Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeKo
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 27-08 11:01
Graag jullie advies m.b.t. een setup voor beveiliging.

Ik zoek een setup met 2 camera's (mogelijkheid om later uit te breiden to 4).
Doel is het in de gaten houden van de tuin aan de achterzijde van het huis en de auto die op de oprit staat.
De reden hiervoor is dat in onze buurt met enige regelmaat inbraken hebben plaatsgevonden. Daarbij krijgen wij een nieuwe auto en die moet op de oprit staan. Vandaar dat ik beveiliging wens. Mijn budget is maximaal €850. De installatie kan ik zelf goed doen.

Mijn wensen zijn:
- Goed zicht in het donker.
- Geen verbinding via router, gewoon opslag in de vorm van een HDD.
- Gezicht moet herkenbaar zijn op 5-15m afstand in het donker.
- Plug and Play, ik wil niet zelf een NAS / Server opzetten.

Na beetje lezen en zoeken kom ik zelf op deze twee setjes uit (of een zelf samengestelde versie hiervan):
6MP setup
4MP setup

Doel is om deze opstelling ergens waar stroom is te monteren, zonder verdere aansluiting. Mocht ik dan de beelden willen terugzien kan ik de opname terugkijken die op de HDD staan.

De vragen nu:
- Vergeet ik enkele zaken?
- Zijn er ook Europese merken die dit leveren?
- Moet ik PTZ camera pakken?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19-09 17:43

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Doel is om deze opstelling ergens waar stroom is te monteren
Inhoudelijk heb ik er te weinig ervaring mee, maar ik wilde alleen kwijt dat het dus PoE cams zijn. Derhalve snapte ik bovenstaande quote niet. Je zult gewoon een PoE switch kunnen gebruiken en een cat kabeltje kunnen trekken, that's it. Als je dat met stroombron bedoelde dan heb ik niets gezegd, anders helpt het je misschien met de opzet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeKo
De systemen waar ik op uit kom hebben een HD recorder die je aan de stroom De daarmee verbonden camera’s zijn inderdaad PoE. (Dacht ik.)

Ik vroeg me meer af. Zijn er andere alternatieven behalve al het Chinees spul?
En moet ik misschien andere camera’s pakken bijvoorbeeld PTZ modellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10:18
PTZ is eigenlijk alleen leuk als je constant naar de beelden wilt gaan kijken en de camera wilt besturen, of de camera automatisch wilt laten bewegen, of de camera een systeem heeft wat personen automatisch kan volgen.

Punt 1 lijkt me niet het geval, bij punt 2 wisselt je view telkens en dat geeft risico's. Punt 3 geldt vaak voor dure systemen en dan is het nog maar de vraag wat goed werkt.

Je kunt beter voor een camera met een goede kijkhoek gaan, of voor meerdere camera's met kleinere kijkhoeken. Dat tweede komt de beeldkwaliteit op grotere afstand vaak ten goede

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeKo
Gisteren nog wat meer gelezen, ook in dit topic, en er achtergekomen dat er leuke alternatieven zijn.

Op aanraden van enkele van jullie nu het volgende gedacht:
https://www.cctvwinkel.nl...ip-camera-met-poe-en.html
https://www.cctvwinkel.nl...-ip-camera-met-poe-w.html
https://www.cctvwinkel.nl...p-ip-cameras-4-x-poe.html

Valt binnen budget en voldoet aan mijn eisen/wensen.
Nu nog kijken waar ik ze kan monteren en even met de buren praten.

• litlleme
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 20-10-2020
ik zag uw opbouw van camera's en wat u van plan bent ,

Het best om te doen is een bedraad systeem , geen kunst en vliegwerk want dat geeft alleen storing en wordt onbetrouwbaar , tevens makkelijk te hacken.
Een IP systeem zou het beste zijn met recorder , scheelt veel kosten , geen centrale er aan , die kosten hou je ook .
TIP ***
ten eerste moet u kijken hoeveel nachtzicht u wilt , tegenwoordig kan het zelfs in kleur..... de nieuwste techniek.
Kijk naar de merken , sommige merken hebben een goed staat van dienst dan kan je denken aan : milesight ,dahua ,hikvision en enkele andere , foscam en alibaba merken leveren je alleen ellende op. Trap niet in de goedkoop-truc want dan kom je telkens bedrogen uit. Goedkoop duurkoop.

*Knip*
Reclame maken via het forum is niet de bedoeling.
Welke mogelijkheden wel beschikbaar zijn is te vinden via https://tweakers.net/info/advertising/.

[Voor 154% gewijzigd door Gonadan op 15-06-2020 17:50]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee