Controleren of Wi-Fi is verbonden met 2.4 of 5 GHz

Pagina: 1
Acties:
  • 15.869 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKL-NL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-01-2023
Hoi allemaal,

Sommige routers ondersteunen geen opties om de 2.4 en 5 GHz netwerken een verschillende naam te geven, en worden dus onder hetzelfde SSID uitgezonden. Als je hierop googlet, dan kom je alleen resultaten tegen die controleren of je adapter 5GHz capable is. Bestaat er een manier (bvb met een command prompt) om de band te checken waarover verbonden is?

Alvast bedankt voor de reacties!

Beste antwoord (via JKL-NL op 17-06-2020 10:13)

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:01
Windows 10?

https://superuser.com/que...-network-is-using/1066994

Eerste hit Google...😉

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:01
Windows 10?

https://superuser.com/que...-network-is-using/1066994

Eerste hit Google...😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

DarkSide

theres no place like ::1

Wordt bij eigenschappen wel getoond.
Zowel Windows als android kan je dat wel zien (vermoed ook wel ios)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqJXzw6s2AvyyPIS1Ssp4RsHi9M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pJCeM7Vmjp7rNJE8YYe6YQJ2.png?f=user_large

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JKL-NL schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:14:
Hoi allemaal,

Sommige routers ondersteunen geen opties om de 2.4 en 5 GHz netwerken een verschillende naam te geven, en worden dus onder hetzelfde SSID uitgezonden. Als je hierop googlet, dan kom je alleen resultaten tegen die controleren of je adapter 5GHz capable is. Bestaat er een manier (bvb met een command prompt) om de band te checken waarover verbonden is?

Alvast bedankt voor de reacties!
googelt :>

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richietv
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-08-2024
Sommige apparaten zoals gordijn schakelaars (zigbee, wifi) vereisen dat je hebt verbonden met een 2,4ghz netwerk. Ook mijn modem heeft een niet te scheiden gecombineerd 2,4 en 5 GHz signaal. Hoe kan ik zorgen dat mijn Android telefoon met 2,4 verbind ipv 5ghz? Ik moet dit doen om mijn curtainswitch te kunnen installeren in de tuya app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-05 10:05

allure

Titaan fase 2/3

Om welk model/type router gaat het? Je kunt natuurlijk ook in de specs kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Richietv schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:04:
Sommige apparaten zoals gordijn schakelaars (zigbee, wifi) vereisen dat je hebt verbonden met een 2,4ghz netwerk. Ook mijn modem heeft een niet te scheiden gecombineerd 2,4 en 5 GHz signaal. Hoe kan ik zorgen dat mijn Android telefoon met 2,4 verbind ipv 5ghz? Ik moet dit doen om mijn curtainswitch te kunnen installeren in de tuya app?
Zou je even een nieuw topic willen starten? Het kapen van een topic van iemand anders is namelijk niet gewenst.

Als je in het nieuwe topic ook even wat meer informatie geeft over de gebruikte (netwerk) hardware zou dat helemaal top zijn!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.