Toon posts:

Nest Hello installatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:32
Mijn vraag
Ik sta op het punt om een Nest Hello aan te schaffen, echter voordat ik dit doe wil ik natuurlijk wel weten of het op een makkelijke manier gaat werken gegeven de huidige situatie.

Op dit moment heb ik een transformator van 12V, een deurbeldrukker (bedraad) en een gong/chime van Honeywell. Kijkend naar dit zou het gewoon moeten werken. Alleen als ik naar de huidige wiring kijk en de wiring setting van de nest kom ik er niet uit wat ik met die chime connector moet doen.

Volgens de honeywell gebruiksaanwijzing zou er een kabel van de chime naar de drukker moeten via A1 en een kabel van de transformator naar de chime op AC1 en ten slotte een kabel van transformator naar de drukker.

Alleen wat ik nu lijk te zien zijn twee kabels van de transformator naar AC1 en AC2 op de chime en vervolgens lijkt het erop dat er twee kabels op A1 en A2 dan direct naar de drukker gaan. Dus geen kabel (direct) van de transformator naar de drukker.

De vraag is dan hoe kan ik de nest hello aansluiten (zie foto onderstaand voor hoe het volgens nest zou moeten)?

Onderstaand een aantal foto's:

Nest hello handleiding voor de chime:

Honeywell handleiding (zo is het dus niet geinstalleerd)

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xminator
Heb nu de volgende afbeelding gevonden van honeywell, zo lijkt het geinstalleerd te zijn bij mij:

Zou ik dan het groene en blauwe kabeltje uit de honeywell moeten halen en deze aansluiten/ elkaar koppelen met een lasklem? (ik lees dat je geen verschillende kleuren hiermee moet aansluiten, maar dat gaat in dit geval niet op neem ik aan?)

En vervolgens het gele draadje aansluiten op witte chime connector van nest en rode draadje op grijze chime connector van nest?

Dan zou het toch goed moeten gaan?

[Voor 4% gewijzigd door xminator op 02-06-2020 17:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Zo te zien wel, alleen is het mij onduidelijk waar die kabels precies naartoe gaan. Dat van die kleuren gaat meestal over 230v e.d. dan mag je echt nooit verschillende kleuren aan elkaar koppelen. Zorg er ook voor dat de trafo op de 18VA staat en niet de 12VA

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:33
xminator schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:14:
Heb nu de volgende afbeelding gevonden van honeywell, zo lijkt het geinstalleerd te zijn bij mij:

[Afbeelding]

Zou ik dan het groene en blauwe kabeltje uit de honeywell moeten halen en deze aansluiten/ elkaar koppelen met een lasklem? (ik lees dat je geen verschillende kleuren hiermee moet aansluiten, maar dat gaat in dit geval niet op neem ik aan?)

En vervolgens het gele draadje aansluiten op witte chime connector van nest en rode draadje op grijze chime connector van nest?

Dan zou het toch goed moeten gaan?
Heb jij dit nu voor elkaar gekregen?

ik heb nu de nest hello geinstalleerd en de 24vol transformator Friedland Beltrafo E3555. Ik wil graag een draadloze gong\chime erbij hebben. Ik kan nog nergens op internet vinden welke combinatie nu gaat werken. Ik ben benieuwd of jij het aan de praat hebt gekregen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xminator
harrybeuker schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:55:
[...]

Heb jij dit nu voor elkaar gekregen?

ik heb nu de nest hello geinstalleerd en de 24vol transformator Friedland Beltrafo E3555. Ik wil graag een draadloze gong\chime erbij hebben. Ik kan nog nergens op internet vinden welke combinatie nu gaat werken. Ik ben benieuwd of jij het aan de praat hebt gekregen?
Helaas heb ik dit nog niet aangeschaft en dus nog niet uitgeprobeerd. Wil het binnenkort gaan doen, dus mocht het in de tussentijd bij jou gelukt zijn ontvang ik graag een update.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:33
xminator schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:46:
[...]

Helaas heb ik dit nog niet aangeschaft en dus nog niet uitgeprobeerd. Wil het binnenkort gaan doen, dus mocht het in de tussentijd bij jou gelukt zijn ontvang ik graag een update.
ik heb deze besteld en komt vandaag binnen:

Grothe 24083 GROT Läutewerk LTW 1171A 24V AC
Verkocht door: Amazon EU S.a.r.L.

• Tyler88
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-03 16:46

Help, hoe installeren ik de chime connector?
Hoe ik het nu heb aangesloten werkt het wel maar harde zoem geluid. Kan niet goed zijn.

Een set rood en blauw draad is van de google next. En een set rood en blauw is van de mechanische bel.

[Voor 6% gewijzigd door Tyler88 op 30-01-2023 00:49]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee