Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drocona
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-06 13:23
Hi Tweakers,

Zijn er toevallig eigenaren die kunnen valideren wat de input lag van dit scherm is? Ik vind het lastig om goede vergelijkingen en/of tests te vinden. Daarnaast vind ik het zonde om hem gewoon maar te bestellen en te testen om vervolgens terug te sturen als het scherm te traag is.

Reden dat ik hierom vraag is dat in de games die ik speel, op wat hoger niveau, het gigantisch veel verschil maakt met betrekking tot input lag. In mijn huidige situatie moet ik op mijn 2e monitor spelen omdat mijn 34" ultrawide 50ms langzamer is dan mijn 2e 24" FullHD monitor.

Ik wil graag op mijn ultrawide gamen, zodoende dat ik bijna een gat in de lucht sprong toen ik deze voorbij zag komen. Alles leuk en aardig dat de specs helemaal top zijn met 144Hz etc, als de input lag hoog is hebben we er nog niets aan.

Ben benieuwd!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeOnFilms
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:33
Ik ben van een 240hz tn scherm naar deze iiyama gegaan, en ben zeer tevreden over de performance. Geen voelbare input lag, zal wel ietsjes hoger liggen dan de 240hz alienware die ik hiervoor gebruikte, maar ik merk daar zelf niks van, kan nog steeds prima headshots schieten in csgo:

YouTube: Playing CSGO on an ultrawide monitor (3440x1440 144hz ips)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18-06 16:17
https://nl.hardware.info/...-b1.570323#testresultaten

Onderin kan je de testresultaten vinden.

Kan je hier wat mee?

• drocona
@BeOnFilms Ziet er goed uit, die bewegende doelen zijn op mijn 34" 60Hz niet te raken door de inputlag.

@corporalnl Ik was vergeten te vertellen dat ik die inderdaad had gezien. Mijn probleem daar is dat het een nieuwe testmethode lijkt te zijn welke bij maar één van de monitoren die ik heb ook zo getest is. Ik heb dus geen duidelijk vergelijkingsmateriaal.

Als het inderdaad gemiddeld 26.5ms (beste resultaat 19ms) is dan is dat al veel te traag. De 24" monitor die ik gebruik heeft daar gemiddeld 9.2ms (beste resultaat 1.7ms!), dat is de AOC I2481FXH

Het liefst zou ik de vergelijk maken met een BenQ E2400HD maar die is te oud om zo getest te zijn, aangezien ik van die monitor weet dat het bijna "instant" was en nooit problemen had met hit registratie (zelfde PC hardware) enige wat anders is, is de monitor.

EDIT:
Wat het ook niet duidelijker maakt is als ik mijn huidige 34 inch vergelijk met mijn 24 inch monitor.
Mijn huidige 34 inch is volgens de test "input lag t.o.v. CRT": 16ms
Er vanuitgaan dat CRT geen input lag heeft zou deze dus maar 7ms langzamer moeten zijn dan mijn 24". In de praktijk is dat echter 30-50ms.
In het ergste geval heeft mijn 34 inch monitor dus een input lag van 57ms, wat echt bizar is en totaal niet overeenkomt met de testresultaten.

Zodoende dit topic, want ik vertrouw die tests dus niet (of mijn huidige 34" is kapot of erg traag?).

[Voor 25% gewijzigd door drocona op 04-06-2020 13:53]

• TTG101
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 27-05 20:24
Hi mede tweakers,

Door de goede prijs/kwaliteit van deze monitor lijkt dit mij een mooie upgrade t.o.v.mijn huidige scherm.

Zijn er mensen met deze monitor die iets kunnen zeggen over de conclusie van hardware.info over de input lag? Herkenbaar of een gek testresultaat?

• Royalgamer06
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 02-06 14:38
Ik ben ook erg benieuwd!

• drocona
Om hier even op terug te komen. Ik heb die specificatie pagina met testresultaten altijd vreemd gevonden qua input lag. Nu blijkt, na een hele lange tijd, dat ik op de uitgebreide review van hardware.info het volgende tekstblok tegenkom:
Input lag
We hadden wat problemen om de Leo Bodnar-test op de Iiyama GB3461WQSU-B1 goed uit te voeren, vermoedelijk omdat deze test enkel op Full HD-resolutie kan worden gedraaid op deze monitor. Dat levert in deze test een fikse vertraging op. Bij een vergelijking met onze CRT-monitor blijkt er echter geen sprake te zijn van noemenswaardige input lag.
https://nl.hardware.info/...g-responstijd-en-inputlag

Waarom dit vervolgens gewoon als testresultaat in de specificaties van het product wordt overgenomen ontgaat mij compleet.

Dit verklaart de vreemde waarden en ook waarom BeOnFilms hierboven aangeeft geen problemen met input lag te ondervinden. Het lijkt mij dus een prima scherm.

Mijn aankoop zal ergens volgend jaar volgen (waarschijnlijk halverwege het jaar ergens, helaas).
Als ik dit doe zal ik ook hier nog een keer een update geven voor de compleetheid.

• drocona
Door Black Friday toch maar besteld i.p.v. volgend jaar.

Helaas een kapot beeldscherm ontvangen uit de eerste serie van begin dit jaar. Ik dacht dat die allemaal al teruggeroepen waren. Nu aan het wachten op nieuwe, maar duurt nog even want niet meer op voorraad.

Zodra ik een werkende heb update ik de thread weer.

• drocona
Goed, heb nu een werkende monitor ontvangen.
Heb niet via de webshop maar direct via Iiyama support een nieuwe gekregen en de kapotte mee terug (3-jaar on site garantie kwam ik achter!)

Allereerst is de 144Hz echt een verademing, maar het belangrijkst, de input lag is zeer zeer minimaal.
Conclusie is dus dat de input lag test van hardware.info inderdaad NIET correct is zoals deze in de testresultaten staan.

Ik heb reactietest gedaan op mijn 2e scherm (welke ik zeker van wist dat deze snel was, 40-50ms sneller dan mijn vorige 34 inch). score ~190ms reactietijd.
Zelfde test gedaan op de nieuwe Iiyama, score ~190ms reactietijd.

Dus heel erg blij, uiteraard is dit geen exacte test met apparatuur maar op basis van mijn eigen reactievermogen vergelijken tussen 2 monitoren met exact dezelfde hardware er tussen.

Overigens heeft het wel flink wat tijd gekost om het beeld op normale kleuren te krijgen. Uiteraard zijn alle monitoren anders maar voor wie een richting wil hebben bij deze mijn OSD settings:

Picture:
Brightness: 100
Contrast: 53
De rest uit of 0

Color:
Custom/User:
R:83
G:85
B:93

Gamma: 2.2
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True