Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe all-round PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fmgschurgers
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 03-06-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk werk (programmeren) en gamen (mogelijk nieuwe A titels).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn mikpunt is € 1,500. Als het iets duurder uitvalt voor een beter systeem is dat echter geen probleem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, videokaart, behuizing, besturingssysteem, processorkoeler, geheugen, voeding, opslag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie onderstaande lijst.In de meeste gevallen switch ik liever niet van merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur is het systeem enigszins stil en zuinig.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb geen ervaring met zelf assembleren, maar wil het proberen bij dit systeem. Na zelf vrij lang het forum te hebben afgestruind naar adviezen en wat onderzoek gedaan te hebben naar onderdelen, ben ik tot de volgende build gekomen. Ik zou graag willen weten of de gekozen onderdelen op elkaar zijn afgestemd en of er voor de onderdelen an sich duidelijk betere alternatieven zijn. In feite zou ik dus graag willen horen of de build die ik voor ogen heb problemen kan opleveren. Bij voorbaat dank.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 285,-€ 285,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Plus Max€ 107,-€ 107,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 444,05€ 444,05
1Behuizingenbe quiet! Silent Base 601 (Zwart)€ 105,16€ 105,16
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 105,95€ 105,95
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 74,05€ 74,05
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K16G32C16U4B€ 172,50€ 172,50
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 650W€ 110,05€ 110,05
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 181,-€ 181,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.584,76

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Voeding kan wel naar de 550w versie. kast is moeilijk verkrijgbaar, en dit is ook een optie pricewatch: be quiet! Pure Base 500DX Zwart DR4 is voldoende als cpu koeler. pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT is een goede XT. presteert goed en koelt de onderdelen goed.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fmgschurgers
@Hackus Bedankt voor de feedback! Op dit aanraden zal ik switchen naar de https://tweakers.net/pric...ure-base-500dx-zwart.html behuizing en de kleinere https://tweakers.net/pric...be-quiet-dark-rock-4.html koeler. Voor de zekerheid blijf ik denk ik toch bij de 650W voeding, ook omdat dat met videokaarten van dit formaat wordt aangeraden.

Wat de videokaart betreft ben ik er echter nog niet helemaal uit. Voor zover ik ze kan vergelijken, lijkt er weinig verschil te zijn tussen de https://tweakers.net/pric...eon-rx-5700-xt-pulse.html en de https://tweakers.net/pric...on-radeon-rx-5700-xt.html. Wat zou de reden zijn om de een te verkiezen boven de ander?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:46
In testen scoort de red devil net iets beter en blijft net iets stiller.
Dit is natuurlijk niet een verschil van 10 % oid. Beide kaarten zijn gewoon goed, maar omdat ze gelijke prijs zijn zou het raar zijn om degene te pakken die NET iets minder is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fmgschurgers
@99ruud99 Thanks voor je reactie. Even om zeker te zijn: bedoel je de PowerColor Red Dragon waarover we het hierboven hadden of de Red Devil? De Devil is volgens mij de beste van de drie, maar ook een slagje duurder. Welke kaart zou je aanraden als het gaat tussen de PowerColor Red Dragon en de Sapphire Pulse? https://tweakers.net/pric...on-radeon-rx-5700-xt.html en https://tweakers.net/pric...eon-rx-5700-xt-pulse.html.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fmgschurgers
Als ik besluit iets meer uit te geven voor een videokaart en een moederbord met iets meer features/opties, kom ik tot de volgende build. Mijn laatste vraag is of dit allemaal compatibel is met elkaar en of men nog duidelijk alternatieve onderdelen zou aanraden. Alvast bedankt!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 285,-€ 285,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 149,-€ 149,-
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 477,90€ 477,90
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 98,91€ 98,91
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home EN 64bit OEM DSP OEI€ 105,95€ 105,95
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K16G32C16U4B€ 172,50€ 172,50
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 650W€ 110,05€ 110,05
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 181,-€ 181,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.641,18

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:46
Ik denk dat je hele mooie build hebt zo. Als je ergens op wilt besparen is het de overkill van 650 watt. Je systeem verbruikt ongeveer 350 watt...

Heb je bovendien wifi nodig? Dat zou een reden kunnen zijn voor dit bord.

Wat is de reden voor de aftermarket koeler? Hij is wel stukje stiller maar de stock R7 koeler is eigenlijk ook dikke prima. Je kan altijd later nog besluiten er eentje bij te kopen als het toch teveel geluid is.

En tsja... Ik neem aan dat je een goede reden hebt voor deze SSD boven wd blue? Snelheidsverschil merk je niet in praktijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fmgschurgers
@99ruud99 Enorm bedankt voor de feedback! Met dit advies in mijn achterhoofd ben ik nog geswitcht naar de 550 Watt voeding van be quiet! Bij nader inzien vond ik het wel fijn om Wi-Fi en Bluetooth al ingebouwd te hebben in het moederbord en ik vond het bord een stuk mooier dan de vorige keuze. De koeler inderdaad omdat deze stiller is en ook vanuit esthetisch oogpunt. De SSD van Samsung omdat ik goede ervaringen heb met het merk en eigenlijk niet wil afwijken, ook al is deze ietwat prijzig. Ik ga hem zo bestellen. Nogmaals dank voor de discussie allen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@fmgschurgers voedingadvies is globaal. Een fabrikant weet niet of jij een 65w Ryzen 3100 gebruik of een PBO 3950X

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True