Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4marco
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-06-2020
Mijn vraag
Ik heb sinds 3 weken een MOTO E6 plus. Ik heb een back-up gemaakt van alles van mijn vorige mobiel. Ik heb de back-up zonder problemen binnen gehaald, en pas later een micro-sd kaart in mijn mobiel gedaan. Tot zo ver geen problemen.
Nu 3 weken later zie ik plots mijn foto's niet meer in de galerij staan? Ook alle foto's in Whatsapp zijn niet meer zichtbaar? Ik zie dat zowel op een intern geheugen als op mijn sd-kaart ruimte is ingenomen door foto's en filmpjes, echter kan ik deze nergens echt zichtbaar tonen.
Vandaag (de 2e dag van mijn probleem) werkt mijn sd-kaart opeens niet meer, en krijg ik in whatsapp geen nieuw gestuurde foto's meer te zien. Bij openen van deze foto, krijg ik de melding: Downloaden mislukt.

Waar zijn mijn foto's die dus wel ruimte in het geheugen inpikken (zo'n 14 gig)? En ik heb toch niet perse een sd-kaart nodig?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
* Kaartje eruit gehaald, en weer terug. Hij lijkt de kaart te herkennen, maar ik zie al de foto's erop niet staan.
* Heb ook al diverse andere galerij programma's geprobeerd.
* Zie ze ook niet in de file manager staan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:57
Telefoon al opnieuw opgestart?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:59
Waarschijnlijk staat je galerij op 2 plekken : je telefoon en op je MicroSD.
De galerij app pakt dan enkel de foto's van de galerij die op je telefoon opslag staan. Dit moet je handmatig omzetten naar automatisch op MicroSD opslaan.

Ik had hetzelfde probleem met mijn oude Samsung s4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4marco
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-06-2020
Er zit een nieuwe sd-kaart in, die inmiddels niet meer wordt herkend?? Wanneer ik deze verwijder moet alles toch automatisch naar mijn interne geheugen gaan? Maar ook dan is er niets mogelijk.
Ik kan nu nog een nieuwe micro-sd halen, maar verwacht hier weinig van.

Ik heb 'm al tig keer opnieuw opgestart.
Ook heb ik al overal gezocht naar de optie om de schijfruimte toe te wijzen, maar die optie is steeds niet zichtbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door 4marco op 07-06-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Dit vond ik nog in een oud topic:
Door het heen en weer geplaats van bestanden/backups is waarschijnlijk de koppeling tussen de afbeeldingen en whatsapp verloren gegaan. Hierdoor staan de afbeeldingen nog wel in de juiste map maar weet WA niet dat het bij elkaar hoort.

Herstellen zou met de whatsapp backup moeten kunnen, maar dan moet die wel aanwezig zijn. En je bent dan alles kwijt wat je sinds de laatste whatsapp backup gedaan hebt

Misschien toch je whatsapp backup nog eens terugzetten?