Toon posts:

Babyfoon gezocht voor lange afstanden tot +- 3 km

Pagina: 1
Acties:
  • 1.371 views

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blieneuvic
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-03 14:29
Wij zoeken een?
Een babyfoon op netstroom (en eventueel ook accu) die via een app ook geluid door laat komen wanneer de smartphone 'op slot' staat, daarbij is het een wens dat de set uitbreidbaar is met meerdere babyfoons op dezelfde smartphone

Wat is jullie budget?
Tot €200 om te starten, de uitbreidingen kunnen later aangeschaft worden

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ons dochtertje te kunnen horen wanneer ze huilt, we wandelen graag buiten. Het zou fijn zijn als we tot 3 km van ons huis kunnen lopen, dan kunnen we een uurtje wandelen 's avonds. Ons dochtertje slaapt vrij diep dus slapen betekent meestal ook doorslapen. Indien nodig kan ik dan terug naar huis hardlopen.

Wat hebben jullie zelf al gevonden?
De Nanit Plus
De Arlo IP camera
De motorola comfort connnect 45

Echter deze opties zijn allemaal prijzig en beschikken over een camera, nu is een camera geen moetje voor ons.

Welke vragen hebben jullie hier nog over?
Benieuwd naar jullie ervaringen of ideeën posten we dit bericht!

Groetjes van een groeiend gezinnetje

Alle reacties

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

blieneuvic schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:12:
Wij zoeken een?
Een babyfoon op netstroom (en eventueel ook accu) die via een app ook geluid door laat komen wanneer de smartphone 'op slot' staat, daarbij is het een wens dat de set uitbreidbaar is met meerdere babyfoons op dezelfde smartphone

Wat is jullie budget?
Tot €200 om te starten, de uitbreidingen kunnen later aangeschaft worden

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ons dochtertje te kunnen horen wanneer ze huilt, we wandelen graag buiten. Het zou fijn zijn als we tot 3 km van ons huis kunnen lopen, dan kunnen we een uurtje wandelen 's avonds. Ons dochtertje slaapt vrij diep dus slapen betekent meestal ook doorslapen. Indien nodig kan ik dan terug naar huis hardlopen.

Wat hebben jullie zelf al gevonden?
De Nanit Plus
De Arlo IP camera
De motorola comfort connnect 45

Echter deze opties zijn allemaal prijzig en beschikken over een camera, nu is een camera geen moetje voor ons.

Welke vragen hebben jullie hier nog over?
Benieuwd naar jullie ervaringen of ideeën posten we dit bericht!

Groetjes van een groeiend gezinnetje
Ik zou never nooit een kind alleen thuis laten in deze situatie.! Ga lekker met haar wandelen voor ze gaat slapen,frisse buitenlucht is goed voor allemaal.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:48

g0tanks

Moderator CSA
https://www.coolblue.nl/product/771907/alecto-dbx-92.html
Met de Alecto DBX-92 Babyfoon ben je constant in contact met je kleine. Moet je onverhoopt toch even de hond uitlaten? Geen probleem, deze babyfoon heeft een bereik van maximaal 3 kilometer buitenshuis. Dit heeft hij te danken aan de PMR techniek; een stabiele technologie waar je volledig op kunt vertrouwen. PMR-babyfoons werken met dezelfde techniek als portofoons en zijn daarom ook uit te breiden met extra babyunits.

[Voor 20% gewijzigd door g0tanks op 31-05-2020 15:17]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:31
Het alleen laten van je kind om een stukje te gaan wandelen, ook al slaapt ze als een roosje, is not done, zelfs strafbaar.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wij gebruiken de app ‘Babyfoon 3G’. Werkt fantastisch. Oude tablet of telefoon inzetten als microfoon en eventueel camera. Makkelijk koppelen met meerdere andere telefoons als parent device.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:36
Indien nodig kan ik dan terug naar huis hardlopen.
Zelfs al ben je flink goed in sprinten, zal je over 3 km toch al snel 10 minuten doen. Dat lijkt me nogal lang om bij je dochtertje te kunnen komen, mocht er wat aan de hand zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blieneuvic
Bedankt voor de reacties en tips tot nu toe, de babyfoon app gaan we vanavond proberen! We hebben al eerder andere apps geprobeerd alleen werkten die toch niet zo goed als beloofd.

De morele en strafrechtelijke vraag of je een kind alleen in een huis laat is terecht alleen bespreek ik deze liever niet hier.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vind je het heel erg als we je dan ook niet gaan helpen met het begaan van strafbare feiten? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blieneuvic
The Eagle schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:22:
Vind je het heel erg als we je dan ook niet gaan helpen met het begaan van strafbare feiten? :)
Tsja, met dit perspectief lijkt het alsof ik als ouder iets slechts doe waarbij dit forum me dan hulp zou bieden. Onbewust worden er hier op het forum vast tal van adviezen gebruikt door mensen die met computers of technologie strafbare feiten verrichten. Ik had deze ook anders kunnen formuleren, misschien helpt dat?

Het doel van dit advies is om een hulpmiddel te vinden waarmee wij als liefhebbende ouders 's avonds even bij kunnen praten en kunnen ontspannen terwijl we een rondje door de buurt wandelen na een dag hard werken. We lopen 9 van de 10 keer een klein stukje tot maximaal één kilometer van huis. Het bereik van de huidige babyfoon is niet toereikend waardoor we een deel van de route geen bereik hebben, dat willen we dus graag verbeteren. Met een bruikbare tip wordt de situatie er dus eigenlijk altijd veiliger op.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
blieneuvic schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:12:
[...]

Het doel van dit advies is om een hulpmiddel te vinden waarmee wij als liefhebbende ouders 's avonds even bij kunnen praten en kunnen ontspannen terwijl we een rondje door de buurt wandelen na een dag hard werken. We lopen 9 van de 10 keer een klein stukje tot maximaal één kilometer van huis. Het bereik van de huidige babyfoon is niet toereikend waardoor we een deel van de route geen bereik hebben, dat willen we dus graag verbeteren. Met een bruikbare tip wordt de situatie er dus eigenlijk altijd veiliger op.
Een kinderwagen.

Misschien had je niet aan kinderen moeten beginnen als je de verantwoordelijkheid niet kan dragen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:04
Dan pak je als liefhebbende ouders de kinderwagen, prop dat kind er in en ga dan wandelen. Win-win. Never laat ik mijn kind alleen.
Ongeacht het een dag hard werken was. Dan maar niet wandelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:55
Nee, want je vraagt hier om opzettelijk iets strafbaars te doen, niet om iets legitiems dat ook strafbaar kan zijn.

Artikel 255 van het Wetboek van Strafrecht > Verlating van hulpbehoevenden. Verlating van hulpbehoevenden. Hij die opzettelijk iemand tot wiens onderhoud, verpleging of verzorging hij krachtens wet of overeenkomst verplicht is, in een hulpeloze toestand brengt of laat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Maar om ontopic te reageren, je hebt ook babycamera's die je aansluit op je wifi. Die hebben meestal ook een beweging detector zodat je een melding krijgt bij beweging.

Zelf geen ervaring mee, maar kennissen met kinderen zijn hier erg tevreden over.

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:22
[...]

Tsja, met dit perspectief lijkt het alsof ik als ouder iets slechts doe <knip>
Even kort door de bocht, ja!

Dan laat ik nog even buiten beschouwing dat het strafbaar is. Maar als ik je reacties lees doen jullie het nu ook al. Normaal gesproken reageer ik dan met "het is je goed recht" maar dat gaat hier ook al niet meer op.

Je kinderen alleen laten kan ik niet anders op reageren dan |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:39
Als je kind zo diep slaapt, kan het toch prima mee in een kinderwagen? 🤔

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Tsja, met dit perspectief lijkt het alsof ik als ouder iets slechts doe waarbij dit forum me dan hulp zou bieden. Onbewust worden er hier op het forum vast tal van adviezen gebruikt door mensen die met computers of technologie strafbare feiten verrichten. Ik had deze ook anders kunnen formuleren, misschien helpt dat?

Jij én veel anderen zien het waarschijnlijk niet als zijnde 'potentieel gevaarlijk' maar op het moment dat je met zend-apparatuur gaat werken welke niet expliciet goedgekeurd is om binnen de Nederlandse 'Ether' te kunnen werken bestaat de kans dat je andere, wél belangrijke, signalen wég gaat drukken.

Vroeger hadden we in Nederland de RCD (Radio Controle Dienst) welke vooral op 'Ether Piraten' op de FM banden controleerde. Tegenwoordig is het 'Agentschap Telecom' verantwoordelijk voor die frequentie banden en die kijken (terecht) ook vér buiten de FM banden.

Kijk voor de grap maar eens wat je met de WiFi DFS kanalen binnen de 5Ghz. band van je WiFi spullen thuis eventueel kúnt gaan verstoren... En dan hoop ik niet dat er vliegtuigen in je buurt mogen landen / opstijgen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Al door meerdere aangehaald, maar de enige goede 'babyfoon om 3 km van huis te wandelen' is een kinderwagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27

Wildfire

Joy to the world!

jurjen_g schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:25:
Al door meerdere aangehaald, maar de enige goede 'babyfoon om 3 km van huis te wandelen' is een kinderwagen.
Inderdaad. Er hoeft maar iets te gebeuren en je bent kever nooit niet snel genoeg thuis. In situaties waarin elke seconde telt maakt het nogal een verschil of je gewoon in de woonkamer zit en binnen 15 seconden in de babykamer staat, of dat je op een kilometer afstand bent.

Een baby laat je nooit alleen thuis, ongeacht de reden.

En dat zeg ik als iemand die geen kinderen heeft.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Neem het kind gewoon mee, of zorg gewoon voor een bekwame oppas.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03 15:01
Er zijn wel babyfoon apps die prima werken, ook via 4G. Dus je zou zelfs op vakantie kunnen gaan zonder je kroost :+

Ik heb in het verleden de babyfoon 3G app wel gebruikt door een oude telefoon (of iPad) op de kamer te zetten. Bij geluid krijg je een melding en je kunt via de camera kijken, “zaklamp” aanzetten en praten. Al met al een prima app voor een paar euro.

//EDIT: deze https://www.babymonitor3g.com/nl/

En nee ik heb geen aandelen, het werkte voor mij prettig.

//EDIT2:
Waarom gaan mensen nu reageren op de manier van opvoeden van TS? Er wordt een vraag gesteld over een babyfoon, niet om een oordeel te krijgen over het doel.

[Voor 26% gewijzigd door BernardV op 31-05-2020 17:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:38
ikke ikke ikke , jij wil wandelen want jij hebt dat verdiend want jij werkt zo hard .

Jij vergeeft het jezelf ook niet als het bij jou misgaat .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

BernardV schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:34:
Waarom gaan mensen nu reageren op de manier van opvoeden van TS? Er wordt een vraag gesteld over een babyfoon, niet om een oordeel te krijgen over het doel.
Zou jij meewerken aan een strafbaar feit?
BernardV schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:34:
Bij geluid krijg je een melding en je kunt via de camera kijken, “zaklamp” aanzetten en praten. Al met al een prima app voor een paar euro.
Dit vind ik niet echt een reden om alsnog het kind alleen thuis te laten. Ik denk dat een baby meer heeft aan gevoel (vasthouden en schommelen, warmte) dan een stem uit een speakertje als het aan het huilen is van iemand die op 2,5 kilometer afstand staat. Of het is een kind vanaf 3 jaar. Maar dat verwacht ik niet zo.

Maar goed, laten we even kijken wat een babyfoon is.
Even Wikipedia erbij pakken..
Een babyfoon is een apparaatje waarmee het geluid van een baby in een ander vertrek te beluisteren is.
Dus niet bedoeld om je kind alleen te laten. Stel je voor dat het wat in bed overkomt.
Dan wil je liever in de helft van een halve minuut er zijn, dan dat je nog 10 minuten terug staat te rennen.

[Voor 64% gewijzigd door AW_Bos op 31-05-2020 17:43]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:35

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Beneveerg schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:19:
Nee, want je vraagt hier om opzettelijk iets strafbaars te doen, niet om iets legitiems dat ook strafbaar kan zijn.
En dat lijkt me een goede reden om dit topic op slot te zetten. Dit topic zal uiteindelijk toch vooral gaan over het gebruik/of het wenselijk is of niet en niet over aankoopadvies.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee