Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Standalone DSP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:47
Voor in-ceiling speakers ben ik opzoek naar een externe DSP (denk ik) die hetzelfde kan als Audyssey (Marantz/Denon) of MCACC (Pioneer): Een microfoon in een ruimte plaatsen en de equalizing/delay/sterkte "automatisch" laten aanpassen aan de ruimte.

Waarom dan geen Marantz, Denon of Pioneer neerzetten? Alles moet aangezet kunnen worden door op een knop op de muur te drukken (KNX). Bij meerkanaals audio receivers is de tijd tussen aanzetten en audio horen te lang.

Als test gebruik ik nu een Sonos AMP. Afhankelijk van de (internet) audio stream die geopend wordt is de opstarttijd kort genoeg, maar het geluid is erg vlak. Een 3 kanaals EQ is te beperkt.

Een apparaat dat tussen de audiobron en stereoversterker in zit -die altijd standby staat en een korte opstart tijd heeft- zou ideaal zijn. Bestaat wat ik zoek en ook nog in een prijsklasse die niet hoger ligt dan een meerkanaals audio receiver ?

[Voor 8% gewijzigd door Fabian op 31-05-2020 10:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-11 18:23
Ja een miniDSP bijvoorbeeld. Je hebt er verschillende versies van, ook compleet met streaming en versterking ingebouwd geloof ik.

Overigens leidt automatisch EQ-en >250Hz tot onvoorspelbare en vaak tegenvallende resultaten. Voor het laag is het wel een adequate oplossing, namelijk voor het temmen van staande golven (en daarvoor is het adequaat om de steady state amplitude response te gebruiken als basis zoals je dat doet met automatisch EQen). Waarbij wel het bereik of max output beperkt kan zijn indien je alleen in ceiling speakers gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:47
In alle ruimtes muv de woonkamer worden alleen in ceiling speakers gebruikt. In de woonkamer zullen de in ceiling speakers een dubbele functie krijgen: Achtergrondmuziek net zoals de andere ruimtes waarvoor een externe DSP gewenst en als rear/surround speakers waarbij de pre-amp out van de marantz in de woonkamer zal worden gebruikt.

Zeker voor ruimtes zoals een badkamer en keuken waar je alleen harde materialen hebt en veel galm doet 1x klikken in de Audyssey app al wonderen.

MiniDSP ziet er al goed uit! Bij MiniDSP dacht ik even aan arduino achtige oplossingen, maar de website belooft veel goeds.

[Voor 11% gewijzigd door Fabian op 31-05-2020 12:23]

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True