Toon posts:

Honeywell DFS8MS rookmelder icm Velux KLR200?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-08 00:09
Goedenavond,

Ik hoop dat er tweakers zijn die reeds ervaring hebben met IO homecontrol devices toevoegen aan een Velux KLR200 controlpad en mij wellicht kunnen vertellen of er in de bedieningspad ook "recepten / scenario's" geplaatst kunnen worden.

Ik ben in het bezit van een aantal Velux dakramen met elektrische rolluiken welke inmiddels op de KLR200 zijn aangemeld. Tot zo ver alles prima, werk perfect zonder problemen.

Nu zijn mijn rookmelders aan vervanging toe (1 detecteert niets meer en de ander piept nog heel zacht) en het leek me wel handig dat als er rook gedetecteerd wordt alle rolluiken in ieder geval open gaan wat eventueel ontsnappen via het dakraam mogelijk maakt. Ligt er natuurlijk een beetje aan waar de brand is in huis.

Omdat ik reeds een Honeywell Evohome WiFi heb wat ook IO homecontrol zou moeten ondersteunen (heb ik echter nog niet voor elkaar gekregen op de KLR200) kwam ik uit bij de Honeywell draadloze rookmelder DFS8MS. Ik kan echter uit de beschrijving niet halen of deze rechtstreeks op de KLR200 aan te melden is of dat dit dan via de Honeywell Evohome security centrale hub zou moeten.
Een mailtje naar Honeywell leerde het volgende:

"Volgens onze informatie worden Honeywell Home producten ondersteund door IO Homecontrol.
Wij geven geen support voor dit soort systemen. We hebben geen info over welke onderdelen van Honeywell Home ondersteunt worden. Hoogstwaarschijnlijk zal het Evohome systeem voor de verwarming compatible zijn.
Wij adviseren om voor specifieke informatie over welke onderdelen kunnen worden toegepast contact op te nemen met IO Homecontrol.

Voor evohome zijn er twee toepassingen:
1. Evohome comfort (verwarming)
2. Evohome Security

Hoewel ze beiden het Evohome etiket hebben zijn het 2 gescheiden systemen. Dat betekent dat bijvoorbeeld rookmelders of CO meters onder de noemer Evohome Security vallen, gekoppeld aan een centrale hub.
Het kan dus niet gekoppeld worden aan een Evohome comfort systeem, ondanks dezelfde frequentie.
Hoe dat eventueel wel gedaan kan worden mbv bijvoorbeeld IO Homecontrol dient u contact op te nemen met IO Homecontrol zelf.

Vertrouwende u te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,"

Hierna contact opgezocht met IO homecontrol via hun uiterst brakke webformulier maar nog geen reactie terug op gehad. (nu 10 dagen geleden...)

Mijn vraag is dan ook of de rookmelder van Honeywell als individueel IO homecontrol sensor toegevoegd kan worden (dus zonder de security hub) en of het uberhaupt mogelijk is om een soort van "if this, then that" systeem in de KLR200 te programmeren in plaats van enkel tijdsafhankelijk.

Een Tahoma box van Somfy heb ik wel al gezien en moet vogens mij wel werken om alles aan elkaar te koppelen maar daar wil ik nog even niet aan. Bediening via smartphone is namelijk niet interessant (nog een echte Nokia 3310 hier) en het spul moet gewoon blijven werken, ook als er geen internet is.

Overigens ben ik niet getrouwd met Honeywell of zo, als er een andere rookmelder is die zeker werkt op de KLR200 ben ik ook al geholpen.

Alvast bedankt iedereen!

Alle reacties

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-08 00:09
Om hier nog maar even het stof of te blazen en wat verdere info voor iemand die wellicht hetzelfde wil proberen:

Zowel de Honeywell rookmelder uit de beginpost als de Somfy IO-homeprotocol rookmelder zijn niet te koppelen aan de KLR200. Het lijkt erop dat deze enkel een veredelde afstandsbediening is en verder geen "slimme" functionaliteit bezit (naast een timer functie).

De enige manier hoe het zou kunnen werken lijkt via de Tahomabox maar ik ben er nog niet van overtuigd dat dat is wat ik wil.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee