Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Troubleshooting: Dode lijn in Youtube Videos in Chrome

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:47
Ik heb sinds een aantal weken een horizontale lijn aan dode pixels als in Youtube videos kijk in Chrome.
Het valt niet super op, dus toen ik het voor het eerst zag dacht ik in eerste instantie dat deze content creator een heel onfortuinlijk probleem met zijn / haar camera had. Nu zie ik het echter in meerdere videos, dus is het iets aan mijn kant.

Vreemd genoeg is dit expliciet geen lijn aan dode pixels op mijn monitor, maar als ik het scherm scroll, dan beweegt deze lijn dus mee.
Ik heb er zelfs een screenshot van kunnen maken, en de lijn komt bij videos van meerdere kanalen voorbij.

Wat zaken die ik heb geprobeerd uit te sluiten:
* Zelfde video in Edge bekijken: geen dode lijn.
* Hardware accelleration in Chrome uitschakelen: geen dode lijn.
* Resolutie van de video op 1080p of 720p: geen invloed; dode lijn.

Het lijkt er dus op dat er een probleem met mijn videokaart is.

Ik gebruik een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G.

Voetnoot: Sinds ik mijn videokaart voor het eerst heb heb ik héél soms een effect dat na opstarten het scherm min of meer interlaced is, en dat de rendering van alle graphics (van BIOS messages tot en met opstarten in Windows 10) fout gerendered worden. Een reboot heeft dat tot nu toe altijd opgelost en het is maar een handvol keren voorgekomen.

Verder heb ik twee identieke videokaarten (*in twee verschillende computers) en de laatste is van September 2018 en zou nog garantie moeten hebben. De eerste is denk ik van Juni 2018, maar ik kan dit niet meer helemaal zeker terug vinden, kan ook van begin 2018 zijn geweest en ik weet na enkele hardware migraties ook niet meer zeker welke welke is.

Wat zou de tweaker doen? Zoekresultaten gaan vooral over een lijn van dode pixels op de monitor, of over "deadlines" van renderen in tijd...

Screenshot:

[Voor 10% gewijzigd door TweakMDS op 31-05-2020 11:33]

Beste antwoord (via br00ky op 31-05-2020 13:27)

• TweakMDS
Eh nevermind - inmiddels dit topic gevonden: https://support.google.com/chrome/thread/48447489?hl=en
Het lijkt iets in Chrome te zijn, en ik heb me voor niets heel druk gemaakt om mijn videokaart -_-

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• TweakMDS
Eh nevermind - inmiddels dit topic gevonden: https://support.google.com/chrome/thread/48447489?hl=en
Het lijkt iets in Chrome te zijn, en ik heb me voor niets heel druk gemaakt om mijn videokaart -_-

• TweakMDS
Issue heeft inmiddels (zojuist) een fix gehad: https://bugs.chromium.org.../issues/detail?id=1085801

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True