Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverhg
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-05 20:58
Dag iedereen,

Ik zou rond het midden van Juni (na mijn examens) een nieuwe desktop willen bouwen. hiervoor wou ik als cpu de AMD ryzen 9 3900X gebruiken. nu heb ik onlangs gelezen dat er binnenkort meer info zou komen over de XT-serie.

Mijn vraag is dus of ik best zou wachten? het is de eerste keer dat ik zelf mijn desktop zal bouwen dus ik heb nog niet zoveel ervaring met de pricewatch en hoe deze serie deze zal beïnvloeden.

alvast bedankt voor de antwoorden.

Beste antwoord (via Silverhg op 31-05-2020 09:56)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:25
Ik zou inderdaad eerst kijken wat je daadwerkelijk nodig hebt, ik redelijk veel gevallen is een 3900X overkill en kan je meer winst halen uit andere onderdelen.

Of de 3x00XT sku's (of welke naam ze ook gaan krijgen) beter zullen zijn dan de huidige 3x00X sku's zal de vraag zijn, je ziet nu eigenlijk al dat er vaak niet veel argumenten zijn om voor een 3x00X te kiezen over een 3x00 non X sku. Dat zal met de XT sku's ook geval kunnen zijn.

Volgens de geruchten zal de aankondiging van de XT sku's medio juni zijn en zou je daar dus op kunnen wachten om te kijken wat de daadwerkelijke specs (en prijzen) gaan worden. Op dat moment kan je dan ook wel uitrekenen of qua prijs / performance de XT sku's het overwegen waard gaan zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Dennism op 31-05-2020 09:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:16
Niet de moeite waard imo. Maar waar heb je een 12C/24T cpu voor nodig?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:25
Ik zou inderdaad eerst kijken wat je daadwerkelijk nodig hebt, ik redelijk veel gevallen is een 3900X overkill en kan je meer winst halen uit andere onderdelen.

Of de 3x00XT sku's (of welke naam ze ook gaan krijgen) beter zullen zijn dan de huidige 3x00X sku's zal de vraag zijn, je ziet nu eigenlijk al dat er vaak niet veel argumenten zijn om voor een 3x00X te kiezen over een 3x00 non X sku. Dat zal met de XT sku's ook geval kunnen zijn.

Volgens de geruchten zal de aankondiging van de XT sku's medio juni zijn en zou je daar dus op kunnen wachten om te kijken wat de daadwerkelijke specs (en prijzen) gaan worden. Op dat moment kan je dan ook wel uitrekenen of qua prijs / performance de XT sku's het overwegen waard gaan zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Dennism op 31-05-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
In de PC wereld is er altijd wel een volgende technologie die eraan komt waar je op kunt wachten. En daarna komt het volgende. Als je altijd wacht op het volgende koop je nooit iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 22:11
Kijk rond midden juni of ze dan inmiddels al officieel aangekondigd zijn, dan weet je én meer over wat ze beloven qua verbeteringen, én wanneer ze verkrijgbaar worden.

Ik ben het met @pirke eens dat je in theorie altijd kunt wachten op de volgende generatie, maar al gaat het om een week of 2 wachten, dan is het misschien wel de moeite waard :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Silverhg schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:07:
Dag iedereen,

Ik zou rond het midden van Juni (na mijn examens) een nieuwe desktop willen bouwen. hiervoor wou ik als cpu de AMD ryzen 9 3900X gebruiken. nu heb ik onlangs gelezen dat er binnenkort meer info zou komen over de XT-serie.

Mijn vraag is dus of ik best zou wachten? het is de eerste keer dat ik zelf mijn desktop zal bouwen dus ik heb nog niet zoveel ervaring met de pricewatch en hoe deze serie deze zal beïnvloeden.

alvast bedankt voor de antwoorden.
tegen de tijd zal de huidige 3900X ook in prijs zakken. mede door de 3900XT, en Ryzen 4000 staat ook op de planning voor dit jaar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:20
Hackus schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:04:
[...]

tegen de tijd zal de huidige 3900X ook in prijs zakken. mede door de 3900XT, en Ryzen 4000 staat ook op de planning voor dit jaar.
Nouja, 4000 zal nog wel een tijdje wachten zijn though en zou me niet verbazen als dat begin volgend jaar wordt. Daar zou ik sowieso geen rekening mee houden op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 23:18
En na de aankondiging kun je een tijdje wachten voordat ze beschikbaar zijn, tegen die tijd wordt het volgende alweer aangekondigd, en ga zo maar door.

Ik blijf erbij dat het beter is om te kijken naar wat je echt nodig hebt. Is dat nu al beschikbaar dan is het simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Snowdog schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:23:
[...]

Nouja, 4000 zal nog wel een tijdje wachten zijn though en zou me niet verbazen als dat begin volgend jaar wordt. Daar zou ik sowieso geen rekening mee houden op dit moment.
Ik heb het over prijsdaling, niet dat je moet wachten op Ryzen 4000. (voor wie wacht komt alles steeds te laat)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1