Aankoopadvies 21:9 wqhd monitor

Pagina: 1
Acties:

• Richardo1992
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-01-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Ondanks dat het een ongunstig moment is om een monitor te kopen, (prijzen zijn hoog omdat heel Nederland een monitor nodig heeft) ben ik op dit moment mijn kantoor/computerhoek opnieuw aan het inrichten.

De eisen die ik stel:
  • WQHD
  • 34 inch
  • 21:9 wide screen
  • USB-C
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Om en nabij 800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Dit scherm verwacht ik voor 80% van de tijd te gebruiken om 'kantoorwerk' te doen. Wat virtuele machines aansturen en wat codeer applicaties.
19% series en films kijken (om deze reden neig ik naar IPS omdat je dan minder last hebt van backlight bleeding in de niet gebruikte zondes naast het beeld als het 16:9 content is.)
1% gaming, ofwel te weinig om hier serieus rekening mee te houden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

https://tweakers.net/pric...ce-346p1crh-00-zwart.html

https://tweakers.net/pric...rasharp-u3419w-zwart.html

Zelf heb ik al veel beeldschermen bekeken. Als ik de Samsung reviews lees dan kom ik vaak op de klacht van backlight bleeding. Naast deze 2 schermen is ook LG nog wel een serieuze optie.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De reden waarom ik twijfel en jullie advies nodig heb. De Philips (en heel veel andere monitors) hebben een VA paneel maar daardoor vaak wel een hoge, 100hz of meer, verversings snelheid.
De Dell in dit voorbeeld is een IPS paneel maar heeft maar 60hz.
Ik ga er maar minimaal op gamen, kan ik dan beter voor een IPS 60 hz gaan, of toch voor een VA met een hoge verversingssnelheid?

Alvast bedankt voor jullie tips! _/-\o_

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-01 14:41

FeaR

In GoT we trust

Monitoren vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Harde Waren. Ik schop het topic die kant op: CEA > CAA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02-2025
Ikzelf ben ook op zoek naar een andere monitor en heb qua wensen en eisen ongeveer dezelfde punten.

Het mooiste is wanneer je 2 programma's naast elkaar zou kunnen draaien. En voor een resolutie (huidige monitor) van 2x full hd (1920x1080) zou je eigenlijk voor een scherm van 3840x1080 moeten gaan. Maar die zien er niet uit en zijn hartstikke prijzig.
Ik vraag me af of je op een 4k scherm met 3840x2160 een beetje leesbaar 2 programma's naast elkaar kan draaien (bijv. excel en outlook).

Houd dit draadje even in de gaten om te kijken of iemand zijn positieve of negatieve ervaring deelt en de juiste monitor kan aanbevelen

• Richardo1992
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-01-2025
Zakelijk gebruik ik 2 24'' monitoren van qhd resolutie.
pricewatch: Samsung S24H850 Zwart
per scherm is het heel goed te doen om 2 vensters naast elkaar te houden op een monitor, zekers als het een browser is waarvan de content geen gebruik maakt van de beschikbare resolutie.

Nadelen van 2x 24 inch vind ik, dat ik eigenlijk maar 1 primair scherm heb, het 2e 24 inch scherm gebruik ik vrij weinig en zeker de ruimte helemaal aan de buitenkant is vaak voor de sier.

Inmiddels heb ik een 34" wqhd gekocht voor thuiswerk:
pricewatch: Samsung C34H890WJU Zwart

Het doel voor mij is om in het midden een 16:10 venster te creeren en dan zowel links al rechts een sub venster er naast te zetten. zodat ik mijn laptop kan sluiten en aan een scherm genoeg heb om drie vensters op te zetten.

Morgen ga ik de boel installeren(bureau is nog niet binnen) dan kan daarna, mocht je het willen een update geven over mijn ervaringen.