Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:26
Beste mede tweakers,

Omdat mijn moeder graag een smart tv wilt hebben om series te kunnen kijken, maar zij wegens medische redenen deze zelf niet kan betalen, wil ik haar deze cadeau doen.

Na wat research te hebben gedaan kwam ik uit bij de Panasonic TX-40GXW804

Deze kost bij de meeste winkels €749

Nu kwam ik via de pricewatch terecht op Amazone.nl en hier staat hij aangeboden voor €564 (zie link)

https://www.amazon.nl/dp/...N=B07NTP61RR&linkCode=asn

Omdat dit bijna 200 euro scheelt, heb ik hier wel mijn twijfels bij. Bij de foto's zie ik voornamelijk duitse tekst dus ik neem aan dit geen NL model is(?)

Ik heb zelf geen ervaring met Amazone en vraag mij af in hoeverre dit kwaad kan, kan een duits model bijv gewoon overweg met ziggo, heb je garantie etc.

Als iemand mij hier wat meer info over zou kunnen geven, zou ik dit erg waarderen. :)

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Ambition88 op 30-05-2020 17:51)

• benbaba
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Ambition88 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:28:
Ah

[...]

Oh is dat zo? dat zou helemaal mooi zijn, moet ik alleen even kijken of zij ook in NL bezorgen.
Ja, GXW is voor de Duitse en Nederlandse markt. GX830 voor o.a. België/Frankrijk en in Engeland weer GX800. Bij dit model is er een klein verschil in voet/kleur.

Panasonic LCD tv's zijn met name in Nederland overpriced. De Belgische modellen hebben altijd scherpere prijzen. Audiomix is een Belgische keten en levert ook gewoon in Nederland.

Voor de 'standaard' Nederlandse prijs zou ik 'm niet zo snel aanraden, maar voor €499,- het overwegen waard. Het is momenteel één van de beste tv's in kleinformaat.

[Voor 4% gewijzigd door benbaba op 30-05-2020 17:46]

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:48

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kan je gewoon prima bestellen, als er iemand ook flexibel is in retouren dan is het amazon.

Garantie heb je via amazon en tv is gewoon west Europa.

[Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 30-05-2020 17:16]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Ambition88
DukeBox schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:15:
Kan je gewoon prima bestellen, als er iemand ook flexibel is in retouren dan is het amazon.

Garantie heb je via amazon en tv is gewoon west Europa.
Zo, dat is een snel en duidelijk antwoord.
Is het normaal dat er zoveel prijsverschil zit tussen amazone en de reguliere shops, of is dit blijkbaar gewoon een goeie aanbieding en kan ik hem beter zo snel mogelijk bestellen.?

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
40 inch voor dat geld vind ik nog steeds erg veel centen eerlijk gezegd...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ambition88 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:19:
[...]

Zo, dat is een snel en duidelijk antwoord.
Is het normaal dat er zoveel prijsverschil zit tussen amazone en de reguliere shops, of is dit blijkbaar gewoon een goeie aanbieding en kan ik hem beter zo snel mogelijk bestellen.?
Prijsverschil is normaal met Amazon. Amazon probeert overal de markt over te nemen door producten goedkoop aan te bieden en zo denk lokale markt kapot te maken. Dus over een paar jaar niet klagen dat er geen NL winkels meer zijn wanneer je bij Amazon gekocht hebt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Ik zou m hier aanschaffen. Is dezelfde tv alleen met andere voet en kleur.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17:05

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

CLB schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:20:
40 inch voor dat geld vind ik nog steeds erg veel centen eerlijk gezegd...
Dit is een heel uitgebreid model met onder andere 4 tuners voor DVB-C en -S2, HbbTV etc.

En het is een Panasonic. Panasonic is nooit goedkoop, maar wel een fijn merk.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of www.bartonsontheweb.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Dat zal vast, maar met de simpele eis 'smart tv'...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Ambition88
Ah oke, ik dacht dat hier nog eventueel iets van importkosten ofzo bij komen.

Het is idd erg veel geld voor 40" tv heb zelf een 65" oled tv thuis staan, maar voor een vrouw van 63 is dat veel te veel poespas en heeft ze ook de ruimte niet voor.

Heb gekeken voor goedkopere modellen, maar wil mn moeder ook geen rommel geven. :)

Panasonics staan er ook om bekend dat de picture quality out of the box goed is.
benbaba schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:25:
Oh is dat zo? dat zou helemaal mooi zijn, moet ik alleen even kijken of zij ook in NL bezorgen.

[Voor 37% gewijzigd door Ambition88 op 30-05-2020 17:31]

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16-06 21:53
Wim-Bart schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:23:
[...]

Prijsverschil is normaal met Amazon. Amazon probeert overal de markt over te nemen door producten goedkoop aan te bieden en zo denk lokale markt kapot te maken. Dus over een paar jaar niet klagen dat er geen NL winkels meer zijn wanneer je bij Amazon gekocht hebt.
Duitsland is vaak goedkoper. Kijk maar naar de prijsvergelijker Idealo. Amazon is met deze televisie wel goedkoop, maar niet de goedkoopste. Zelfs de duurste winkel daar is goedkoper dan de goedkoopste Nederlandse winkel. Nederland is vaak te duur en dan moeten winkels niet vreemd opkijken dat mensen naar het buitenland gaan, of zoals nu dat een buitenlandse webwinkel in Nederland wel goede prijzen kan bieden.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

yodeluxe schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:37:
[...]

Duitsland is vaak goedkoper. Kijk maar naar de prijsvergelijker Idealo. Amazon is met deze televisie wel goedkoop, maar niet de goedkoopste. Zelfs de duurste winkel daar is goedkoper dan de goedkoopste Nederlandse winkel. Nederland is vaak te duur en dan moeten winkels niet vreemd opkijken dat mensen naar het buitenland gaan, of zoals nu dat een buitenlandse webwinkel in Nederland wel goede prijzen kan bieden.
Nederland kan duurder zijn inderdaad, maar je moet goed kijken per product. Soms is Nederland weer goedkoper.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Ambition88
benbaba schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:25:
Hoe kan ik zien of dit dezelfde tv is?

Ik heb trouwens geen ervaring met deze site/webshop. Scheelt wel weer 6 tientjes!

Afhankelijk van de verzendkosten naar NL natuurlijk

Ze bezorgen wel in NL zie ik.

[Voor 6% gewijzigd door Ambition88 op 30-05-2020 17:46]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Ambition88 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:28:
Ah

[...]

Ja, GXW is voor de Duitse en Nederlandse markt. GX830 voor o.a. België/Frankrijk en in Engeland weer GX800. Bij dit model is er een klein verschil in voet/kleur.

Panasonic LCD tv's zijn met name in Nederland overpriced. De Belgische modellen hebben altijd scherpere prijzen. Audiomix is een Belgische keten en levert ook gewoon in Nederland.

Voor de 'standaard' Nederlandse prijs zou ik 'm niet zo snel aanraden, maar voor €499,- het overwegen waard. Het is momenteel één van de beste tv's in kleinformaat.

[Voor 4% gewijzigd door benbaba op 30-05-2020 17:46]

• Ambition88
benbaba schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:45:
[...]

Thnx voor je uitgebreide antwoord. voor dat geld vind ik het idd een hele goeie middenklasser.

Is het normaal dat alle buitelandse modellen gewoon werken met ziggo?

Bestel hem dan liever hier, ga er van uit dat het een betrouwbare keten is. :) (zie net pas je link, goede reviews ja)

Van de week mn moeder dan maar blij maken op mijn eigen verjaardag. :p

[Voor 4% gewijzigd door Ambition88 op 30-05-2020 17:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Bij Samsung en een aantal andere merken niet altijd, maar volgens mij is er bij Panasonic geen verschil. Wellicht kan iemand anders of de winkel zelf dit beantwoorden.

Overigens zal met een decoder altijd probleemloos werken.

[Voor 15% gewijzigd door benbaba op 30-05-2020 18:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:52
Ambition88 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:13:
Beste mede tweakers,

Omdat mijn moeder graag een smart tv wilt hebben om series te kunnen kijken, maar zij wegens medische redenen deze zelf niet kan betalen, wil ik haar deze cadeau doen.

Na wat research te hebben gedaan kwam ik uit bij de Panasonic TX-40GXW804

Deze kost bij de meeste winkels €749

Nu kwam ik via de pricewatch terecht op Amazone.nl en hier staat hij aangeboden voor €564 (zie link)

https://www.amazon.nl/dp/...N=B07NTP61RR&linkCode=asn

Omdat dit bijna 200 euro scheelt, heb ik hier wel mijn twijfels bij. Bij de foto's zie ik voornamelijk duitse tekst dus ik neem aan dit geen NL model is(?)

Ik heb zelf geen ervaring met Amazone en vraag mij af in hoeverre dit kwaad kan, kan een duits model bijv gewoon overweg met ziggo, heb je garantie etc.

Als iemand mij hier wat meer info over zou kunnen geven, zou ik dit erg waarderen. :)

Alvast bedankt.
Ik heb ooit gehad dat mijn Duitse model Toshiba qua tunerinstellingen niet goed overweg kon met de instellingen die nodig waren voor mijn Nederlandse provider. Het toestel was overigens gekocht in Duitsland, toen ik nog aldaar woonde en nam ik logischerwijs mee terug naar Nederland toen ik remigreerde.

Dat gezegd hebbende, ik heb nu een LG die ik gewoon in Nederland heb gekocht en de installateur van mijn provider raadde mij aan om de tunerinstellingen op Noorwegen te zetten....

Lang verhaal kort: soms zou je qua tunerinstellingen cq frequenties pech kunnen hebben dat je net sommige zenders niet kunt zien; soms maakt het allemaal geen barst uit.

Is dit verhaal voor jullie interessant? Als je via de ingebouwde tuner kijkt mogelijk wel. Kijk je via een losse tuner van bijv. Ziggo, KPN of een andere provider, dan maakt het geen barst uit, want die krijg je van je provider en sluit je aan via HDMI. Dat werkt dan dus altijd.

Dus: heb je de ingebouwde tuner nodig? Bel dan even met de klantenservice van je provider of ze iets bijzonders eisen. Losse tuner en verbinding via HDMI? No worries, het werkt sowieso.

Dan nog even over de smart-apps. Mogelijk heeft je tv per landinstelling een andere smart-app-store cq een ander aanbod van apps. Als je de store in de tv gewoon op NL kunt zetten, gaat het gewoon werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23:16
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True