Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold_055
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-02-2024
Beste Forumleden,

Ik zit met een vraag waar ik zelf niet meer uitkom: "Hoe koppel ik alles met scenes/scenario's?

Thuis heb ik een router Experia Box V10 van Telfort/KPN via Glasvezel. Daarnaast heb ik een Google Nest Wi-Fi router met extra Google Nest Wi-Fi punt.

De Experia is bekabeld aangesloten op de Google Nest Wi-Fi Router. Het extra Google Nest Wi-Fi Punt staat op de 1e verdieping voor betere Wi-Fi.

Daar loop ik al tegen het eerste probleem aan:
Experia Box V10 geeft een ip range aan tussen de 192.168.X.1 t/m 192.168.X.252
Google Nest Wi-Fi router geeft een ip range aan tussen de 192.168.YY.1 t/m 192.168.YY.250

Eigenlijk zou ik de Wi-Fi op de Experia box willen uitschakelen en de Google Nest Wi-Fi willen gebruiken. Dit gaat niet want mijn printer HP Envy 5640 werkt niet op een ander netwerk dan die van de Experia box. Ik krijg de printer niet aangesloten op het Google Nest Wi-Fi punt.

Daarnaast heb ik een RING video deurbell 2 en deze werkt ook alleen maar op de Experia Box Wi-Fi. Sluit ik hem aan op de Google Wi-Fi dan zie ik geen live beelden.

Dan hebben we nog 2 buitencamera's van Foscam. Deze werken ook alleen op de Experia Box Wi-Fi.

Ook hebben we nog een aantal lampen van Ikea Tradfri en een Symfonisk (Sonos) Ikea Speaker.

Tenslotte hebben we nog een Google Nest Hub en een Google Home mini voor de spraakbesturing in huis.

Eigenlijk zou ik alles werkend willen krijgen op 1 systeem. Daarbij wil ik graag scenario's gaan gebruiken... als dit ... dan dat...

Hebben jullie tips wat ik zou kunnen doen?

Heel erg bedankt van deze beginnende domotica gebruiker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:49
EHm even de basics, ik ken niet helemaal de Google Nest WiFi Dingen, maar heeft de Google Nest Wifi de mogelijkheid om alleen als AP ingesteld te worden?

Nu heb je namelijk 2 apparaten die afzonderlijk een DHCP reeks uitdelen maar niet met elkaar kunnen praten.

Dus of je zet alles op de Experiabox uit of je stelt de Google spullen in dat ze in AP modus staan die nemen dan de IP reek over van de Experia box.

Ik zou vanaf scratch beginnen. Sowieso netwerkjes uitleggen/aansluiten via een forum is al een uitdaging soms :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold_055
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-02-2024
Google kent geen AP modus helaas werkt dit dus niet. Iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Arnold_055 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 00:01:
Google kent geen AP modus helaas werkt dit dus niet. Iemand nog andere ideeën?
Gewoon de WAN poort niet gebruiken en DHCP uit = "AP mode"