Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Burenoverlast door handicap

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lis1234
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 05-07 21:53
.

[Voor 99% gewijzigd door Lis1234 op 09-06-2020 23:26]

Acties:
  • +24Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
Klinkt heel lullig en is het ook. Maar je woning te koop zetten. Bezichtigingen om een gigantische klotedag met kutweer en verkopen. Als jij geen poot hebt om op te staan juridisch gezien, heeft de volgende dat ook niet.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:10

Exigence

dnkroz

Je buren zijn geen onderdeel van het gekochte onroerend goed, dus ik snap niet hoe zoiets een "verborgen gebrek" kan zijn?

Ik lees dat je een briefje in de bus hebt gegooid, maar heb je al eens gewoon aangebeld?

Als er verder door hun niet aan gedaan wordt of aan te doen is zijn denk ik maar twee opties: accepteren of verhuizen. Dit is gewoon dikke vette pech.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:GHARL:2017:7517

Lees vanaf art 5.24 tm 5.28

Samenvatting: In een woonwijk heb je geluid van je buren te dulden, zeker op zomerse dagen.

Acties:
  • +18Henk 'm!

• D-190
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 01-07 14:27
Omdat iemand zijn eigen kinderen niet in bedwang kan houden moet een ander maar verhuizen?
Omgekeerde wereld, als je het mij vraagt.

Natuurlijk hoort een kind gewoon te kunnen spelen in een tuin, helemaal met mooi weer. Maar die mensen(ouders) kunnen er wel voor zorgen dat de kinderen ook "denken" om de buren. Af en toe geluid moet kunnen, maar het kan te gek ook natuurlijk. Als je binnen gaat zitten omdat het niet normaal meer is, dan is het even teveel geluid.

En daarbij komt ook weer de persoonlijke factor, sommige mensen vinden het niet erg, en andere wel.

Als het een stel jongeren zijn met muziek dan zijn het tokkies, maar nu gaat het om 2 gehandicaptenkinderen en dan is het normaal?

Het verhaal heeft 2 kanten, en 2 meningen en vele oplossingen.

Makkelijkste oplossing is om even langs te gaan en vragen of het misschien iets rustiger zou kunnen omdat je kinderen er niet van kunnen slapen. Misschien heb je geen kinderen maar dat weten hun niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Tip voor je volgende huis: eerst bij de buren aankloppen alvorens je het koopcontract tekent. Hebben wij ook gedaan, en dat gaf direct een goed gevoel.

It takes two fools to argue.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

D-190 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:33:
Omdat iemand zijn eigen kinderen niet in bedwang kan houden moet een ander maar verhuizen?
Omgekeerde wereld, als je het mij vraagt.

Natuurlijk hoort een kind gewoon te kunnen spelen in een tuin, helemaal met mooi weer. Maar die mensen(ouders) kunnen er wel voor zorgen dat de kinderen ook "denken" om de buren. Af en toe geluid moet kunnen, maar het kan te gek ook natuurlijk. Als je binnen gaat zitten omdat het niet normaal meer is, dan is het even teveel geluid.

En daarbij komt ook weer de persoonlijke factor, sommige mensen vinden het niet erg, en andere wel.

Als het een stel jongeren zijn met muziek dan zijn het tokkies, maar nu gaat het om 2 gehandicaptenkinderen en dan is het normaal?

Het verhaal heeft 2 kanten, en 2 meningen en vele oplossingen.

Makkelijkste oplossing is om even langs te gaan en vragen of het misschien iets rustiger zou kunnen omdat je kinderen er niet van kunnen slapen. Misschien heb je geen kinderen maar dat weten hun niet.
Natuurlijk is het anders? Of wil je de minder valide kinderen genezen, net zoals je het volume lager kan zetten van die stereotoren. tjee,

Er kan sprake zijn van dwaling;

https://uitspraken.rechts...aghams%3a2007%3abc2940%22

intressant leesvoer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

D-190 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:33:

Het gaat om thuiswonende volwassen kinderen. Dat doet vermoeden dat ze geestelijk gehandicapt zijn. Dat kan verder van alles betekenen. Kan een lichte handicap zijn, waarbij je nog prima een gesprek kunt voeren, maar kan ook ernstig zijn waarbij een gesprek onmogelijk is. In dat laatste geval kan het inderdaad “normaal” zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
KRGT schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:40:
[...]

Natuurlijk is het anders? Of wil je de minder valide kinderen genezen, net zoals je het volume lager kan zetten van die stereotoren. tjee,

Er kan sprake zijn van dwaling;

https://uitspraken.rechts...aghams%3a2007%3abc2940%22

intressant leesvoer.
Dit klinkt hoopgevend voor TS.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 12:56

Helgie

Misantroop

Vergeet even legale actie, kijk er eerst praktisch naar:
- Kunnen die kinderen genezen worden? Nee.
- Kunnen ze binnen opgesloten worden? Ja, maar bepaald niet wenselijk.
- Kunnen je buren verhuizen? Als ze in een sociale huurwoning zitten en twee gehandicapte kinderen hebben, waarschijnlijk niet.

Ofwel, ik zie gewoon erg weinig opties, eerlijk gezegd. Het enige wat overblijft is dat je zelf verhuist. Dit is niemands' schuld; dit gebeurt gewoon.

Sterf, met je bullshit

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mick30
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23-06 20:00
Bord in de tuin en wegwezen, dit ga je niet winnen. Je kan jarenlang procederen maar je gaat het niet winnen. Bespaar jezelf ellende en ga daar weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:18
aschja schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:46:
[...]

Dit klinkt hoopgevend voor TS.
Nou dit is stelselmatig overlast, een stiekeme taxatie die daar rekening mee hield, dossier opbouw van een hele buurt.

TS heeft een half jaar nergens last van gehad behalve nu het mooi weer is en dan is hierbij nog te bedenken dat de vorige eigenaren dit niet als overlast ervaarden itt. de zaak hierboven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Rmg schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:22:
[...]

Nou dit is stelselmatig overlast, een stiekeme taxatie die daar rekening mee hield, dossier opbouw van een hele buurt.

TS heeft een half jaar nergens last van gehad behalve nu het mooi weer is en dan is hierbij nog te bedenken dat de vorige eigenaren dit niet als overlast ervaarden itt. de zaak hierboven.
Is het ook, maar gaf alleen aan dat, als dit zo erg is als hier gesteld wordt door de TS, er vast dossier opbouw is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Lis1234 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:04:
Hoi iedereen,

Ik ben benieuwd hoe jullie deze situatie zouden aanpakken.

Wij huurden een klein appartement en misten een tuin. Ook hadden we een luidruchtige bovenbuurvrouw die ons snachts wakker hield. Daarom gingen we op zoek naar een koop huis.

Tijdens de eerste bezichtiging van ons nieuwe huis, hebben we gevraagd wie de buren waren. We legden onze situatie uit met de bovenburen. De makelaar wist niet precies wie er achter ons woonden, wel wie er naast woonden. Wij hadden een goed gevoel over en ons bod werd meteen geaccepteerd. Ruimte voor een tweede bezichtiging was er niet door de oververhitte woningmarkt.

Later hebben we nogmaals gevraagd naar de buren, direct aan de verkoper, en hij gaf geen bijzonderheden aan. We kregen in het najaar de sleutel. Bij de eerste mooie lentedagen hoorde we geschreeuw. Kijkend in de tuin zagen we twee gehandicapten volwassen kinderen van de achterburen. Hoe vaker een mooie zomerdag, hoe vaker het schreeuw of gekreun. Soms tientallen keren per dag. Zo ontzettend hard. Nu met mooie pinksterweekend zitten we binnen, omdat we dit niet meer trekken.

Wij hebben dus een huis gekocht, waarvan we niet in de tuin kunnen genieten. We proberen een juridisch proces te doorlopen met de verkoper, omdat wij het als verborgen gebrek zien. Wij willen een schadevergoeding, zodat we bij verkoop van het huis geen grote schulden maken. Wij blijven hier nu zeker niet lang wonen en wij willen de nieuwe koper wel op de hoogste stellen.

De advocaat denkt niet veel te kunnen betekenen en doet nu extra onderzoek. Wij hebben een kaart in de bus gedaan van de achterburen met uitnodiging voor een gesprek, nog geen reactie gehad. De andere buren die we hierover hebben gesproken, werken in de (gehandicapten)zorg. Niemand spreekt de achterburen echt. De achterburen wonen in een sociale huur woning en spreken geen (goed) Nederlands. Het huis is helemaal op hun aangepast, waardoor ik vermoed dat ze hier blijven wonen.

Wat te doen als we de verkoper niet aansprakelijk kunnen stellen?
Altijd 'buurtonderzoek' doen voor je een huis gaat kopen, ook bij huren, maar bij kopen zeer zeker.
Je moet nooit uitgaan van de vorige bewoner eo makelaar. Wel netjes dat jijzelf de nieuwe bewoner wel op de hoogte brengt.

Hackus Goes Heavy; Squat sessie one week, Deadlifts next week.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cryptapix
  • Laatst online: 08-07 21:57
Hackus schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:27:
[...]

Altijd 'buurtonderzoek' doen voor je een huis gaat kopen, ook bij huren, maar bij kopen zeer zeker.
Je moet nooit uitgaan van de vorige bewoner eo makelaar. Wel netjes dat jijzelf de nieuwe bewoner wel op de hoogte brengt.
Precies. Zeker als de reden van de verhuizing geluidsoverlast is, wil je toch zeker weten dat je in de nieuwe omgeving niet hetzelfde probleem hebt? Zou het in die situatie ook nog eens schriftelijk navragen bij verkopers en makelaar, zodat je later het eventueel benodigde bewijs hebt.

Maar ik vrees dat @Lis1234 dat dus niet heeft gedaan. Dan wordt het een lastige bewijskwestie. Ben benieuwd naar de argumenten van de advocaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 07-07 20:24
Hoi iedereen,

Ik ben benieuwd hoe jullie deze situatie zouden aanpakken.

Wij huurden een klein appartement en misten een tuin. Ook hadden we een luidruchtige bovenbuurvrouw die ons snachts wakker hield. Daarom gingen we op zoek naar een koop huis.

Tijdens de eerste bezichtiging van ons nieuwe huis, hebben we gevraagd wie de buren waren. We legden onze situatie uit met de bovenburen. De makelaar wist niet precies wie er achter ons woonden, wel wie er naast woonden. Wij hadden een goed gevoel over en ons bod werd meteen geaccepteerd. Ruimte voor een tweede bezichtiging was er niet door de oververhitte woningmarkt.

Later hebben we nogmaals gevraagd naar de buren, direct aan de verkoper, en hij gaf geen bijzonderheden aan. We kregen in het najaar de sleutel. Bij de eerste mooie lentedagen hoorde we geschreeuw. Kijkend in de tuin zagen we twee gehandicapten volwassen kinderen van de achterburen. Hoe vaker een mooie zomerdag, hoe vaker het schreeuw of gekreun. Soms tientallen keren per dag. Zo ontzettend hard. Nu met mooie pinksterweekend zitten we binnen, omdat we dit niet meer trekken.

Wij hebben dus een huis gekocht, waarvan we niet in de tuin kunnen genieten. We proberen een juridisch proces te doorlopen met de verkoper, omdat wij het als verborgen gebrek zien. Wij willen een schadevergoeding, zodat we bij verkoop van het huis geen grote schulden maken. Wij blijven hier nu zeker niet lang wonen en wij willen de nieuwe koper wel op de hoogste stellen.

De advocaat denkt niet veel te kunnen betekenen en doet nu extra onderzoek. Wij hebben een kaart in de bus gedaan van de achterburen met uitnodiging voor een gesprek, nog geen reactie gehad. De andere buren die we hierover hebben gesproken, werken in de (gehandicapten)zorg. Niemand spreekt de achterburen echt. De achterburen wonen in een sociale huur woning en spreken geen (goed) Nederlands. Het huis is helemaal op hun aangepast, waardoor ik vermoed dat ze hier blijven wonen.

Zit met een vergelijkbare situatie. Ben verhuisd omdat woningbouw in junk naast mijn appartement plaatsen. Helaas zijn mijn huidige bovenburen minstens zo erg.

Ik denk dat de enige oplossing is om daar te gaan wonen waar je praktisch geen last van je buren kunt hebben. (lees buitengebied). Een slechte buur kan je namelijk overall hebben. En ook al heb ik 5 nette buren, dat ene asogezin verpest mijn woongenot. Aan jouw de keus om daar met je volgende koop rekening mee te houden.

burenoverlast kent alleen maar verliezen. Hoe sneller je je verlies pakt hoe sneller je je verlies beperkt. Vol woongenot is onbetaalbaar.

edit:
Ow ja, kleine sidenote om je een hart onder de riem te steken:

Je kunt het gelukkig binnen nog ontvluchten.

Als ik thuis ben heb ik of mijn Sony ANC koptelefoon op of oordopjes in als ik probeer te slapen :( (en bij mij hebben ze geen excuus dat ze gehandicapped zijn of volwaardige tokkies, ouders hebben allebei een nette baan, rijden luxe auto's en hebben het penthouse van de woontoren |:( )

[Voor 8% gewijzigd door eL_Jay op 31-05-2020 14:52]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Lis1234
.

[Voor 99% gewijzigd door Lis1234 op 09-06-2020 23:27]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:14
Wolly schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:31:

Lees vanaf art 5.24 tm 5.28

Samenvatting: In een woonwijk heb je geluid van je buren te dulden, zeker op zomerse dagen.
Waarom altijd meteen het wetboek erbij pakken in dit soort situaties? De wereld is niet binair, er zijn genoeg mensen die asociaal en onfatsoenlijk gedrag vertonen binnen de grenzen van de wet.

In dit geval lijkt het me een goed idee om toch eens met de buren te gaan praten. Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom gehandicapte mensen de hele dag in de tuin overlast zouden moeten veroorzaken. In een buurt moeten mensen met elkaar rekening houden, dat is geven en nemen. TS zal dus op z'n tijd wat overlast moeten dulden, en de buren zullen ook water bij de wijn moeten doen door de kinderen niet de hele dag in de tuin te zetten.

Complicerende factor is natuurlijk wel dat "gehandicapt" een heel ruim begrip is waardoor het vanaf een afstand moeilijk is om concreet advies te geven.

Acties:
  • +32Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Lis1234 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:47:
Het gaat om twee zwaar gehandicapten jongens ik gok rond de 20 jaar
Zou het kunnen zijn dat deze jongens tijdelijk thuis zijn vanwege Corona? Dagebesteding kan vanaf morgen weer open, of misschien wonen ze eigenlijk niet thuis maar nu tijdelijk wel, omdat de ouders het anders te gevaarlijk vonden/vinden of omdat ze anders niet op bezoek mochten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

dragon2 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:54:
[...]

Zou het kunnen zijn dat deze jongens tijdelijk thuis zijn vanwege Corona? Dagebesteding kan vanaf morgen weer open, of misschien wonen ze eigenlijk niet thuis maar nu tijdelijk wel, omdat de ouders het anders te gevaarlijk vonden/vinden of omdat ze anders niet op bezoek mochten?
Daar zul je wel eens gelijk in kunnen hebben. (y)

Hackus Goes Heavy; Squat sessie one week, Deadlifts next week.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:09

Yucon

*broem*

dragon2 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:54:
[...]

Heel scherp bedacht!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Lis1234
Ik heb begrepen dat ze normaal van maandag tot en met vrijdag van 9:00 Tot 16:00 uur naar dagbesteding gaan. Dus vanaf vplgende week of week erop weer. Gezien wij door de weeks op kantoortijden werken, is dit voor ons geen vooruitgang helaas. Wij hebben er ook vooral in het weekend last van en in de avonden, dus als we vrij zijn en van de tuin willen genieten of willen uitslapen. Ik werd vanochtend wakker met het geschreeuw, ons raam stond nog open.

Wij gaan het gesprek inderdaad met hun voeren. We wachten nog even op eventuele reactie op onze kaart. Het is alleen de vraag hoe ver we gaan hierin zonder scheve gezichten te krijgen. Gezien de jongens gehandicapt zijn, ligt dit zo gevoelig in de maatschappij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 08:22
Mick30 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:19:
Bord in de tuin en wegwezen, dit ga je niet winnen. Je kan jarenlang procederen maar je gaat het niet winnen. Bespaar jezelf ellende en ga daar weg.
En dan blijkt de gelinkte situatie van @KRGT toch relevant te zijn en moet de TS lelijk verlies maken op de verkoop of krijgt achteraf de rekening gepresenteerd. Als de TS toch al heeft besloten weg te gaan dan lijkt het me prima om te kijken of er messen geslepen kunnen worden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan je huis te koop zetten, maar ik zou ook even je verwachtingen toetsen. Je hoort altijd leefgeluiden van andere mensen in een appartement of rijtjeshuis en buiten helemaal. Straks ga je verhuizen en dan kom je naast een buurjongen die aan brommers sleuteld, of iemand die drumt, of het is een fan van Frans Bauer.

Hier spelen ook kinderen voor de deur, ik kan me er niet echt aan storen. Tien keer per dag een kreunend geluid klinkt niet heel erg, van een volwassenen is dat vreemd maar als je weet dat het mensen met een mentale handicap zijn lijkt me dat minder erg?

[Voor 13% gewijzigd door Marzman op 31-05-2020 15:52]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Lis1234 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:37:
Ik heb begrepen dat ze normaal van maandag tot en met vrijdag van 9:00 Tot 16:00 uur naar dagbesteding gaan. Dus vanaf vplgende week of week erop weer. Gezien wij door de weeks op kantoortijden werken, is dit voor ons geen vooruitgang helaas. Wij hebben er ook vooral in het weekend last van en in de avonden, dus als we vrij zijn en van de tuin willen genieten of willen uitslapen. Ik werd vanochtend wakker met het geschreeuw, ons raam stond nog open.
Het zou kunnen, maar wat ook kan:

Die kinderen kunnen ook hebben behoefte aan structuur. Zonder structuur raken ze in hun eigen wereld verzeild, zijn ook moeilijker benaderbaar en laten bijvoorbeeld dit gedrag zijn. Zodra de structuur terugkomt, is het mogelijk dat dit gedrag ook weer verandert.
Geen garanties, maar al gelijk de conclusie trekken dat dagbesteding dus geen oplossing is, gaat wellicht te snel.

Overleg met ze, praat met ze, maak kennis met ze...

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 13:21
Lis1234 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:47:Wij kijken daarom de verkoper er vooral op aan. Hij is zelf makelaar van beroep. Ik kan mij niet voorstellen dat hij dit niet als overlast ervaart.
Waarom kijk je hier de verkoper op aan? Je zegt wel dat hij er last van gehad moet hebben maar misschien is dat helemaal niet zo. En je had vooraf ook even aan kunnen bellen bij de buren.

Wij wonen aan de rand van een speeltuintje. Voor de een een horror. Ik hoor het nog niet eens.

Maar waarom vraag je de buren niet op de koffie? Het lijkt wel tegenwoordig of iedereen meteen juridische stappen moet ondernemen en dat gewoon een praatje maken eng geworden is.

Wellicht hebben de buren helemaal geen erg in dat het als overlast wordt ervaren. Maar kunnen ze het wel proberen er rekening mee te houden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 09:05
Burenoverlast door handicap

heb honden voorbij zien komen kinderen die schreeuwen polen junks tokkie's maar Burenoverlast door handicap is nieuw voor mijn _/-\o_

aan de andere kant wat denk jij dat de oplossing is paar uurtjes per week naar buiten?

is niet lullig bedoeld btw het is een oprechte vraag

Acties:
  • +5Henk 'm!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 13:22
. Wij blijven hier nu zeker niet lang wonen en wij willen de nieuwe koper wel op de hoogste stellen.

Gewoon accepteren. Stel dat je een schadevergoeding krijgt en nu kan verhuizen: hartstikke prima. Dan ga je bij alle buren aanbellen en heb je jij je nieuwe huis geen gehandicapten wonen.

Een week nadat je erin bent getrokken zet je buurman zijn huis te koop. Huis wordt verkocht en de nieuwe bewoners hebben ook gehandicapte kinderen die de hele dag door geluiden maken.

Wat ga je dan doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08-07 22:48
Highfive95 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:34:
[...]
Wellicht hebben de buren helemaal geen erg in dat het als overlast wordt ervaren.
Dat kan ik me moeilijk voorstellen, zeker als het gaat om wat OP beschrijft. Bij luid geluid (en zeker geschreew)zou toch automatisch in je op moeten komen dat anderen het ook kunnen horen. (als begeleiders/ouders/etc). Als ik de halve dag een brommertje in mijn tuin aan zet heb ik ook automatisch in m'n achterhoofd dat dit bijzonder storend kan zijn voor anderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 06-07 14:28
De een heeft ergens al "last van" iets wanneer iets hoorbaar is, de ander zegt "ik hoor het maar heb er geen last van". Dat is persoonlijk, wat "redelijk" is zal ergens in het midden liggen.
Wanneer deze "overlast" met de helft gereduceerd zou worden, is het dan wel verdraagbaar, of "kun je dan nog steeds niet in je tuin zitten"?
Is het antwoord nee, dan zou ik er niet eens woorden over vuil maken en de boel weer te koop zetten.
Dat de achterburen niet voor jullie gaan verhuizen, lijkt me duidelijk.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Ik heb een buurvrouw die zo hard praat dat ik ook niet fijn in de tuin zit, als hun er zitten. Dus pak ik andere momenten. Prima toch?

Wil je geen overlast moet je maar ergens in the middle of nowhere gaan wonen.
En daarbij is overlast inderdaad heel erg subjectief. Genoeg mensen die zich er niks van aantrekken.

Maarjah, dit is Nederland en we moeten natuurlijk wel over iets zeuren. Vind persoonlijk het feit dat TS over een handicap zeurt echt misselijkmakend maargoed.

En dan ook nog eens achter de verkoper aangaan en schadevergoeding eisen. Bah.

[Voor 8% gewijzigd door Grvy op 31-05-2020 17:09]

Omdat het moet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bie100
Grvy schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:08:
Ik heb een buurvrouw die zo hard praat dat ik ook niet fijn in de tuin zit, als hun er zitten. Dus pak ik andere momenten. Prima toch?

En daarbij is overlast inderdaad heel erg subjectief. Genoeg mensen die zich er niks van aantrekken.

Maarjah, dit is Nederland en we moeten natuurlijk wel over iets zeuren. Vind persoonlijk het feit dat TS over een handicap zeurt echt misselijkmakend maargoed.

hebben wij toevallig dezelfde buurvrouw? :9

Acties:
  • +4Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Wat een dooddoener. Zo'n plek bestaat in Nederland helemaal niet.

TS, voor je daadwerkelijk wat tegen de verkoper kunt beginnen, moet je eerst uitzoeken of de verkoper van de herrie op de hoogte had moeten zijn. Is de herrie wellicht pas recent begonnen? Woonde de verkoper er zelf, of had hij het huis verhuurd?

Wat achtergrondinformatie (voor de eerste twee links javascript even uitzetten):
https://www.volkskrant.nl...t-gehandicapten~b9cb1bff/
https://www.volkskrant.nl...dicaptencentrum~b7831582/
https://www.zorgwelzijn.n...w-gehandicapten-1321215w/
https://www.nationalehulp...ehandicapten-in-woonwijk/
https://nieuws.tpo.nl/201...meente-hengelo-doet-niks/
https://www.binnenlandsbe...eten-huis-uit.93713.lynkx
https://uitspraken.rechts...ECLI:NL:RBASS:2012:BY6174
https://www.ad.nl/binnenl...jk-beperkte-man~a3b0dcfe/

jij ook?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• President

Mijn buren maken soms ruzie en schreeuwen daarbij, is nou ook niet iets wat ik ga melden bij verkoop. En de andere buren houden van barbecue waarbij ik de deur dicht doe omdat het stinkt. ook spelen er dagelijks met goed weer kinderen in de tuin bij de buren... Ook dat is iets wat ik verder niet meld, terwijl bovenstaande voor anderen ook overlast kan zijn

Acties:
  • +18Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:28

Misselijkmakend ja? *knip* In dit geval zelfs 2. Dat is geen vergelijk met spelende kinderen of buren in de tuin. Het gaat letterlijk op standje schreeuwen alsof er iemand vermoord wordt.
Op deze manier is het op de man en aanvallend, let daarop aub
President schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:43:
[...]

Mijn buren maken soms ruzie en schreeuwen daarbij, is nou ook niet iets wat ik ga melden bij verkoop. En de andere buren houden van barbecue waarbij ik de deur dicht doe omdat het stinkt. ook spelen er dagelijks met goed weer kinderen in de tuin bij de buren... Ook dat is iets wat ik verder niet meld, terwijl bovenstaande voor anderen ook overlast kan zijn
Lezen jullie uberhaupt de TS? Of zoals wel vaker alleen het woordje burenoverlast en vervolgens rennen mensen zo snel mogelijk het topic binnen om hun burenanekdotes te delen "nou mijn buren zitten ook wel eens met de barbecue aan in de tuin". Waarom trek je het op jou?

Vervelende situatie @Lis1234 , ik hoop dat je snapt dat er genoeg mensen zijn die je situatie wél begrijpen.

[Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 31-05-2020 22:11]

iRacing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bie100
Alexji schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:50:
[...]

Misselijkmakend ja? Je bent weer het zoveelste voorbeeld op tweakers in deze burentopics die alles bagetelliseert. Volgens mij snap jij niet zo goed wat voor een geluid zo'n persoon produceert. In dit geval zelfs 2. Dat is geen vergelijk met spelende kinderen of buren in de tuin. Het gaat letterlijk op standje schreeuwen alsof er iemand vermoord wordt.

[...]

Lezen jullie uberhaupt de TS? Of zoals wel vaker alleen het woordje burenoverlast en vervolgens rennen mensen zo snel mogelijk het topic binnen om hun burenanekdotes te delen "nou mijn buren zitten ook wel eens met de barbecue aan in de tuin". Waarom trek je het op jou?

Vervelende situatie @Lis1234 , ik hoop dat je snapt dat er genoeg mensen zijn die je situatie wél begrijpen.
mijn medeleven gaat meer naar de ouders je zal zulke kinderen hebben TS kan ook aanbellen en er over praten misschien dat er wel een oplossing is of ieder geval wederzijds begrip

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09:29

Kek

3flix

Ah dit is een lastige, persoonlijk denk ik dat verhuizen in dit geval de enige echte oplossing is.. los van dat je dit eerder had willen weten zie ik niet in wat je van de verkoper verwacht. je hebt een deugdelijk huis gekocht, je hebt niet 'de buren' gekocht dus daar is de verkoper ook niet verantwoordelijk voor..

Ik voorzie dat er niet veel tegen te doen is. wettelijk sta je nergens, met goed overleg misschien nog wel maar de vraag is of daar in mee word gegaan..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• President

Jazeker, heb de TS gelezen. En ja, ik zou mij er ook wel aan storen... Maar 'het is zoals het is, leven en laten leven! Voor zelfde geval krijg ik een huilbaby of een kind met een handicap welke de hele dag door geluiden maakt...'

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Alexji
bie100 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:55:
[...]

mijn medeleven gaat meer naar de ouders je zal zulke kinderen hebben TS kan ook aanbellen en er over praten misschien dat er wel een oplossing is of ieder geval wederzijds begrip
Een dialoog proberen aan te gaan met die buren is toch letterlijk één van de dingen genoemd door TS?
Ik geef het op...

iRacing

Acties:
  • +8Henk 'm!

• bie100
Alexji schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:58:
[...]

Een dialoog proberen aan te gaan met die buren is toch letterlijk één van de dingen genoemd door TS?
Ik geef het op...
ze hebben een kaart door de bus gegooid :| tja als je dat een dialoog vind

ik geef het ook op

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 06:44
Ik kan me voorstellen dat schreeuwen/kreten uit een volwassen borst wel even wat anders zijn dan wat gillende kids, maar zijn spelende kinderen wel acceptabel?

Ik ben bang dat je hier geen oplossing voor zal vinden anders dan verhuizen. Los van informeren naar buren, nooit een huis kopen in de buurt van sociale huur, dat is een bijzonder gevaarlijke variabele.

Wij komen uit vergelijkbare situatie. Sociale huur met;
Syriërs boven ons zonder dagbesteding. Resulteert in gestamp en geleef 's nachts, maar stilte overdag. Erg zware loop ook.
Antilianen naast ons die problemen had met mede Antilianen omwille van drugs en een of andere bipolaire muts als vriendin. Die hele situatie kon op elk moment van de dag escaleren.
En dan links boven een party happy iemand in de weekends.

Eerste wat we gedaan hebben bij bezichtigingen was omliggende huizen bekijken, status van de tuinen, etc. Nu wonen we al geruime tijd in een hoekhuis, met een leum gezin naast ons. Jonge kids, schreeuwen en rennen wat door huis rond, maar op normale tijden dus maakt ons niet uit.

Sterkte in ieder geval.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 07:11
Een hoop weinig zinvolle reacties hier, TS geeft aan dit niet te willen en daarom te verhuizen, dus die discussie is daarmee klaar.

De vraag is of hij de verkoper aansprakelijk kan stellen voor de schade, antwoord daarop is wellicht wel.
Ook een dergelijke structurele ernstige overlast is als verborgen gebrek op te vatten dat de verkopende partij had moeten melden; dat beperkt zich zeker niet tot de fysieke toestand van een woning. Ik zou er een gespecialiseerd kantoor op zetten.

Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Doel is om de koop te ontbinden danwel de koopsom aan te passen.

Hier een willekeurig voorbeeld; ik ken dat bureau verder niet en heb er niets mee te maken, er zijn heel veel anderen.
https://verborgen-gebreken.net/geluidsoverlast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

[...]

Misselijkmakend ja? Je bent weer het zoveelste voorbeeld op tweakers in deze burentopics die alles bagetelliseert. Volgens mij snap jij niet zo goed wat voor een geluid zo'n persoon produceert. In dit geval zelfs 2. Dat is geen vergelijk met spelende kinderen of buren in de tuin. Het gaat letterlijk op standje schreeuwen alsof er iemand vermoord wordt.

[...]
*knip*
Rustig zo op de man gaan reageren is ook weer niet nodig

[Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 31-05-2020 22:02]

Omdat het moet.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Grvy schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:16:
[...]

8)7 8)7 |:( |:(

Even serieus? Lees jij wel wat je schrijft? Man, het egocentrische druipt ervan af.
Dat heeft niets met egocentrisme te maken. Als je dat geluid vervelend vindt dan is dat zo, daar kan jij of iemand anders niks aan veranderen. Ik heb niet de indruk dat de TS de achterburen iets verwijt, hij houdt niet van het continue geluid en wil een oplossing. Ik snap hem volledig; als je je er eenmaal aan ergert ga je erop letten en dat wordt het voor je gevoel steeds erger.

Ik vind het echt véél egocentrischer om je eigen emotie toe te passen op de situatie van iemand anders (zonder dat je hem überhaupt zelf hebt ondervonden) en gelijk klaar te staan met een waardeoordeel. Ik denk dat jij de persoon bent die z'n berichten nog even moet doorlezen. TS heeft niets aan bureaustoelexperts.

Portfolio // Bruiloftsfotografie

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Lis1234
Wij hebben ook een krijsende baby, spelende kinderen, barbeques, etc om ons heen. Dat kunnen wij goed hebben. Geloof mij dat het geschreeuw van de achterburen echt door je ziel gaat. Alsof ze iets wordt aangedaan. Als het zachter was, dan hadden wij het zeker kunnen accepteren. Of als het een paar uur per maand is. Het is iedere dag als het buiten (beetje) lekker weer is, en ook binnen kan je het dan horen. Ik zou willen dat ik een spraakbericht kon delen. Als ik die laat horen aan vrienden en familie schrikken zij heel erg. Het overstemd alles.

Het gaat mij in de eerste instantie ook niet om het gezin. Ik heb het namelijk te doen met het gezin, lijkt mij ontzettend zwaar. Wij kijken daarom vooral naar de verkoper. Wij gaven aan dat we uit een overlast situatie kwam, specifiek vroegen naar geluiden van buren en daar op antwoord dat je soms zomergeluiden hebt. Hij heeft dus geen open kaart gespeeld.

Nu we van de advocaat hebben gehoord dat het lastig wordt om de verkoper hierop aan te spreken en hij nader onderzoek doet, zijn we daarom verder aan het denken. Over hoe we de overlast kunnen beperken tot we genoeg hebben gespaard voor een nieuw huis. Inderdaad gaan we denk ik niet meer in een woonwijk als deze wonen.

Daarom hebben we als eerste stap een kaartje in de bus gedaan. Ik had stiekem gehoopt dat iemand dit las in dezelfde situatie, en tips had.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Alexji
Grvy schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:16:
[...]

8)7 8)7 |:( |:(

Even serieus? Lees jij wel wat je schrijft? Man, het egocentrische druipt ervan af.
Hoe ben ik egocentrisch omdat ik mij empatisch probeer te verplaatsen in de situatie van de TS en wat tegengeluid probeer te geven aan mensen die het vergelijken met normale burengeluiden die in elke wijk voorkomen?
Maar blijkbaar heb jij al besloten dat ik iemand ben die vind dat gehandicapten niet in een samenleving mogen bestaan (zie hoe makkelijk het is om zo'n stroman op te bouwen?). Bedankt!

iRacing

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 08-07 22:05
Ik kan mij TS wel voorstellen, ik woon op 1 km afstand van een gehandicapten centrum (ja wel onderzoek gedaan voordat woning ging kopen), geen last van overgens.

Zo af en toe worden ze uitgelaten door de begeleider dan hoor je ze even 2 minuutjes als ze door de straat komen, Dat geschreeuw/gekreun/gepiep whatever kan ik mij voorstellen als je dat de hele dag moet aanhoren als je in de tuin wil zitten zelf persoonlijk ook helemaal gek wordt.

Dat is een totaal andere geluid dan spelende kinderen of blaffende honden.
Ik zou dit ook een verborgen gebrek vinden, dat heeft de vorige woningeigenaar dus wel degelijk verzwegen.
Maar wetterlijk heb je geen poot op te staan volgensmij want je hebt geen sluitend bewijs en men ziet dit als "leef" geluiden overdag.

En natuurlijk zou de verkoper het niet aangeven anders komt hij zijn huis heel moeilijk kwijt of voor een veel lagere bedrag.

Heel simpel verhuizen maar weer...

[Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 31-05-2020 18:46]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Ik heb ook een huis met wat ik ervaar als overlast (harde muziek in de tuin met mooi weer)

Het is heel simpel, ik moet het huis kwijt en dat raak ik niet kwijt als ik zeg dat er geluidsoverlast is. Geen hond die het koopt.

Heb je ooit een advertentie gezien op Funda met "Prachtig huis met alles er op en eraan, alleen 2 zijn er handicapte gasten die de hele dag continu lopen te schreeuwen" of iets in die geest? Ik niet.

De rechter inschakelen kan wel bij ernstige structurele overlast, zoals in die zaak die hierboven ergens geplakt is.
Maar geluidsoverlast is heel persoonlijk, en in 65% van het jaar heb je geen last, dus veel kans maak je niet vrees ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12:42

LankHoar

Professionele amateur

Lis1234 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:25:
Daarom hebben we als eerste stap een kaartje in de bus gedaan.
Dan is het imo nu tijd voor stap 2: aanbellen en op goede voet een gesprek beginnen.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Misschien kun jij het beter uitleggen dan de TS?

'Hoe vaker een mooie zomerdag, hoe vaker het schreeuw of gekreun. Soms tientallen keren per dag.'

Dus alleen bij mooi weer 20/30 keer per dag gekreun of geschreeuw van volwassen mentaal gehandicapten? Ik kan me daar niet zo veel bij voorstellen, gekreun lijkt me niet zo erg, en geschreeuw. Wat schreeuwen ze? Is het hun manier van praten? Spelen ze? Zijn ze bang? Kinderen die spelen schreeuwen ook tientallen keren per dag met mooi weer.

Ik neem elke zondag een mentaal gehandicapte man mee (er is me verteld dat zijn hersenen op het niveau zijn van een vierjarig kind) en ja die maakt soms wat meer geluid. Maar dat is zijn manier van enthousiast zijn, ik zou daar ook gewoon naast kunnen wonen denk ik. Hij zit in een huis vol met zulke mensen, ze zijn allemaal een beetje anders. Er zijn nu terwijl ik dit type kinderen voor mijn huis aan het spelen (en schreeuwen, dat hoort bij het spelen) die meer geluid maken.

/▌

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Alexji
Marzman schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:01:
[...]

Misschien kun jij het beter uitleggen dan de TS?

'Hoe vaker een mooie zomerdag, hoe vaker het schreeuw of gekreun. Soms tientallen keren per dag.'
Letterlijk 5(!) posts boven jou doet de TS een post met meer uitleg. Dat is 1,5 uur vóór jouw post en vervolgens plaats je een bericht waar je dat compleet negeert. Hoe kun je ooit een "good faith" discussie hebben op zo'n manier.

iRacing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Alexji schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:09:
[...]

Letterlijk 5(!) posts boven jou doet de TS een post met meer uitleg. Dat is 1,5 uur vóór jouw post en vervolgens plaats je een bericht waar je dat compleet negeert. Hoe kun je ooit een "good faith" discussie hebben op zo'n manier.
Je hebt gelijk. Ik denk niet dat je het beter uit kunt leggen.

/▌

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 07-07 16:45
Ik moet echt zeggen, dat ik met verbazing jouw reactie heb gelezen. Je lijkt me het typische geval dat alles maar door de beugel kan, en dat je het eigenlijk maar moet accepteren. Zo kun je ook zeggen dat mensen die aan de drugs zitten en boven je wonen, overlast veroorzaken, of mensen die geluid produceren de hele dag door dmv muziek.. Wanneer je dat als overlast ervaart is het zeker volkomen normaal en niet misselijkmakend?

Het maakt mij misselijkmakend dat je zo'n eentonig beeld hebt. De TS is opzoek naar een oplossing en die zoekt hij/zij in de richting van de verkoper.

@Lis1234 Ik moet zeggen, dat het aanspannen van een zaak enorm ingewikkeld wordt. Wat ik je wel kan adviseren is de zogenoemde advocaat, toch een brief richting verkoper / makelaar te laten opstellen met het feit van verborgen gebrek (achterburen) met uiteraard daarin vermeld, dat je het uiterst vervelend vindt voor de achterburen en de oude bewoner maar toch de koop wilt laten ontbinden omwille van je situatie. Lastig wordt het sowieso, echter als je duidelijk hebt aangegeven overlast als een verhuisreden te zien bij het kopen van deze woning, kan ik me niet voorstellen dat de makelaar geen coulance wilt bieden. Misschien met een stukje boete voor ontbinding koop? Stel 5% van de koop dat je moet inleveren om zijn kosten te dekken en lekker te vertrekken naar een nieuwe buurt / wijk / straat / huis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

@Tweakez Goede aannames ook weer. Staat je goed. Ga er voor de rest niet op in, want het is echt belachelijk hoe je jezelf laat kennen. Mensen die drugsverslaafde zijn vergelijken met iemand die geboren is met een aandoening.. Juist ja.

Wat betreft je stukje over ontbinding. Hoe wil je dat gaan voorstellen als de TS er nu al woont? De tijd van ontbinding is al lang voorbij.

TS kan op dit moment niks meer, de verkoper heeft geen 'gebrek' achtergehouden en het is dus inderdaad gewoon slikken of weggaan maar je kan de verkoper niks meer maken. Eerlijk? Nee. That's life.

Omdat het moet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 08-07 17:10
Het ontbinden van verkoop gaat naar mijn idee nooit lukken.
Dan gooit de verkoper het ook op dat de kopende partij beter zijn werk had moeten doen en de buurt moeten gaan verkennen alvorens de aankoop.

Blaffende honden, herrie van kinderen, BBQ met luide muziek of mensen met een handicap, naar ervaring doet de gemeente / politie / buurtbemiddeling 0,0. Hoewel met handicap een lastige kwestie is.

Enige is boel verkopen en hopen dat je een beter stekje gaat vinden in dit overbevolkte Nederland.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• cryptapix

Wat een misselijkmakende reactie (om maar jouw woorden te gebruiken). TS is verhuisd vanwege geluidsoverlast. Met dat in het achterhoofd gaat TS op zoek naar een andere woning, TS vraagt de verkoper, die nota bene makelaar is!, en de verkopend makelaar naar geluid en krijgt te horen dat er niets aan de hand is. Vervolgens wordt TS geconfronteerd met twee schreeuwende gehandicapten. En dan ga jij zeggen dat TS zeurt?!

Schreeuwende gehandicapten zijn wel wat anders dan het gewone geluid van spelende/schreeuwende/gillende kinderen. Dat laatste kan ik prima aan (onze woning kijkt uit op een park waar kinderen van de aangrenzende school elke pauze spelen), maar van kreunende/schreeuwende gehandicapten zou ik (ook) helemaal gek worden. Het zijn gewoon “abnormale” geluiden.

Ik zou ook achter de verkoper aangaan, want kan me absoluut niet voorstellen dat hij dit niet wist en dat hij het niet hoeft te zeggen als ik er letterlijk naar vraag.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 07-07 16:45
Grvy schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:26:
@Tweakez Goede aannames ook weer. Staat je goed. Ga er voor de rest niet op in, want het is echt belachelijk hoe je jezelf laat kennen. Mensen die drugsverslaafde zijn vergelijken met iemand die geboren is met een aandoening.. Juist ja.

Wat betreft je stukje over ontbinding. Hoe wil je dat gaan voorstellen als de TS er nu al woont? De tijd van ontbinding is al lang voorbij.

TS kan op dit moment niks meer, de verkoper heeft geen 'gebrek' achtergehouden en het is dus inderdaad gewoon slikken of weggaan maar je kan de verkoper niks meer maken. Eerlijk? Nee. That's life.
Mensen die drugsverslaafd zijn hoeven er ook niet altijd wat aan te kunnen doen. Sommigen zijn verplicht om bepaalde soorten drugs te gebruiken. De vergelijking tot daar aan toe, maar geluidsoverlast of overlast is een pot nat, of dat nu van iemand is die gehandicapt is, de hele dag door muziek draait of aan de drugs zit. Het feit is dat jij met een half oog elke reactie van TS leest en direct veroordeeld om het feit dat het om de kinderen gaat die (helaas) gehandicapt zijn. Kunnen ze niks aan doen, dat vindt ik ook alleen het mag voor iemand echt wel als overlast gekenmerkt worden 8)7

Een koop kun je achteraf laten ontbinden. Ligt er maar net aan hoe je het aanpakt en hoe hard je het wilt spelen. Er is meermaals duidelijk gecommuniceerd geweest dat ze verhuizen wegens overlast en nu weer in een plek komen waar van overlast sprake is. Je kunt het dan wel belachelijk of in jouw woorden misselijkmakend vinden dat het in dit geval om deze doelgroep gaat, je doet er alleen niets aan, je zegt simpelweg dat TS gewoon zijn of haar mond moet houden want dat hij / zij niet mag klagen over een gezin met twee gehandicapte kinderen? Komop zeg. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Maar wat kan TS er nu aan doen? Dat is zijn vraag. Laten we het topic niet verder laten ontsporen en gewoon aannemen dat er overlast is en dat hij heeft gevraagd naar buren bij de aankoop en het gevoel heeft dat dit is verzwegen.

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• falconhunter
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:24
Nu weet ik dat niet voor Nederland maar in Frankrijk heeft de makelaar de plicht dit soort dingen te melden en kan de verkoop zelfs na vijf jaar nog terug gedraaid worden. Als dit ook zo is in Nederland en de koper kan hardmaken dat de makelaar ervan wist heeft de koper een prima zaak.

Of de Nederlandse wet hetzelfde is weet ik niet, of je hard kan maken dat de makelaar het wist, is extreem complex. Maar alleen als die twee voorwaarden is voldaan heeft het zin om de juridische weg te gaan bevolgen. Als je daaraan twijfelt verlies je alleen geld. Mocht de wet in Nederland zo zijn heeft de koper, straks verkoper, wel een probleem. Aangezien hij al juridisch advies zoekt zal hij gedwongen zijn om de makelaar op hoogte moeten stellen. Als hij dat geheim wil houden kan hij voor alle schade opdraaien.

Mijn medeleven gaat uit naar Lis1234. Hij zit in een bijzonder moeilijke positie. Geen idee wat het huis heeft gekocht maar hij heeft een extreem kostbaar probleem. Als hij weg wil heeft hij een vrijwel onverkoopbaar huis.

De beste oplossing is een manier te vinden om met het probleem te leven. Geluidsoverlast van mensen die je niet kent is vele malen moeilijker dan geluid van mensen die je leuk vind.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• falconhunter
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:24
cryptapix schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:30:
Het zijn gewoon “abnormale” geluiden.
Een sterk statement. Helaas denkt de wet daar anders over en laat de wet de ruimte voor mensen met een afwijking om zich anders te gedragen. Pas als de overlast bewust veroorzaakt wordt kan de overheid ingrijpen. Dat lijkt me in dit geval onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 08-07 22:05
Jongens modder gooien naar elkaar heeft geen zin.
TS is opzoek of de verkopende partij wat kan verwijten(juridisch) gezien de koper bewust zaken heeft verzwegen.

Als koper heb je de plicht om onderzoek te doen maar als verkoper ben je verplicht de vragen van koper naar waarheid te vertellen, Geluid van gehandicapte mensen is heel wat anders dan spelende kinderen en standaard leef geluiden, of de verkopende partij was stokdoof dat hij er inderdaad geen last van had maar dat betwijvel ik.

Gaat dus om of hij de verkopende partij iets kan verwijten van dit gebrek, ik zelf betwijvel het gezien het naar alle waarschijnlijkheid niet opgenomen is, of getuigen zijn / op papier etc.

[Voor 22% gewijzigd door mr_evil08 op 31-05-2020 21:04]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08-07 23:01
Jij hebt een onderzoeksplicht als koper, net zo goed als de verkoper een informatieplicht heeft. Die 2 staan altijd op gespannen voet. Echter, als je hierop aanstuurt door aan te geven uit een overlast situatie te komen dan wel te vragen of er overlast in de buurt plaats vindt maakt dit dat je het wellicht kan gooien op schending van de informatieplicht. Immers is op dat moment duidelijk wat voor informatie jij nodig hebt om de koop te sluiten. Dwaling zou eveneens aan de orde kunnen zijn.

Grootste euvel bij dit geheel is bewijslast. Bewijs maar dat je het gevraagd hebt (tenzij je dit op de mail hebt). Wellicht kan je bluffen of durft de verkoper niet te liegen.

En voor een ieder die de overlast niet als overlast durft aan te merken omdat het gehandicapten zijn, grow up. Het is voor velen gewoon hinderlijk, ondanks dat het begrijpelijk is.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08-07 23:01
B-Bandit schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:20:
Jij hebt een onderzoeksplicht als koper, net zo goed als de verkoper een informatieplicht heeft. Die 2 staan altijd op gespannen voet. Echter, als je hierop aanstuurt door aan te geven uit een overlast situatie te komen dan wel te vragen of er overlast in de buurt plaats vindt maakt dit dat je het wellicht kan gooien op schending van de informatieplicht. Immers is op dat moment duidelijk wat voor informatie jij nodig hebt om de koop te sluiten. Dwaling zou eveneens aan de orde kunnen zijn.

Grootste euvel bij dit geheel is bewijslast. Bewijs maar dat je het gevraagd hebt (tenzij je dit op de mail hebt). Wellicht kan je bluffen of durft de verkoper niet te liegen.

En voor een ieder die de overlast niet als overlast durft aan te merken omdat het gehandicapten zijn, grow up. Het is voor velen gewoon hinderlijk, ondanks dat het begrijpelijk is.
@mr_evil08 exact!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Grvy schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:26:
Beetje makkelijk om iemand zo woorden in de mond te leggen. Dat is een drogreden eerste klas. Hij vergelijkt die mensen helemaal niet en hij maakt alleen een vergelijking wat betreft de overlast.
Of je leest niet goed, of je snapt het echt niet of je bent een trol. Zeg het maar.

Portfolio // Bruiloftsfotografie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cryptapix
falconhunter schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:46:
[...]
Een sterk statement. Helaas denkt de wet daar anders over en laat de wet de ruimte voor mensen met een afwijking om zich anders te gedragen. Pas als de overlast bewust veroorzaakt wordt kan de overheid ingrijpen. Dat lijkt me in dit geval onwaarschijnlijk.
Het is misschien ook maar goed ook dat de wet hier geen onderscheid in maakt. Wat mij betreft ligt het ook niet op de weg van de overheid om in te grijpen. Het is naar mijn mening de verkoper die, zeker nadat hem hier expliciet naar gevraagd is en omdat hij ook nog eens makelaar is, TS hier over had moeten informeren. Ik denk dat TS dus de goede weg in is geslagen door een juridisch adviseur (advocaat) hierbij te betrekken en zijn pijlen te te richten op verkoper.

Maar wat ik al eerder zei, de bewijspositie lijkt zo geen gemakkelijke. Sowieso zie ik geen snelle oplossing waarbij TS er financieel niet bij inschiet. Het zal een lange juridische weg worden, of je verlies nemen en verkassen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nono_einstein
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13:06
GlowMouse schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:32:
[...]

Wat een dooddoener. Zo'n plek bestaat in Nederland helemaal niet.
Oh jawel, maar daar woon ik al en ik wil geen buren :P

maar ff on topic, een paar keer per dag schreeuwen, gehandicapte kids, ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer mensen achterelkaar minuten lang dezelfde inhoudsloze kreet utslaan dat zeer op de zenuwen kan werken.
Wat ik me dan weer niet kan voorstellen, en dat is helaas echt iets van deze tijd, dat mensen een kaartje in de bus doen.
Doe niet zo laf, stap er op af en praat met die mensen. Echt, onbevattelijk dit.

[Voor 46% gewijzigd door nono_einstein op 31-05-2020 21:57]

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• tweakduke
  • Laatst online: 12:15

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Modbreak:Mensen hou het bij tips waar de TS wat aan heeft en ga niet oordelen of de overlast terecht is. Iedereen ervaart overlast op zijn eigen manier. Laat op de man reacties ook achterwege svp.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 06-07 15:40
Heb niet het hele topic doorgelezen. Maar kan me zeer goed voorstellen dat je dit als vervelend/storend kan ervaren. Zelf ook in de GHZ gewerkt en tja soms gaat het door merg en been.

Mijn tip in ieder geval zal zijn, wacht nog even af met de verkoop. Misschien hebben de ouders hun kinderen in huis gehaald wegens corona of konden ze niet terug naar hun woonlocatie.

Hun wereld is ook compleet in de war en begrijpen het niet wat er speelt. Structuur is weg en hun uitte dat waarschijnlijk zo.

Als de dagbesteding weer opstart en structuur in hun leven komt dan zullen ze waarschijnlijk al rustiger zijn. Verder heb je toevallig al eens opgelet tot hoe laat deze geluiden zijn? Je ziet vaak dat deze mensen met zware handicap al vroeg naar bed gaan na een lange dag voor hun op de dagbesteding.

Geef het een kans, nu heb je misschien een kut zomer. Maar als jij je huis geweldig vindt dan zou ik niet zomaar een verkoop bord erin steken.

Ohja en had je het huis voor de corona pandemie gekocht? Dat kan misschien verklaren dat ze toen geen last van de bewoners hadden omdat ze structuur etc hadden.

[Voor 7% gewijzigd door Pukson op 31-05-2020 22:15]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Lis1234 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:25:
Daarom hebben we als eerste stap een kaartje in de bus gedaan. Ik had stiekem gehoopt dat iemand dit las in dezelfde situatie, en tips had.
Ik schat de kans dat je er met de verkoper uit komt erg klein in. Dit is geen gebrek aan de woning zelf maar overlast vanuit de buurt, tenzij de verkoper expliciet heeft aangegeven dat het een enorm stille buurt is waar je enkel natuurgeluiden hebt zal dit toch onder min of meer normale geluiden in een woonwijk vallen. Volgens mij heeft de verkopende makelaar niet bewust iets verzwegen en hebben jullie geen onderzoek uitgevoerd naar de buren.

Daarnaast zie ik weinig grond voor juridische stappen tegen de buren en volgens mij wil je dat zelf ook niet.. Wat je hooguit kan doen is de woningbouwvereniging er op aanspreken dat je last hebt van hun huurders. Echter kunnen die hier ook erg weinig mee, die mensen in een andere woning plaatsen betekent enkel dat anderen er last van hebben. Daarnaast is dat lastig te verkopen, dat gehandicapten moeten verhuizen omdat mensen last van ze hebben.

De beste optie is het huis te verkopen. Je kan daarbij open kaart spelen over de overlast of je kan het verbergen. Dat laatste zal niemand je echt kwalijk nemen maar is natuurlijk niet netjes te noemen als je juist boos bent dat jouw verkopers dat ook niet gedaan hebben. Echter kan het wel zijn dat je dan heel wat mensen af gaat schrikken. Ik zou die gok zelf nooit nemen, ook al zou het achteraf best mee kunnen vallen.

Ga je voor een nieuwe woning kijken let dan goed op in wat voor een buurt je terecht komt en wat voor woningen er om je heen staan. Staan er bijvoorbeeld veel sociale huurwoningen dan zou ik er zelf niet gaan wonen, statistisch gezien is de kans groter dat je geluidsoverlast gaat hebben.
Het liefst wil je in een buurt wonen waar de gemiddelde huizenprijzen flink bovengemiddeld is. Het is geen garantie dat er geen overlast plaats vind maar de kans is wel een stuk kleiner aangezien mensen die genoeg verdienen om in zo'n wijk te kunnen wonen niet snel aan zo'n baan komen zonder een stukje social skills en wat fatsoen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA20AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 07-07 10:09

Paulus0013

pom pom

Dit is geen gebrek aan de woning zelf maar overlast vanuit de buurt,
Het zou helpen als men ook eerst eens de andere posts leest alvorens maar wat neer te kwakken.
Uit eerder gelinkt vonnis:
3.4.3 [appellant] heeft zich voorts op het standpunt gesteld dat overlast van buren geen eigenschap van de woning is waaromtrent kan worden gedwaald. Ook dit betoog faalt. Bij het aangaan van een koopovereenkomst met betrekking tot een woning zijn niet alleen de fysieke eigenschappen van die woning van belang, maar evenzeer factoren die de woonomgeving en daarmee de koopprijs beïnvloeden. De aan- of afwezigheid van luidruchtige buren die overlast bezorgen is derhalve een belangrijke aan een woning verbonden omstandigheid. Nu op dit punt ten tijde van het sluiten van de koopovereenkomst een onjuiste voorstelling van zaken bij [geïntimeerden] . heeft bestaan, kan dit een grond opleveren voor een geslaagd beroep op dwaling als aan de overige vereisten voor dwaling is voldaan. Dat dit het geval is, blijkt uit het navolgende.
En
3.4.4 [appellant] heeft betwist dat er voor hem een verplichting bestond om het geschetste gedrag van de buren aan [geïntimeerden] . ten tijde van het sluiten van de koopovereenkomst te melden. Het hof deelt dit standpunt niet.
De vorige bewoner heeft dus een meldplicht als het aankomt op overlast. Of ie dit zelf als overlast ervaart is daarvoor niet van belang, aldus het vonnis.

TS kan met een rondje buurt dan ook wel nagaan of ook andere buren met deze overlast bekend zijn. Dan heeft ie icm met dit vonnis alvast 1 stok om mee te slaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Ik lees dat de verkoper zelf makelaar van beroep is. Dat maakt zijn positie best wel zwak, in die zin dat van hem, meer dan van een normale verkoper, verwacht mag worden welke eigenschappen van het verkochte van belang zijn voor een mogelijke koper.
Bij TS ligt ongetwijfeld het probleem dat hij niet kan bewijzen dat hij naar de buren heeft gevraagd, maar dan nog zou ik in de positie van TS de stoute schoenen aantrekken en 5k uitgeven aan een ontbindingsprocedure.
Want het grootste probleem voor TS is dat hij nu met een onverkoopbaar huis zit.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Supreme
  • Nu online
Paulus0013 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 03:49:
[...]

Het zou helpen als men ook eerst eens de andere posts leest alvorens maar wat neer te kwakken.
Als je dat vonnis citeert, citeer dan ook gelijk even de mate van overlast. Die is totaal niet te vergelijken met die van de TS.

TS heeft zelf bepaald dat hij in de zomer niet in z'n tuin kan zitten, omdat er iemand schreeuwt. De casus in het vonnis gaat over elke dag niet kunnen slapen, brandstichting en bewust eten in de tuin zetten voor vogels en ander ongedierte.

Een koop ontbinden door geschreeuw in je tuin gaat gewoon niet werken, als het vonnis van bovenstaande casus maar 25% reductie oplevert.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

StevenK schreef op maandag 1 juni 2020 @ 04:46:
Ik lees dat de verkoper zelf makelaar van beroep is. Dat maakt zijn positie best wel zwak, in die zin dat van hem, meer dan van een normale verkoper, verwacht mag worden welke eigenschappen van het verkochte van belang zijn voor een mogelijke koper.
Bij TS ligt ongetwijfeld het probleem dat hij niet kan bewijzen dat hij naar de buren heeft gevraagd, maar dan nog zou ik in de positie van TS de stoute schoenen aantrekken en 5k uitgeven aan een ontbindingsprocedure.
Want het grootste probleem voor TS is dat hij nu met een onverkoopbaar huis zit.
Puur uit interesse, hoe ga je verweer voeren tegen het volgende argument?

"Enkele bewoners van het huis hebben een mentale beperking. Hierdoor is het noodzakelijk dat zij een duidelijke structuur in hun leven hebben. Deze bewoners hebben een duidelijke zorgbehoefte en om deze reden bezoeken ze 5 dagen in de week dagbesteding.
Vanwege de situatie rondom corona is de dagbesteding gesloten en zitten zij veelal (gedwongen) thuis. Door de verandering van structuur in hun leven, laten ze nu ook ander gedrag zien, met meer overlast voor de omgeving tot gevolg.
Deze situatie was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst niet te voorzien. De situatie rondom corona, de als gevolg hiervan getroffen maatregelen en hoe deze bewoners op deze situatie reageren."

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 07:11
gorgi_19 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:17:
[...]

"Enkele bewoners van het huis hebben een mentale beperking. Hierdoor is het noodzakelijk dat zij een duidelijke structuur in hun leven hebben. Deze bewoners hebben een duidelijke zorgbehoefte en om deze reden bezoeken ze 5 dagen in de week dagbesteding.
Vanwege de situatie rondom corona is de dagbesteding gesloten en zitten zij veelal (gedwongen) thuis. Door de verandering van structuur in hun leven, laten ze nu ook ander gedrag zien, met meer overlast voor de omgeving tot gevolg.
Deze situatie was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst niet te voorzien. De situatie rondom corona, de als gevolg hiervan getroffen maatregelen en hoe deze bewoners op deze situatie reageren."
Door aan te geven dat je werkt en de overlast te ervaren op ieder moment waarop je thuis bent en van je tuin gebruik wilt maken. Ik neem aan dat die makelaar die het verkocht heeft ook werkte, dus met het wegvallen van dagbesteding door corona heeft het niet te maken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
[...]

Dat die dagbesteding alleen maar onder werktijd is en dat de verkoper wist - en gezien zijn eigen beroep behoorde te weten - dat het ongestoord genot van tuin een normale verwachting is van een koper, welke verwachting niet vervuld kan worden door deze bijzondere omstandigheid die bij verkoper bekend was.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cryptapix
[...]

Ik kan wel wat verweren bedenken, maar veel belangrijker is dat het TS niet gaat om de uren waarin de gehandicapten normaal naar hun dagbesteding zijn. Dan is TS zelf ook niet thuis. Het probleem zit juist buiten die uren. Zie Lis1234 in "Burenoverlast door handicap".

Het argument van verkoper dat de gehandicapten onrustig zijn geworden door het wegvallen van de structuur zal niet aangevoerd kunnen worden. De gehandicapten gaan komende week weer naar hun dagbesteding en als dat de rust terugbrengt is TS al van het probleem af en komt er geen procedure oid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 07-07 10:09

Paulus0013

pom pom

Supreme schreef op maandag 1 juni 2020 @ 08:48:
[...]

Als je dat vonnis citeert, citeer dan ook gelijk even de mate van overlast. Die is totaal niet te vergelijken met die van de TS.

TS heeft zelf bepaald dat hij in de zomer niet in z'n tuin kan zitten, omdat er iemand schreeuwt. De casus in het vonnis gaat over elke dag niet kunnen slapen, brandstichting en bewust eten in de tuin zetten voor vogels en ander ongedierte.

Een koop ontbinden door geschreeuw in je tuin gaat gewoon niet werken, als het vonnis van bovenstaande casus maar 25% reductie oplevert.
De mate is voor het onderliggende idee niet relevant. Het vonnis stelt dat er objectief overlast is vastgesteld. Ik zie even niet in hoe constant schreeuwende gehandicapten daarop een uitzondering zal vormen. Of het nu het een of het ander is, het sluit elkaar niet uit.
3.4.4 de meldplicht van zaken is hoe dan ook van kracht. Juist sterker in dit geval, zoals ook StevenK aangeeft.

De 25% reductie is niet 'maar' en is niet absoluut. Ik denk zelfs dat als je je huis binnen zeer korte tijd met verlies verkoopt, dat je dat verlies volledig als schade kunt aanvoeren. Is maar net hoe je het aanvliegt.
Maar tegelijkertijd is het ook de vraag wat je met de overlast zelf nog kunt. Als een dergelijke verzorging niet midden in een woonwijk thuis hoort, of zelfs niet mag van de gemeente, kan je zaak weleens heel anders aflopen.
[...]

Dat is allemaal geen argument. Overlast is overlast. En in dit geval is er wellicht in zekere zin sprake van overmacht vanwege een bijzondere situatie. Maar ook dat maakt niet dat het plots geen overlast meer is.

[Voor 27% gewijzigd door Paulus0013 op 01-06-2020 14:03]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Paulus0013 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 03:49:
[...]

Uit eerder gelinkt vonnis:
Misschien eens wat normaler reageren? Je hoeft je echt niet als een hork te gedragen op internet.
Die zaak verschilt toch op een aantal punten, er was daarbij een veel directer overlast waarvan je wel kan stellen dat het niet normaal is voor een woonwijk. Daarnaast waren er veel klachten van andere buurtbewoners en was de politie er van op de hoogte.

"Het hof verwijst in dit verband naar de schriftelijke verklaringen van buurtbewoners en van de politie, die in eerste aanleg in het geding zijn gebracht. Hierin staat gedetailleerd dat de geluidsoverlast al enige jaren plaatsvindt en zich gedurende de gehele dag en met name tussen 23.00 en 01.00 uur voordoet. Als aard van de overlast wordt aangegeven: ruzie, gepaard gaande met schreeuwen, schelden en slaan. Ook wordt genoemd: ruiten inslaan, schuur in brand. Daarnaast ondervindt de buurt, blijkens de verklaringen van buurtbewoners, overlast van grote groepen vogels die door de buren worden gelokt doordat zij meer malen per dag voedsel (patat en bami) buiten zetten."

Dat vind ik niet te vergelijken met twee gehandicapte kinderen die op normale tijden buiten spelen en daarbij af en toe schreeuwen. En dat zie je ook terug in deze uitspraak:

5.26 Het hof is, met de rechtbank, van oordeel dat alleen sprake is van non conformiteit indien sprake is van een ernstige structurele geluidsoverlast. Wie een woning koopt in een woonwijk tussen andere woningen, dient ermee rekening te houden dat hij, zeker in de zomerperiode waarin het leven zich deels buiten afspeelt en ramen en deuren vaak open staan, geluiden van zijn buren zal horen. Dat zal zeker het geval zijn wanneer zijn buren thuiswonende kinderen hebben. Ook wie in een ‘rustige buurt’ gaat wonen, kan er niet van uitgaan hij zijn buren niet geregeld zal horen, waarbij heeft te gelden dat de ene buur meer en als hinderlijk ervaren geluid produceert dan de andere.

5.27 [geïntimeerden] c.s. dienden er dan ook rekening mee te houden dat zij (de kinderen van) hun nieuwe buren zouden horen. Daaraan doet niet af dat in de vragenlijst bij de verkoopbrochure vermeld was dat de woning gelegen was in een “rustige buurt / woonomgeving” en dat sprake was van “hele aardige buren”. Ook hele aardige buren in een rustige buurt kunnen kinderen hebben die geregeld van zich laten horen. Indien [geïntimeerden] c.s. dat hadden willen uitsluiten, hadden zij onderzoek moeten doen naar het geluid dat de buren produceerden, of de buren kinderen hadden, of er ten aanzien van die kinderen en het geluid dat zij produceerden bijzonderheden te vermelden waren etc. Dat zij, zoals zij (bij gelegenheid van de comparitie in hoger beroep) hebben gesteld, hebben gevraagd of sprake was van een rustige buurt is daartoe onvoldoende.

Het is dus niet zomaar zeker dat het geschreeuw van twee gehandicapte kinderen die buiten spelen echt gezien kan worden als dermate grote overlast dat er sprake is van non-conformiteit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA20AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08-07 14:16
Tsurany schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:27:
Het is dus niet zomaar zeker dat het geschreeuw van twee gehandicapte kinderen die buiten spelen echt gezien kan worden als dermate grote overlast dat er sprake is van non-conformiteit.
Zoals TS al aangaf zijn het dus geen kinderen maar gehandicapte volwassenen en ik kan me goed voorstellen dat die een stuk luider kunnen zijn dan het gemiddelde 10 jarige kind.

| MSI Z270 Gaming M7 | Intel i7 7700K | 2x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 1080 Ti | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 840 256GB |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verderf schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:49:
[...]

Zoals TS al aangaf zijn het dus geen kinderen maar gehandicapte volwassenen en ik kan me goed voorstellen dat die een stuk luider kunnen zijn dan het gemiddelde 10 jarige kind.
Ze kunnen ook een stuk stiller zijn, niemand weet het.

Waar in dat vonnis trouwens wel weer sprake van was dat er wel meer lokaties waren waar de herrie vandaan kwam, itt het verhaal van TS waar het slechts de achterburen betreft.
Tot grote spijt van cliënten blijkt dat er aan weerszijden van de woning families wonen met meervoudig gehandicapte kinderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supreme
  • Nu online
Paulus0013 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:01:
[...]
Ik zie even niet in hoe constant schreeuwende gehandicapten daarop een uitzondering zal vormen.
Jij niet, maar een rechter beoordeelt zeer zeker wel de ernst en frequentie van de overlast om daarop zijn uitspraak af te stellen. Je kunt gewoon jurisprudentie zoeken met de zoekwoorden: "koopovereenkomst, dwaling, geluidsoverlast" en je zult lezen dat de "overlast is overlast-vlieger" niet op gaat.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True