Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 10-07 23:40
Even een korte introductie:
Mijn vader heeft een oud PCtje dat erg traag is. Hij gebruikt het voor e-mail, internet en zijn favoriete spel: Solitaire. Hij heeft nu een wat kleiner model PC met een losse 23" FHD monitor, in principe is de monitor nog goed.
Hij wilt graag wat mobieler zijn en is gecharmeerd door de Dell optiplex computertjes op zijn werk die aan de monitor bevestigd zitten. Graag wilt hij iets dergelijks zodat hij makkelijk zijn computer boven aan het bureau kan zetten, of wanneer hij daar zin in heeft beneden aan tafel te zitten.
Je zou zeggen: neem een laptop, maar dat wilt hij niet. De exacte reden kan ik niet achterhalen (volgens mij is het een combinatie van dat het toetsenbord aan het scherm zit en vaak toch wat kleiner dan z'n 23" scherm)
Uiteindelijk doet dat er niet zo toe, hij wilt een all-in-one of een unit die aan de poot van zijn monitor bevestigd (met tie-wraps of andere hobby oplossing is mogelijk) kan worden zodat hij wel wat mobiliteit heeft binnen huis, maar niet de compromissen van een laptop.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis tuin en keuken surfen, Solitaire - niets spannends

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag ongeveer tot de 900 euro kosten, goedkoper mag natuurlijk ook.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis waarschijnlijk. Ik ga denk ik wel aanraden deze te vervangen voor wireless om het wat chiquer te maken. Monitor mag hergebruikt worden, maar hij kijkt ook al erg naar all-in-one oplossingen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier heb ik jullie advies meer nodig. Ik ben enigszins bekend met componenten, maar weet er het fijne niet vanaf. Het is in ieder geval een pre-built systeem.
Het moet een SSD hebben, er hoeft in principe niet veel op, Windows, Office Suite en dan houd het volgens mij wel een eind op.

Qua processor zie je regelmatig I3 systemen, maar mijn gut-feeling zegt dat hij beter een I5 kan nemen zodat hij ook dit systeem gewoon weer een aantal jaar kan gebruiken. Dit is niet onderbouwd met enige vorm van kennis (los van een artikel over i3, i5 en i7 dat ik heb gelezen)

Qua RAM heb ik het idee dat alles hoger dan 4GB goed zou moeten zijn.

Voor de monitor kan het huidige gebruikt worden, maar dit is een generic monitor van Iyama geloof ik. Zijn ogen gaan wel iets achteruit, maar ik denk dat full HD, 23" of groter met windows op 125 - 150% goed moet zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur qua merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Zeker niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Hij heeft zelf al enkele systemen opgezocht, maar ik heb het idee dat de all-in-one markt voor Windows systemen niet heel groot is. Ik kan ook niet alles in de Pricewatch vinden.
Wat ik nu van jullie verwacht is advies over wat duurzaam is, is een i3 genoeg, of adviseren jullie een i5? Zijn er bepaalde componenten die doorgaans langer mee gaan dan de concurrent? Of misschien toch iets van een klein systeem dat aan de poot van zijn bestaande of wellicht zelfs een nieuwe monitor bevestigd kan worden (de bestaande heeft - vermoed ik - geen bevestigingspunten, dus dan word het iets met tie-wraps)

Opties die hij zelf al had gevonden (allemaal all-in-ones)
Acer aspire c24
Dell Inspiron 24 5000
HP paviljoen 24
HP 24-f0310nd
Lenovo V540
Lenovo ideacentre 730S

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-07 16:13

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Als ik naar de opgegeven systemen kijk dan zie ik dat de Dell en Acer van de laatste generatie zijn.

Tussen die twee is de Dell 100 euro duurder waardoor ik zou neigen naar de Acer.
Ik dacht dat die Lenovo twee harde schijven heeft maar die tweede is een grote tragere 1Tb schijf. Vroeger was extra opslag handig maar nu de externe hd's bijna niets meer kosten heb je daar meer aan (als je extra opslag nodig hebt).

Als het een vriend is die ik zou moeten adviseren dan zou ik hem de Acer C24 aanraden. Maar goed misschien dat andere hier het anders zien.

-Edit-

Ik zou dan wel de pricewatch: Acer Aspire C24-960 I5432 NL pakken. Voor 900 euro ipv een 256Gb schijf zit daar een 1Tb SSD schijf in.

[Voor 17% gewijzigd door Frostbite op 31-05-2020 18:46]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10-07 22:34
Kijk even of je huidige monitor vesa montage heeft. Want dan kun je zo een Intel NUC monteren.
Bijvoorbeeld:
pricewatch: Intel NUC 10 Performance (NUC10I5FNKPA, EU-stekker)
pricewatch: Intel NUC 8 Home BOXNUC8I5BEKPA2

Voor die all-in-ones lijkt mij de Dell of Lenovo de beste keus.
De Lenovo kan zelfs nog worden uitgerust met een dvd station, mocht dat gewenst zijn. En hij kan op een vesa beugel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 10-07 23:40
Bedankt voor de input!
jeroen3 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:49:
Kijk even of je huidige monitor vesa montage heeft. Want dan kun je zo een Intel NUC monteren.
Bijvoorbeeld:
pricewatch: Intel NUC 10 Performance (NUC10I5FNKPA, EU-stekker)
pricewatch: Intel NUC 8 Home BOXNUC8I5BEKPA2

Voor die all-in-ones lijkt mij de Dell of Lenovo de beste keus.
De Lenovo kan zelfs nog worden uitgerust met een dvd station, mocht dat gewenst zijn. En hij kan op een vesa beugel.
Aah ik wist niet dat die NUCjes aan de VESA mount bevestigd kunnen worden. Hij heeft nu zijn monitor aan een muurbeugel wat volgens mij gewoon VESA is. Ik weet alleen niet of de originele poot ook gebruik maakt van die VESA mount.
Als dat niet het geval is, betekent dat hij z'n monitor weer op de poot moet zetten (wat sowieso dus de bedoeling was) en de NUC aan de vesa mount moet bevestigen. Dit is niet het geval met al die systemen toch? Ik heb even nagevraagd welke monitor hij nou exact heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10-07 22:34
Als je al een vesa poot erbij hebt gekocht voor aan de muur of aan de tafel moet je er een adapterplaat bij kopen.
pricewatch: Silverstone SST-MVA01 - Vesa extention

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Holybuck
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10-07 07:28
Ik heb recent voor mijn vrouw haar I3-gebaseerde pc die achter op haar monitor zat vervangen door een I5 gebaseerde Dell.
Heb er een monitor bij gekocht zodat ze nu 2 monitoren heeft.
Zij doet tegenwoordig soms 8+ uur per dag online vergaderen in Zoom/Teams. Soms meerdere tegelijk...

Dit is wat ik voor haar besteld heb:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenDell E2720H Zwart€ 167,25€ 167,25
1PC'sDell OptiPlex 3070-JX26T€ 549,-€ 549,-
Totaal€ 716,25

Dit heb ik aangevuld met dit bracket: https://tweakers.net/pric...dell-dell-mnt-cbl-d8.html
Hiermee kun je de computer echt perfect achterop de monitor van Dell monteren.

Mijn vrouw is er enorm blij mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 07-07 16:45
Persoonlijk ben ik zeer gecharmeerd van de Dell Optiplex 7070 Ultra wat een modulaire oplossing is. Simpelweg een computer welke ingebouwd is in de voet van het beeldscherm en zelfs eventueel op termijn volledig te upgraden is naar een andere. Ja het is prijzig, maar het is wel zeer flexibel.

Linkje: https://www.dell.com/nl-n...a/spd/optiplex-7070-ultra

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11:07
Ik weet niet of je alleen nieuw wilt, maar anders refurbished? Bijvoorbeeld https://www.estunt.nl/product/hp-800-g2-mini-128gb/
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True