Te korte muis/tobo kabels oplossen, USB hub of via monitor?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Ik heb sinds kort mijn pc op een andere plek gezet zodat hij wat meer ruimte heeft alleen zijn mijn muis & tobo kabels nu te kort om mijn pc nog te kunnen bereiken.

Wat zou de beste manier zijn om dit op te lossen? Ik dacht zelf aan 3 opties:
  1. Hub: Een usb hub ergens in het midden die enerzijds in mijn pc gaat en anderzijds de poorten heeft voor m'n muis & tobo
  2. Verlengkabels: 2 USB verlengkabels van zeg ~2/3 meter om de ontbrekende afstand te overbruggen, heeft dit nog impact op eventueel signaalverlies?
  3. Monitor: Muis/tobo aansluiten op m'n monitor, dit schijnt ook te kunnen? Mijn scherm AOC CU34G2X/BK heeft 4x USB3.0 poorten. Zouden deze poorten geschikt zijn voor hetgene wat ik wil?
Draadloos is geen optie omdat ik veel game en liever wired peripherals gebruik.

Welke optie zou het beste zijn volgens jullie? Andere tips zijn ook welkom natuurlijk.
Ik neig zelf naar optie 3 via de monitor, maar ik weet dus niet of dat werkt.. Heb ook geen USB kabel om dat testen helaas.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06 17:10
Al je opties zullen werken en zullen in de praktijk zo goed als niks verschillen. Toetsenborden en muizen hebben weinig bandbreedte nodig.

Bij je monitor moet je wel opletten dat er ook nog een USB-kabel van je monitor naar je computer moet lopen, mocht je die nog niet aangesloten hebben.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:56:
Al je opties zullen werken en zullen in de praktijk zo goed als niks verschillen. Toetsenborden en muizen hebben weinig bandbreedte nodig.

Bij je monitor moet je wel opletten dat er ook nog een USB-kabel van je monitor naar je computer moet lopen, mocht je die nog niet aangesloten hebben.
Dus bijvoorbeeld deze kabel: https://www.amazon.com/dp...vTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ== is voldoende om het muis/tobo signaal over te brengen van m'n scherm naar m'n pc?

Dan zal ik zo'n kabel aanschaffen en dan moet het gefixed zijn. Dank voor de input.ß

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06 17:10
London schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:59:
[...]

Dus bijvoorbeeld deze kabel: https://www.amazon.com/dp...vTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ== is voldoende om het muis/tobo signaal over te brengen van m'n scherm naar m'n pc?

Dan zal ik zo'n kabel aanschaffen en dan moet het gefixed zijn. Dank voor de input.ß
Nee, je hebt een upstream USB-kabel nodig, die je nu linkt is dat niet. Het lijkt me dat die USB-kabel bij je monitor heeft gezeten.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:00:
[...]

Nee, je hebt een upstream USB-kabel nodig, die je nu linkt is dat niet. Het lijkt me dat die USB-kabel bij je monitor heeft gezeten.
Ah ja ik zie het nu! Dan zal ik zo'n upstream USB-kabel aanschaffen en los ik zo op.

Dankjewel :)

Tesla M3LR '21