Welk moederbord voor 3700X? + welke SSD?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hawkje99
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-01-2021
Dag iedereen!

Newbie hier..

Na een lange tijd heb ik besloten om een game pc te bouwen. Ondertussen al veel gelezen en filmpjes gekeken op YouTube.
Echter graak ik er niet echt aan uit welk moederbord en SSD ik best zou nemen.
Ook ben ik een grote fan voor RGB verlichting voor sommigen een overkill wat ik dan persoonlijk mooi vind.

Pc dient voornamelijk om te gamen maar ook om foto's (Photoshop ect...) te bewerken. Ook ontwerpt mijn vrouw geboorte en huwelijk kaartjes, reclame materiaal,...

Spec lijst - - >>
-Corsair Carbide spec-06
-MSI GeForce RTX 2070 SUPER GAMING X TRIO grafische kaart
-AMD Ryzen 7 3700X Am4
-Corsair 16 GB DDR4-3200
-Corsair RM750X (2018) 750W voeding
-Corsair iCUE QL120 RGB PWM Tripple Fan Kit with Lighting Node CORE case fan (4 stuks + 2 op de waterkoeling)
-Corsair Hydro Series H100i RGB PLATINUM SE waterkoeling
-M2 Samsung 970 EVO Plus, 500 GB SSD (voor windows)

Dus als moederbord had ik deze in gedachten - - - >>>>
MSI X470 GAMING PRO MAX AM4

Wat denken jullie hierover? (graag zwart moederbord indien alternatief)

Ik ben ervan overtuigd dat er eventueel dingen, beter of goedkoper kunnen maar ik heb graag dat alles wat matcht qua merk bv: corsair, Kleuren combo is zwart en wit met veel RGB

Alternatief voor nog een ssd voor de games enz op te plaatsen?
Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:53
RGB dan pricewatch: Asus ROG Strix B450-F Gaming

SSD pricewatch: Kingston A2000 500GB of pricewatch: XPG SX8200 Pro 512GB

Voeding kan naar pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W wat een betere voeding is Beste fan, betere kabels en 12v multirail. 550w is meer dan genoeg voor een systeem met een verbruik van 350w.

Neem geen Corsair geheugen maar Crucial. Beter compatibel en stabieler.

Als behuizing de veel betere pricewatch: Corsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart voor een vergelijkbare prijs.

• Hawkje99
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-01-2021
Uszka schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:31:
RGB dan pricewatch: Asus ROG Strix B450-F Gaming

SSD pricewatch: Kingston A2000 500GB of pricewatch: XPG SX8200 Pro 512GB

Voeding kan naar pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W wat een betere voeding is Beste fan, betere kabels en 12v multirail. 550w is meer dan genoeg voor een systeem met een verbruik van 350w.

Neem geen Corsair geheugen maar Crucial. Beter compatibel en stabieler.

Als behuizing de veel betere pricewatch: Corsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart voor een vergelijkbare prijs.
Hey, bedankt voor de hulp!

Qua ram en SSD en voeding kan ik nog veranderen de case heb ik al thuis staan ik heb ook gelezen die dat jij aantoont wel beter koelt maar ik vond de spec-06 mooier vandaar mijn keuze

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) is prima, duurder hoeft niet.
Gamen vergt geen supersnelle ssd. 500GB is wel weinig tegenwoordig. Kingston A2000 kun je problemen mee krijgen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.