wel/niet afsluiten met bestanden-delen aan.

Pagina: 1
Acties:

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Ik hoop dat dit het goede forum is,waar ik deze vraag stel....

Gisteren iets vreemds aan m'n fiets,maar misschien is hier wel een logische verklaring voor.

Pc met win 98SE en een Realteck Nic.
Normaal zit 'ie in een netwerk en werkt het goed ook met afsluiten e.d.

(Dat vereiste enige studie voordat dat goed werkte.
Heb namelijk een Abit KT7-bordje,en na veel lezen en testen kwam ik erachter dat die Realteck het beste functioneerde in pci-slot 2.
Anders kreeg ik problemen met afsluiten enzo,ondanks de shutdownpatch.)

De pc is eventjes een tijdje uit het netwerk geweest en heb hem gisteren daar dus weer opnieuw ingehangen.

Even wat Lan-spelletjes gespeeld,ging prima.
Toen wilde ik wat bestandjes overblazen en kwam erachter dat bestanden/printer-delen uitstond.
Dat ingeschakeld en dat werkte ook allemaal goed,ook met het afsluiten.

Toen de pc weer uit het netwerk gehaald.
Wilde ik hem dan afsluiten dan bleef hij hangen bij dat afsluitscherm.
(weer die ellende dacht ik..)

Naar mijn idee kwam dat dus omdat ik de bestanden/printer-delen had geactiveerd.

Toen had ik een of andere ingeving om die netwerkkabel er weer aan te hangen,kijken wat 'ie dan deed.

Nou toen sloot de hele boel netjes af.
Vreemd omdat de pc aan de andere kant v/h netwerk niet eens aanstond,dus kan hij daar ook geen een of ander signaal van ontvangen.

Dus hoe kan het dat als bestanden/printer-delen uitstaat,hij wel gewoon wil afsluiten ongeacht er wel/geen netwerkkabel aanzit.

En dat als bestanden/printer-delen aanstaat,dat hij alleen maar wil afsluiten als er wel een kabel aanzit,terwijl de pc aan de andere kant gewoon uitstaat. :?

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Vaagjes... Misschien ligt het aan je nic? Realtec is en blijft budget (ik zeg niet dat ze het niet prima kunnen doen voor een thuis-netwerkje, maar er is beter (en storingsvrijer) te krijgen....)

Probeer je nic er eens uit te trekken (en netjes deinstalleren in windhoos) en zien wat ie dan doet...

Over die afsluitpatch: ik heb al vaker gelezen hier dat die niet goed werkt... Dus het kan maarzo zijn dat die patch er wel op staat, maar niks uithaalt...

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Weleens eerder gemeld hier: mijn ervaring is dat het soms helpt als je die afsluitpatch juist *uninstalled*. http://windowsupdate.microsoft.com vertelt je hoe.

Bloed, zweet & koffie

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Heb de Nic eruit gehaald en weer opnieuw geinstalled..
Maar heeft niet geholpen helaas. :'(

Vreemd is wel dat hij deze problemen dus alleen maar heeft als ik bestanden delen aanzet. :?

Heb gewoon Tcp/Ip via die Nic lopen.
En Microsoft Family + Client voor Microsoft-netwerken erop. (Microsoft Fam = primair).
Dus misschien zie ik hier wat over het hoofd?

Anders zal ik die uninstall eens proberen,maar dat kan pas vanavond....

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Als je Windows afsluit gaat hij zich natuurlijk afmelden bij het netwerk.
Dit wil wel is niet goed gaan en blijft het hangen op het scherm "Windows is bezig met afsluiten"

Ik heb hier voor BC 3 een keer een topic geopend waarin ik dus een batch file had gemaakt met de regels erin dat hij alle verbindingen sloot en daarna de computer afsloot.
Toen was is van het probleem af zonder die ShutdownPatch te installen.

Het komt er volgens mij dus op neer met dat bestanden en printers delen, dat hij geen netwerk ziet terwijl hij wel de opdracht heeft om alles te sharen en daardoor blijft hangen omdat hij ook niks heeft om af te melden enzo.

Its just imho. Maar het kan van alles zijn natuurlijk

DEM0N

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
De uninstall haalde ook niets uit. :(

Maar ik ben erachter gekomen dat de andere pc's in dezelfde situatie er ook soms moeite mee hebben.
Dus om af te sluiten met bestanden delen aan, terwijl de pc op dat moment niet aan het netwerk hangt.
Dus @ Demon dat verhaal van jou zit zeker iets in!
En het zal deels ook wel aan die brakke Realteck-kaartjes liggen.

Ik zal het maar accepteren hoe het is,maar was desondanks wel benieuwd hoe het zat. (8>

Pagina: 1