Toon posts:

1 PC, 3 monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om middels een combinatie van AGP en PCI kaarten 3 monitoren aan te sturen? En dan wel zo dat de middelste monitor met de AGP kaart wordt aangestuurd en de linker en rechter met (één?) PCI kaart(en)?

Zelf heb ik een 19" monitor achter een GF2 GTS. Nu heb ik ook nog 2 17" monitoren die ik graag zou willen gebruiken. Bestaat er een G450 PCI en kan deze dan de rechter en linkermonitor aansturen?

Gegroet

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik denk dat 2 monitoren wel gaat

je stopt gewoon een pci vid kaart erin en windows activeert dual display

3? da weet ik niet of da gaat...

Verwijderd

3 kan ook maar alleen via een dualhead kaart: is AGP.

Dus 2x op AGP, 1x op PCI.

Andersom kan denk ik niet :?

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

weet et nie.... maar met me dualhead en 1 pci kaart gaat het iig...

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
1 AGP kaart
2 PCI kaarten

moet wel werken
win98se ondersteunt max 8 a 9 monitors >:)

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 11:22 schreef ItSnows het volgende:
3 kan ook maar alleen via een dualhead kaart: is AGP.

Dus 2x op AGP, 1x op PCI.

Andersom kan denk ik niet :?
Heb ik ook gehad, twee jar terug G400 met een PCI erbij...
Werkte prima, alleen probleem was dat me comp godvergeten traag was! Echt traag... Nu hebik meer resources en zal het wel goedkomen, maar ik vond het toen onoverkomelijk traag allemaal op me P II 400 ( destijds )

Verwijderd

Met win2k kunnen er tot 10 monitoren aangestuurd worden
zowel pci als agp
dan maar 8 pci kaartjes erin ofzo

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 11:24 schreef happy3736 het volgende:
1 AGP kaart
2 PCI kaarten

moet wel werken
win98se ondersteunt max 8 a 9 monitors >:)
Nee, werkt niet.

Alleen het PCI slot rechtstreeks onder een AGP kan een tweede videokaart in.
(en indien niet zo heeft men mij het verkeerd verteld ;) )

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 22:41
Ik heb nu hier een DH met 2 monitoren er op (en er kom waarschijnlijk binnenkort ook een 3e bij 8-) ) maar hiervoor had ik ze op 2 4MB PCI kaartjes zitten (van die S3 ViRGE dingen) en die zaten niet tegen elkaar aan (dus een paar sloten er tussen)
Heb ik nooit problemen mee gehad - behalve dan dat het spelen van spelletjes niet zo geweldig gaat en ook de resolutie die je in kunt stellen erg tegen valt ;)
Het zijn een 14" en een 21" BTW - op het moment in 2304x864

Verwijderd

dan hebben ze het je fout verteld
welk pci slot hij in zit maakt echt niks uit als het maar een werkend pci slotje is
ik zelf heb hem in de 2 en 3de gehad
onder win2k werkt het tot 10 monitoren onder win98 durf ik dat niet met zekerheid te zeggen
niet elke vga kaart ondersteunt dual/of meer monitor

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ja heb ook zo'n dual config maarja m'n andere monitor is nie super 15 inch

win98 volgens mij 8 of 9 monitors

2e kaart is een ATi Rage IIc+DVD

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kan makkelijk. Als je idd 2pci kaarten erbij hebt is het geen probleem. Je kan geloof ik niet een ISA kaart gebruiken, aangezien die primary vid kaart moet zijn, en de AGP vid kaart ook.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

hebben ze het jou verkeerd verteld :)

das 1

En ja, je kan meerdere PCI kaarten gebruiken voor meerdere monitor connecties. Helaas moet je bij Win2k WEL je primaire videokaart * in BIOS * op PCI zetten anders werkt de AGP videokaart ALLEEN... Maar daar in tegen kan je eenmaal in win2k, je AGP weer PRIMAIR * dus voor games en zo * zetten.

Voila
Ik denk dat dit kan:
3x PCI
OF
1X AGP, 2x PCI

IK WEET dat kan
1x AGP, 1x PCI
( een van beide Dualhead / Twinview )

PS:
Als iemand weet waar je een Matrox G400 / G450 / G550 »»PCI«« wilt die dan ff mailen ?
( aprazeth@home.nl )

BVD!!

Verwijderd

je hoeft absoluut niet in je bios je pci als primary te zetten behalve als je pci kaarten niet multimonitor ondersteunen kijk maar op de HCL lijst van win2k

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op dinsdag 07 augustus 2001 12:07 schreef Enigma2 het volgende:
je hoeft absoluut niet in je bios je pci als primary te zetten behalve als je pci kaarten niet multimonitor ondersteunen kijk maar op de HCL lijst van win2k
Heeft kan ook met je AGP kaart te maken hebben. Met mijn Marvel icm met Diamond kaartje moest ik voor w2k PCI als primairy instellen, nu heb ik een KyroII met de Diamond en nu moet ik AGP als eerste instellen wil ie niet al te moeilijk doen. PCI kaartje is gewoon hetzelfde gebleven.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Je kunt al je PCI sloten met (geschikte) video kaarten vullen om meerdere monitoren aan te sluiten onder win98. Ik heb het regelmatig gedaan in een winkel om meerdere monitoren te showen. Erug leuk met de lichtkrant screensaver van windows, die loopt dan helemaal van rechts naar links via alle monitoren (de 3D tekst screensaver trouwens ook).
Onder win2k weet ik het niet maar denk het wel.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, maar ik blijf me één ding afvragen. Kan ik met m'n AGP GF GTS de middelste 19" aansturen, terwijl een PCI G400/450 DH de linker- en rechtermonitor aanstuurt?

Werkt die volgorde? Links videokaart 1, midden videokaart 2, rechts weer videokaart 1. Of moeten door dualhead aangestuurde monitoren altijd naast elkaar geplaatst worden.

De situatie die ik hier schets lijkt een beetje overdreven, maar iedereen die een tijdje met meerdere monitoren heeft gewerkt weet hoe verslavend dit is. Als je dan weer teruggaat naar één monitor merk je dat pas echt.

En met de opmars van de 19 en zelfs 21 inch monitoren worden veel goede 17 of zelfs 15 inch exemplaren aan de kant gezet. Moet je eens zien hoe lekker het is om je Mp3 player, ICQ en meer van dat soort shit op een tweede of zelfs derde monitor te pleuren!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Als dit (QuatroHead :P ) werkt, moet het geen probleem zijn me dunkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/4vga.jpg

Heb 'slechts' twee monitoren, maar de DualHead functie was gewoon ingeschakeld terwijl ik m'n 2e monitor aan de PCI kaart (Twinview) had hangen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Matrox PCI bij Perfect Systems dacht ik
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=31727
Pagina: 1