Toon posts:

Batterij wordt gedrained terwijl laptop stroom krijgt

Pagina: 1
Acties:

• Vise
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-08 09:30
Hello,

Tijdens het gebruiken van zware applicaties draint mijn Laptop de batterij (terwijl hij is aangesloten op net spanning).

Ik merk dat ik hierdoor vertraagde werking van het hele systeem ervaar.

De FPS neemt af in grafische applicaties.

Een heel vreemd fenomeen is, als ik een youtube video aanzet tijdens de zware applicatie, dan runt hij ietsje beter.

Ik heb alle energie besparing uitgezet en op maximale prestatie gezet.

Kan iemand deze 4 losse eindjes aan elkaar knopen? Ik begrijp er helemaal niets van :D

Betreft: Asus Rog
Nvidia 1070gtx
i7

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56

De Nelis

en anders maar niet...

Gebruik je de originele oplader?

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Vise
De Nelis schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:31:
Gebruik je de originele oplader?
Jazeker

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56

De Nelis

en anders maar niet...

Oké, en hij laadt ook gewoon op neem ik aan? Is de accu verwijderbaar, zo ja zou je hem eens zonder accu kunnen proberen.

Verder, welk model Asus ROG laptop is het precies?

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Vise
Accu is niet verwijderbaar, het is de: ASUS ROG G752

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-12 19:57
Jou laptop verbruikt iets meer dan de adapter kan leveren, ookal is ie 180 watt. Dit is opzich "normaal". Je laptop kan zo 185 watt verbruiken, en de lader heeft een max van 180 dus je blijft die drain houden op full load.
Dat is de schuld opzich van Asus.
Wat je zou kunnen doen is de cpu iets undervolten en dingen als verlichting uit e.d.
Bij multitasken zal hij wss. door intel z'n powerlimits de boostclocks iets verlagen.

Edit: wellicht kan je kijken of er een 230watt model adapter is voor de laptop.
Het is een beetje giswerk wat je nu hebt aangezien het typenummer niet compleet is.

[Voor 48% gewijzigd door Xfade op 30-05-2020 16:46]

• Vise
Xfade schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:40:
Jou laptop verbruikt iets meer dan de adapter kan leveren, ookal is ie 180 watt. Dit is opzich "normaal". Je laptop kan zo 185 watt verbruiken, en de lader heeft een max van 180 dus je blijft die drain houden op full load.
Dat is de schuld opzich van Asus.
Wat je zou kunnen doen is de cpu iets undervolten en dingen als verlichting uit e.d.
Bij multitasken zal hij wss. door intel z'n powerlimits de boostclocks iets verlagen.

Edit: wellicht kan je kijken of er een 230watt model adapter is voor de laptop.
Het is een beetje giswerk wat je nu hebt aangezien het typenummer niet compleet is.
Super! Bedankt voor de info, ik ga kijken of ik een krachtiger adaptertje kan regelen. Je wilt het serienummer van de laptop weten? Ik ga ff kijken
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee