand).
Blackbox van lease maatschappij heb ik uit laten schakelen, omdat ik daar geen inzicht over heb wat er met die gegevens gebeurd. Daarom wil ik een App waarover ik zelf controle heb.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Wim-Bart schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:58:
[...]

Blackbox van lease maatschappij heb ik uit laten schakelen, omdat ik daar geen inzicht over heb wat er met die gegevens gebeurd. Daarom wil ik een App waarover ik zelf controle heb.
Waarom heb je daarvoor gekozen? Je kan bij de lease maatschappij de informatie gewoon opvragen mocht het nodig zijn? Feitelijk heb je recht op die informatie afaik.. Heb zelf ook een leaseauto en daar zit een blackbox in, in tegenstelling tot jouw situatie kan ik via een app de informatie bekijken, zoals gereden ritten en snelheid tijdens die ritten.. pittig accuraat..

Echt een app zou ik niet weten, want je zit dan sowieso ook aan GPS genageld en daar zit dan weer een afwijking in of een fout, is nogal onbetrouwbaar dan om als bewijs aan te leveren. Je kan er mee knoeien bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
Tweakez schreef op maandag 1 juni 2020 @ 01:02:
[...]

Waarom heb je daarvoor gekozen? Je kan bij de lease maatschappij de informatie gewoon opvragen mocht het nodig zijn? Feitelijk heb je recht op die informatie afaik.. Heb zelf ook een leaseauto en daar zit een blackbox in, in tegenstelling tot jouw situatie kan ik via een app de informatie bekijken, zoals gereden ritten en snelheid tijdens die ritten.. pittig accuraat..

Echt een app zou ik niet weten, want je zit dan sowieso ook aan GPS genageld en daar zit dan weer een afwijking in of een fout, is nogal onbetrouwbaar dan om als bewijs aan te leveren. Je kan er mee knoeien bijvoorbeeld.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik snap je punt over het vast kunnen leggen, maar ik vraag me af wat je hiermee opschiet?

Als de politie zegt dat je 150 reed en jij zegt ‘maar mijn app zegt 130, kijk maar’ is het jouw woord tegen dat van hen. Een uitdraai in excel (om een voorbeeld te noemen) is akelig simpel aan te passen...

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:53
Wim-Bart schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:46:
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een app, welke bijhoud hoe snel ik rij met de auto en deze logt. Ik hoef geen mooie visuele weergave te hebben. Het enige wat ik wil is dat ik datum en tijd in geef, en dat ik dan kan zien, u reed 150KM/u eventueel met locatie code, maar dit laatste is niet nodig. Belangrijk is wel, moet op de achtergrond van telefoon doorwerken wanneer ik bijvoorbeeld Android Auto gebruik in Waze.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende soorten software, maar meeste is alleen voor wandelen en fietsen en fitness.

De reden
Laatst aangehouden, politie zei dat ze een gemiddelde hadden gemeten van een bepaalde snelheid, maar ik er van overtuigd ben dat dit nooit kan omdat de genoemde snelheid (150, 130 toegestaan) gemiddeld gemeten zou zijn over een paar KM, maar mijn cruise control stond op 140 en ik op dat gemeten stuk paar keer moest remmen. Na navragen ijk rapport wilden ze dit niet laten zien. Gezien de auto, hadden ze ook geen apparatuur bij zich..

Verder heeft mijn auto ook een afwijking van 4KM op GPS dus zou ik, na aftrek van 5KM een boete over 131KM/u waar 130 is toegestaan, terwijl ik boete binnen heb gekregen van 150 na correctie...... Klopt niks van.
Ik denk dat wat je zoekt best specifiek is.
Er zullen best apps zijn die jouw gemiddelde bepalen van start tot finish.
Maar jij zoekt:
"quote politie": goedenmiddag, we hebben uw gemiddelde snelheid gemeten tussen hmpaal 27.3 en 29.6 en deze was 129km/u.
Nu wil jij in je app deze coordinaten weergeven en dan de gemiddelde snelheid laten bepalen en daarmee aangeven dat de meting van politie niet klopt. Ik denk niet dat dat mee zal vallen.
Gemiddelde snelheid bepalen is makkelijk: afgelegde afstand : (Eindtijd-starttijd) is gemiddelde snelheid.
Met deze formule kan je echter geen deel van je route bepalen. Je zal dus tijdens je route steeds snapshots moeten maken, maar hoevaak doe je dat zodat je de juiste frequentie hebt :? Elke 100mtr, elke 500mtr :? Is totaal afhankelijk van de omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-06 08:25
Ik denk dat de simpelste/ goedkoopste oplossing een navigatie met triplogs is (mijn oude garmin uit 2008 doet dit dus verwacht de nieuwe ook)
Dan kun je zien waar & hoe snel he gereden hebt.
Er gaan behoorlijk wat logs op het intern geheugen en een keer in de zoveel tijd wven op je pc opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 16:41
Met Torque (pro) voor android kun je alles loggen incl map, dus precies waar je reed op dat moment, alleen of dat juridisch iets doet ? ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier een handige tracker die je zo in de ODB-poort steekt. Volgens mij is zoiets wat je zoekt, toch? Hoef je niet de auto voor te verbouwen. Uiteraard niet vergeten bij het inleveren van je auto om die tracker mee te nemen.
https://www.gps-partner.n...ay-kosteloos-gebruik-1491

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:14

mark-k

AKA markkNL

In dit specifieke geval is het toch veel simpeler om op de officiële manier bezwaar aan te tekenen en het ijkrapport op te vragen? Leuk dat de politie het niet wil geven, maar ze zijn het verplicht dus doet ze persoon in de bezwaarprocedure of de rechter het wel. Die van flitsapparatuur kun je zelfs zo downloaden.

Edit : oh en die fitness apps werken ook prima op de snelweg, zo heb ik met strava een keer de afwijking van mijn motor teller gecontroleerd. :p

[ Voor 19% gewijzigd door mark-k op 01-06-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 22:41
Grote vraag is even wat je er mee wil? Is het voor jezelf om terug te kijken, dan zijn er idd wel logging apps. Wil je het als tegenbewijs gebruiken, zal je niet genoeg hebben aan een simpel gps log in je telefoon en zal je toch geijkte en niet zelf aan te passen apparatuur moeten gebruiken (zoiets als tachograaf van vrachtwagens), anders zal de meting van de politie altijd als betrouwbaarder worden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

<knipje>
Na navragen ijk rapport wilden ze dit niet laten zien. Gezien de auto, hadden ze ook geen apparatuur bij zich..

Dit verbaast me: ik dacht dat men verplicht was om het ijkrappport te overleggen als er om gevraagd wordt. Heb het zelf ook een paar keer opgevraagd en gekregen.
Als ze inderdaad geen apparatuur bij zich hadden, vraag ik me af hoe ze aan die 150 zijn gekomen?

Tegelijkertijd, even advocaat van de duivel: mijn cruise control schakelt uit als ik rem. Kan het zijn dat je gas bij hebt gegeven naar +/- 150, je cruise control ingeschakeld hebt en weer teruggezakt bent naar 140?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De wet is recent weer gewijzigd maar tot 2015 was het zo:
2.1.3. Niet-geijkte boordsnelheidsmeter

[Vervallen per 01-04-2015]

Voor het vaststellen van snelheidsoverschrijdingen wordt in beginsel alléén een geijkte boordsnelheidsmeter gebruikt. In de uitzonderlijke gevallen dat toch (mede) gebruik wordt gemaakt van een dienstvoertuig waarvan de boordsnelheidsmeter niet werd gecontroleerd / geijkt, moet als volgt worden gehandeld.

De afwijking van de snelheidsmeter in het dienstvoertuig moet zo spoedig mogelijk na de constatering worden bepaald met behulp van geijkte apparatuur. De meetonzekerheid bij de ijking is afhankelijk van de gebruikte ijkapparatuur. De verbalisant neemt in het proces-verbaal op dat hij heeft geconstateerd dat gewerkt is met een niet-geijkte boordsnelheidsmeter. Verder verdient het aanbeveling te vermelden dat hij op grond van zijn ervaring in het verkeer inschat, dat betrokkene / verdachte reed met een snelheid van xx km/h, in elk geval met een snelheid die hoger lag dan de ter plaatse toegestane maximumsnelheid.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0030828/2012-01-01

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet om het geheel in twijfel te trekken, maar ik moet de eerste auto die boven de 130 minder dan 10km/uur afwijkt op de teller nog tegenkomen (zowel Duits, Japans, Frans en Amerikaans)

Als je de cc op 140 teller had staan moet je dus hooguit rond de 130 echte kilometers hebben gereden.

[ Voor 21% gewijzigd door pagani op 01-06-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een app, welke bijhoud hoe snel ik rij met de auto en deze logt.
Ik gebruik zelf al jaren Locus Map Pro om mijn wandelingen en vaartochten te loggen, daarmee zie ik per kilometer de gemiddelde snelheid. Tik je die kilometer aan, kan je ook zien waar die kilometer is geweest. Je kunt zelf activiteiten toevoegen en per activiteit kan je instellen hoe nauwkeurig je wilt loggen.

Voorbeeld van een van mijn logs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyrSqmkeuhzL4MhCTSutM8a8msk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84Pk1DAol1yU9TCaU3GJ4052.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxDY9M_VXWjgqE8gnZ-QPBD63eU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgWHEhGSuWKd46bvE76xFwTf.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HerD3w-IUvNhSOIMmVw3ZqSi7w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CjJzTTgvgRT2SDDHM1qA0zt0.jpg?f=fotoalbum_medium

Sorry voor de crappy kwaliteit :p

[ Voor 53% gewijzigd door yodeluxe op 01-06-2020 19:31 ]

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Pagina: 1