Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMmmm
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-10-2022
Hoi,

Ben op zoek naar wat hulp bij het upgraden van de video kaart & ram geheugen die compatibel zijn met mijn moederbord: Asus striker extreme 2 (https://www.userbenchmark.com/UserRun/28232532)

Ik begrijp dat dit een erg verouderd systeem is maar wil nog niet volledig vervangen wegens emotionele waarde die ik hecht aan dit oudje en hoop met een kleine upgrade anno 1800 te kunnen spelen.

Ik zoek een?
RAM geheugen 8gb & video card om minimum spec te kunne runnen van anno1800 https://support.ubisoft.c...-Anno-1800?fallback=en_GB)

Wat is je budget?
Geen vast budget (rond 200)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Asus striker extreme 2 /ntel Core2 Quad Q9450/ Windows 10 / voeding 650W enermax infiniti / nvidia sli pc3 14400 2x 2GB/ )
wordt voornamelijk gebruikt voor taken als: Office365 / Photoshop & illustrator
wens: anno1800 game draaien op minimale specs

Zit zelf te denken aan volgende upgrade:
video kaart: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
ram: echt geen idee wat compatibel is

Beste antwoord (via MissMmmm op 04-06-2020 23:25)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:01
Heb je de processor al overgeklokt? Met de juiste koeling kan ie zo 30% sneller draaien.
(en dan zit je met 4 cores bijna op de minimum amd 6350 snelheden)

Wat betreft videokaart inderdaad kijken naar een 670/760/770 of iets dergelijks, moet (ruim) onder de 50 te vinden zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-07 20:34
Je processor is nu al niet snel genoeg voor de minimale eisen, (zit ook niet eens in de buurt) dus ik denk niet dat je hier veel mee gaat opschieten.

Ook denk ik niet dat een 970 gaat booten, de nieuwere kaarten hebben een UEFI bios nodig, en die heb jij volgens mij niet. Buiten dat is een 970 ook zwaar overkill met zo'n systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door WEBGAMING op 31-05-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMmmm
Processor is niet t issue t spel loopt nu net niet op minimum spec (laad in en alles is te traag maar dit lijkt aan de graphics te liggen)... dat t niet ideaal is ben ik t met je eens maar een verbetering zou mogelijk moeten zijn met een kleine upgrade gok ik zo... als 970overkill is maybe een 760?

[ Voor 14% gewijzigd door MissMmmm op 31-05-2020 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-07 20:34
Het woord het is te lang om te typen? :/

Hoe weet je dat het niet aan de processor ligt? Heb je dat nagekeken? De processor die ze als minimaal aan geven is bijna dubbel zo snel.
Dit soort spellen zijn vaak juist zwaar voor de processor.

Kijk eerst maar eens bij taakbeheer wat er precies aan de hand is. Als je processor op 100% draait kan je upgraden wat je wil, gaat geen (of heel weinig) verschil maken.

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 31-05-2020 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMmmm
Dank voor de reactie maar ik ben niet van plan een andere moederbord te gaan gebruiken en zou dan eerder een nieuwe pc kopen.

(Heb te weinig kennis om deze componenten zelf allemaal aan te sluiten een reepje ram of een andere videokaart omsteken tot daar aan toe)

Groetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMmmm
WEBGAMING schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:29:
Het woord het is te lang om te typen? :/

Hoe weet je dat het niet aan de processor ligt? Heb je dat nagekeken? De processor die ze als minimaal aan geven is bijna dubbel zo snel.
Dit soort spellen zijn vaak juist zwaar voor de processor.

Kijk eerst maar eens bij taakbeheer wat er precies aan de hand is. Als je processor op 100% draait kan je upgraden wat je wil, gaat geen (of heel weinig) verschil maken.
Dank voor t 😉 advies, ik ga vanavond nogmaals nakijken hoe de cpu loopt als t spel aan staat. De pc is destijd voor mij gebouwd en t voltage is in de bios hoger gezet wellicht dat t daar mee te maken heeft dat hij beter presteert dan een gemidelde i2 maar dit spel net te zwaar wordt. Weet dat er qua upgrades voor dit mobi-slot niets aan cpu’s te vinden is, of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Dat heb je behoorlijk goed. Natuurlijk valt er soms net een paar procentjes extra winst te halen door nog meer over te klokken en er een waterkoeling tegenaan te gooien.
Logischer lijkt me je pc een kusje te geven en je neefje er blij mee te maken.
Voor 800 euro bouw je opnieuw een pc die weer tijd vooruit kan. (Ik heb geen glazen bol natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMmmm
MissMmmm schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:46:
[...]

Dank voor t 😉 advies, ik ga vanavond nogmaals nakijken hoe de cpu loopt als t spel aan staat. De pc is destijd voor mij gebouwd en t voltage is in de bios hoger gezet wellicht dat t daar mee te maken heeft dat hij beter presteert dan een gemidelde i2 maar dit spel net te zwaar wordt. Weet dat er qua upgrades voor dit mobi-slot niets aan cpu’s te vinden is, of heb ik dat verkeerd?
Zoals beloofd hierbij een screen van de cpu in game... 1x schoot hij met opstarten naar 99% in game is t rond 80% Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnS4fEWg8qSrM5llg2YW2237JAs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PDdxmy3F8ub0MbJLs6UR0YDo.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXhieRqsviIsE2iZ7H7TO5LG9-I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BZQhhBQpd1F6D4kU7piBf7et.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door MissMmmm op 01-06-2020 22:18 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:01
Heb je de processor al overgeklokt? Met de juiste koeling kan ie zo 30% sneller draaien.

Wat betreft videokaart inderdaad kijken naar een 670/760/770 of iets dergelijks, moet (ruim) onder de 50 te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:50

Thomg

Aww yiss

...
Is je videokaart 102°C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMmmm
mitsumark schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:52:

Sorry ik heb echt geen verstand van overklokken of hoe dit werkt. (Weet niet of dit gedaan is door wie de pc is gebouwd en zou er in moeten duiken waar ik dit uit kan vinden).

Dank je wel voor de videokaart tip & meedenken ik zal eens gaan zoeken op de avdvertenties. Voor een paar tientjes ben ik wel benieuwd of het n verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMmmm
Thomg schreef op maandag 1 juni 2020 @ 23:22:
...
Is je videokaart 102°C?
Ja denk t ..dat ding is t hele probleem na een paar uurtjes wordt hij loeiheet 😅
Pagina: 1