Als het nieuwbouw is kunnen ze gewoon de muren doortrekken toch ? Dan krijg je maar ~15 cm op jouw grond (10cm muur / 10cm spouw / 10 cm muur). Als jij of een volgende bewoner wil uitbouwen kan je de buiten muur en fundering als binnenmuur gebruiken ?
Kan me namelijk niet voorstellen dat jullie tussenmuur 60 cm dik is en dus 30 cm op jouw grond moet staan. En vermoed dat de muur van de bestaande uitbouw ook gewoon strak met jullie binnenmuur staat.
Zo heb ik dat met mijn buren ook geregeld. Die staat gelijk met hun binnen muur. Als hun dan willen uitbouwen hebben deze de eerste muur al staan. Alleen heb ik in de bestaande bouw geen spouw muur dus heb alsnog een knik maar nu maar 10 cm ipv ~15cm (tussenmuur is 20 cm beton).
*Edit
Tenzij het gelijmde en dragende tussen muren zijn dan zou 60 cm wel kloppen. Maar dan nog kunnen ze 10 cm lijm blokken + 10/15 cm spouw en 10 cm buitenmuur en volledig voldoen aan de eisen. Dan zou het 'maar' 5 cm op jouw terrein liggen muv de fundering naar dat ligt toch onder de grond.
[
Voor 68% gewijzigd door
Jan-man op 31-05-2020 19:09
]