Ik hoop dat dit het goede forum is,waar ik deze vraag stel....
Gisteren iets vreemds aan m'n fiets,maar misschien is hier wel een logische verklaring voor.
Pc met win 98SE en een Realteck Nic.
Normaal zit 'ie in een netwerk en werkt het goed ook met afsluiten e.d.
(Dat vereiste enige studie voordat dat goed werkte.
Heb namelijk een Abit KT7-bordje,en na veel lezen en testen kwam ik erachter dat die Realteck het beste functioneerde in pci-slot 2.
Anders kreeg ik problemen met afsluiten enzo,ondanks de shutdownpatch.)
De pc is eventjes een tijdje uit het netwerk geweest en heb hem gisteren daar dus weer opnieuw ingehangen.
Even wat Lan-spelletjes gespeeld,ging prima.
Toen wilde ik wat bestandjes overblazen en kwam erachter dat bestanden/printer-delen uitstond.
Dat ingeschakeld en dat werkte ook allemaal goed,ook met het afsluiten.
Toen de pc weer uit het netwerk gehaald.
Wilde ik hem dan afsluiten dan bleef hij hangen bij dat afsluitscherm.
(weer die ellende dacht ik..)
Naar mijn idee kwam dat dus omdat ik de bestanden/printer-delen had geactiveerd.
Toen had ik een of andere ingeving om die netwerkkabel er weer aan te hangen,kijken wat 'ie dan deed.
Nou toen sloot de hele boel netjes af.
Vreemd omdat de pc aan de andere kant v/h netwerk niet eens aanstond,dus kan hij daar ook geen een of ander signaal van ontvangen.
Dus hoe kan het dat als bestanden/printer-delen uitstaat,hij wel gewoon wil afsluiten ongeacht er wel/geen netwerkkabel aanzit.
En dat als bestanden/printer-delen aanstaat,dat hij alleen maar wil afsluiten als er wel een kabel aanzit,terwijl de pc aan de andere kant gewoon uitstaat.
Gisteren iets vreemds aan m'n fiets,maar misschien is hier wel een logische verklaring voor.
Pc met win 98SE en een Realteck Nic.
Normaal zit 'ie in een netwerk en werkt het goed ook met afsluiten e.d.
(Dat vereiste enige studie voordat dat goed werkte.
Heb namelijk een Abit KT7-bordje,en na veel lezen en testen kwam ik erachter dat die Realteck het beste functioneerde in pci-slot 2.
Anders kreeg ik problemen met afsluiten enzo,ondanks de shutdownpatch.)
De pc is eventjes een tijdje uit het netwerk geweest en heb hem gisteren daar dus weer opnieuw ingehangen.
Even wat Lan-spelletjes gespeeld,ging prima.
Toen wilde ik wat bestandjes overblazen en kwam erachter dat bestanden/printer-delen uitstond.
Dat ingeschakeld en dat werkte ook allemaal goed,ook met het afsluiten.
Toen de pc weer uit het netwerk gehaald.
Wilde ik hem dan afsluiten dan bleef hij hangen bij dat afsluitscherm.
(weer die ellende dacht ik..)
Naar mijn idee kwam dat dus omdat ik de bestanden/printer-delen had geactiveerd.
Toen had ik een of andere ingeving om die netwerkkabel er weer aan te hangen,kijken wat 'ie dan deed.
Nou toen sloot de hele boel netjes af.
Vreemd omdat de pc aan de andere kant v/h netwerk niet eens aanstond,dus kan hij daar ook geen een of ander signaal van ontvangen.
Dus hoe kan het dat als bestanden/printer-delen uitstaat,hij wel gewoon wil afsluiten ongeacht er wel/geen netwerkkabel aanzit.
En dat als bestanden/printer-delen aanstaat,dat hij alleen maar wil afsluiten als er wel een kabel aanzit,terwijl de pc aan de andere kant gewoon uitstaat.
X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---