Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leek.
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06-2020
Hallo, ik hoop dat ik het allemaal volgens de richtlijnen doe, first post.
Ik heb zero ervaring met het bouwen van een pc en vrij weinig verstand van hardware, maar wil wel een goed werkende game pc. Graag zou ik jullie advies willen ( of misschien een hele lijst met componenten ;) )

[b]Wat wil je doen met je nieuwe systeem? naast regular schoolwerk,''High''end games spelen, tijd niet meer gegamed. voor nu kan ik alleen games bedenken zoals Modernwarfare. Wie weet welke deuren nog geopend gaan worden

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

schoolwerk en gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000/1200max

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
neen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
pc die een aantal jaar vooruit kan, SSD yes please voorderest geen dingen zoals 2 videokaarten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Led lampjes mag, niet te overdreven. stille pc zou ook fijn zijn.

Ga je overklokken?
geen idee

Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie hoop te verwachten is fijne aanwezingen, misschien een site waar ik alle onderdelen in 1 keer kan betellen. En mocht je er tijd en zin in hebben dan is een lijst met componenten voor max 1200 ook welkom

Ik hoop dat ik jullie niet te erg heb afgeschrokken
Help a noob out :)

Componenten:
Cooler Master MasterBox MB511 RGB - Midtowermodel
Samsung 860 EVO 500GB - Solid state drive
Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB - 3.5"
Cooler Master Hyper H412R - Koeler voor processor
G.Skill Ripjaws V 16GB - F4-3200C16D-16GVKB
Gigabyte GeForce GTX 1660 SUPER OC 6G - Grafische kaart
MSI X299 PRO - Moederbord
Intel Core i7-7740X - Processor

[Voor 10% gewijzigd door Leek. op 31-05-2020 23:40. Reden: wat vergeten]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:09
Als je bang for buck wilt kom je uit bij ryzen 5 3600.
Dan heb je natuurlijk een bord nodig met am4 aansluiting, bijna elk b450 max bord is prima

Prima gpu uitgezocht, als je straks alsnog geld overhoudt zou je naar red devil 5700 kunnen kijken, voor wat meer prestaties.

Prima ram

Cpu koeler hoeft niet als je een boxer ryzen pakt, die wordt bijgeleverd denk je na 2 maanden alsnog van goh ik wil een andere koeler die stiller is kan je hem alsnog kopen.

Ik zou geen HDD meer kopen, dat is hetgeen dat langzaamste deel van je pc is.
Als SSD zou ik WD blue, Kingston a2000 of crucial p1 aanraden (1 tb). Deze zijn lekker snel en niet te duur geprijsd.

Qua case is voornamelijk de vraag welke maat je zelf wilt, en wil je met of zonder raampje. Stoffilters zijn grote aanrader. Natuurlijk als je een u ATX case pakt moet je het moederbord ook u ATX maken. (Want een groot moederbord in kleine case past niet).

Hopelijk kan je er wat mee.

Ps zet je artikelen in je wenslijst, klik dan onderin op genereer rml, kopieer die code hier.
Dat vergelijkt makkelijker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leek.
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06-2020
[b]
Ps zet je artikelen in je wenslijst, klik dan onderin op genereer rml, kopieer die code hier.
Dat vergelijkt makkelijker.
Zal het morgen gelijk doen. Vrij nieuw op de site, is nog even zoeken. Hartelijk dank voor je reactie! Raad je een site aan om onderdelen te bestellen? of kan je beter gewoon per component checken waar ze de goedkoopste prijs hebben?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• peter4871
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08-2021
Leek. schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:46:
[...]

Zal het morgen gelijk doen. Vrij nieuw op de site, is nog even zoeken. Hartelijk dank voor je reactie! Raad je een site aan om onderdelen te bestellen? of kan je beter gewoon per component checken waar ze de goedkoopste prijs hebben?
Op het moment dat je een lijst hebt gemaakt, kun je onder je lijst op bestelkosten klikken. Dan zie je gelijk wat het goedkoopste is. Bij mij kwam er uit dat 5 van de 8 onderdelen goedkoop waren bij een site en de rest bij 2 andere sites. Mijn besparing was dan 30 euro geweest. In zo'n geval kies ik er voor om alles op 1 plek te bestellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:09
Precies wat Peter zegt, eerst in wenslijst zetten en dan staat er onderin bestellijsten berekenen.
Maar ik zou eerst je complete build nog eens posten (die rml code) dan kunnen mensen met meer kennis dan ik er ook een oogje op werpen ^^

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:14

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Leek. schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:30:
Hallo, ik hoop dat ik het allemaal volgens de richtlijnen doe, first post.
Ik heb zero ervaring met het bouwen van een pc en vrij weinig verstand van hardware, maar wil wel een goed werkende game pc. Graag zou ik jullie advies willen ( of misschien een hele lijst met componenten ;) )
Met alle reeds gegeven informatie, zou ik jou eigenlijk willen adviseren (gezien, geen ervaring) bij 1 partij te bestellen en de optie " laten bouwen " voor een meerprijs (vaak 50 tot 100 euro). Zo heb je altijd zekerheid + extra garantie want als je iets zelf bouwt, terwijl je kennis niet heel erg stabiel is, wat je zelf ook al aangeeft en er gaat iets kapot ben je wel zelf verantwoordelijk en gaat het je meer geld kosten. (Tip van flip)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaasrol
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-03 18:07
Ik zou me niet verkijken op opslag als ik jou was. Ben zelf ook begonnen met een 500gb SSD maar die zit sneller vol dan je denkt, en dan is een HDD echt frustrerend traag. Zou eerder voor een 1TB SSD gaan en de HDD voorlopig achterwege laten. Die kun je altijd nog makkelijk later erbij doen.

[Voor 7% gewijzigd door Kaasrol op 01-06-2020 01:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-08-2022
Je gaat ook een voeding nodig hebben....

Een voorbeeld (op basis ook van voornoemde adviezen) zou een volgende configuratie kunnen zijn:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 159,-€ 159,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 94,99€ 94,99
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 444,05€ 444,05
1BehuizingenCooler Master MasterBox MB511 RGB€ 70,15€ 70,15
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 71,85€ 71,85
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W CM€ 77,99€ 77,99
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 124,63€ 124,63
Totaal€ 1.042,66

Mocht je bij 1 winkel willen kopen, dan is Azerty het goedkoopst met € 1107. Wil je hem ook in elkaar laten zetten, dan rekenen zij daar € 89 voor.
Muis, toetsenbord en monitor staan niet in je lijstje, heb je die al, of heb je daar een extra budget voor?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee