Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thom_as
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19-06-2020
Hallo,

Mijn naam is Thomas en voor ik begin, ik ben best nieuw met het pc bouwen dus alvast mijn verontschuldigingen voor mijn amateuristische vragen.

Ik heb wat vragen betreft cooling. Hier vind je mijn build:
https://nl.pcpartpicker.com/list/YLnRXv

Momenteel heb ik alles behalve de case (Ik ben namelijk aan het upgraden en wil ook mijn case upgraden). Ten eerste mochten er dingen tussen staan waar je van denkt dat het beter kan of andere onderdelen. Laat het me dan alsjeblieft horen ik sta open voor andere suggesties. Verder misschien handig om te weten dat ik wil gaan upgraden naar of de nieuwste lichting GPU's van NVIDIA of een 2080TI / 2080 Super.

Wat ik me dus afvraag is kan ik al mijn fans aansluiten op mijn moederboard? Als het goed is krijg ik dus 4 fans meegeleverd met de case van NXZT en dan heb ik nog mijn watercooler waar ook 3 fans op zitten en een pump. Kan ik dit alles aansluiten op mijn moederboard? Ik krijg een controller bij die NXZT case maar mijn water cooler heeft dus ook een controller. Ook heb ik bij mijn cooler een splitter gekregen voor de 3 fans dus die nemen op dit moment maar 1 chassis fan slot in gebruik.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is en anders stel me gerust vragen. Hopelijk kan een van jullie me hier een beetje mee opweg helpen!

Met vriendelijke groet,
Thomas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoldenLeafBird
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 17-06 11:28
Ik heb even de specificaties van je moederbord erbij gepakt en die zeggen het volgende:

- 1 x CPU Fan Connector (4-pin)**
- 1 x CPU Optional/Water Pump Fan Connector (4-pin)***
- 2 x Chassis Fan Connectors (4-pin) (Smart Fan Speed Control)
- 1 x Chassis Optional/Water Pump Fan Connector (4-pin)****

Hoe ik het begrijp is de controller die je bij je CPU koeler krijgt om de RGB aan te sturen, en worden de fans en pomp nog steeds door het moederbord aangestuurd. Door middel van de splitter heb je dan 1x CPU Fan en 1x CPU Optional nodig.

Op de website van NZXT staat dat de Smart Device V2 3x Fan Channels heeft, van 10W per stuk. Fans die naast elkaar liggen (bijvoorbeeld lunchtinlaatventilatoren aan de voorkant) kan je met een splitter op hetzelfde kanaal zetten, mits je niet boven de 10W komt. Op dezelfde manier kan je de RGB regelen van de ventilatoren.
De Smart Device V2 wordt aangesloten op het moederbord https://i.redd.it/htwi69de27241.jpg en neemt daarmee geen fan headers in beslag.

Kortom, ik verwacht dat je alles kan aansluiten met de fan headers die je hebt. CPU koeler via 2 headers, fans via de overige 3 en een splitter, of via de Smart Device 2, of via een combinatie van Smart Device 2 en een fan header.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thom_as
Hi,

Ik heb de NZXT H710i case gekocht. Hier zitten 4 fans bij 3 front en 1 rear. Ook heb ik een water cooler van 360ml met 3 fans nu vraag ik me af wat de beste setup is van de fans.Moet deze in de top van de case? Zo ja eerst de radiator dan de fans, of juist andersom?

Ik hoor graag of iemand van jullie me hiermee kan helpen!

Mvg,
Thomas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Thom_as schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:37:
Hi,

Ik heb de NZXT H710i case gekocht. Hier zitten 4 fans bij 3 front en 1 rear. Ook heb ik een water cooler van 360ml met 3 fans nu vraag ik me af wat de beste setup is van de fans.Moet deze in de top van de case? Zo ja eerst de radiator dan de fans, of juist andersom?

Ik hoor graag of iemand van jullie me hiermee kan helpen!

Mvg,
Thomas
radiator front ?
Dan top intake

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thom_as
Hackus schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:38:
[...]

radiator front ?
Dan top intake
Oke dus in de front komt de radiator, maar welke volgorde? Eerst de 3 fans en daar tegenaan de radiator of eerst de radiator en dan de 3 fans?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Thom_as schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:40:
[...]

Oke dus in de front komt de radiator, maar welke volgorde? Eerst de 3 fans en daar tegenaan de radiator of eerst de radiator en dan de 3 fans?
Staat dat niet in de handleiding ?

;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thom_as
Nee kan niks vinden van een fan placement voor optimale airflow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima in Hulp nodig met cooling. Merge.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True