Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Digitale camera gebruiken als webcam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• SirGoose
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 04-06-2020
[Mijn vraag]
Vandaag heb ik via Marktplaats een digitale camera gekocht, de Samsung PL210. Aangezien ik deze dagen veel online meetings heb zou ik deze camera willen gebruiken als webcam (omdat mijn laptop camera niet zo goed is).

Ik probeer de camera als webcam aan te sluiten op mijn laptop maar dat lukt mij nog niet. Online kan ik ook geen tutorials vinden voor deze camera en ik weet ook niet veel van camera's af helaas.

Mijn vraag is, is deze camera geschikt om hiervoor te gebruiken?
En zo ja, welke stappen moet ik hiervoor nemen? En zo nee, hoe kan ik erachter komen welke budget camera's hier wel voor geschikt zijn?

[Hardware]
Camera: pricewatch: Samsung PL210 Zwart
Laptop: pricewatch: Lenovo Legion Y720-15IKB 80VR002EMH

[Al geprobeerd]
Ik heb geprobeerd de camera via de meegeleverde mini-HDMI naar USB kabel te koppelen aan mijn laptop. De camera gaat hierdoor automatisch in stand-by stand / uit. In het scherm komt 'computer aansluiten' te staan. In mijn video-chat programma's zie ik de camera nog niet als webcam aangegeven.

Alle reacties

• Xfile
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 06-06 21:17
De Aten UC3020 kan je gebruiken om een camera als webcam te gebruiken. Ik zelf gebruik het i.c.m. een Panasonic GX9.
https://www.aten.com/glob.../content-creation/uc3020/
https://www.kvm-shop.nl/n...-usb-c-uvc-video-capture/
YouTube: How to livestream from a DSLR with ATEN UC3020 CAMLIVE - Plug and St...
Alleen is het aanbod niet groot en vaak vraagt een shop er de hoofdprijs voor.
Ik kwam de Aten UC3020 toevallig tegen op Amazon voor een redelijke prijs: 139 euro, inclusief verzendkosten

[Voor 18% gewijzigd door Xfile op 31-05-2020 00:00]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:36
Compactcamera's zijn bijna nooit geschikt om via je computer als webcam te gebruiken, zonder randapparatuur. Canon heeft bijvoorbeeld de EOS Webcam Utility, maar dat werkt dus alleen met EOS camera's, wat dus vooral de DSLR's en mirrorless camera's zijn.

@Xfile je zegt 'redelijke prijs', maar SirGoose heeft een compactcamera tweedehands gekocht die 7-8 jaar geleden nieuw voor rond de €100 verkocht werd, dus ik gok dat de €139 die jij noemt een stuk meer is dan wat de camera heeft gekost ;)

[Voor 4% gewijzigd door Hahn op 31-05-2020 11:26]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xfile
Hahn schreef op zondag 31 mei 2020 @ 00:13:
Compactcamera's zijn bijna nooit geschikt om via je computer als webcam te gebruiken. Canon heeft bijvoorbeeld de EOS Webcam Utility, maar dat werkt dus alleen met EOS camera's, wat dus vooral de DSLR's en mirrorless camera's zijn.
Heb je ervaring met de Aten UC3020 i.c.m. een compact camera?

Een kennis gebruikt een compact camera van Sony, DSC-HX50, i.c.m. de Aten UC3020 als webcam, en het werkt prima. Ondanks dat de camera al 7 jaar oud is.
Het voordeel van de Aten UC3020 is dat het gewoon herkent wordt door Windows: je hoeft geen drivers of utility te installeren. Het wordt gezien als een USB Video device.

@Xfile je zegt 'redelijke prijs', maar SirGoose heeft een compactcamera tweedehands gekocht die 7-8 jaar geleden nieuw voor rond de €100 verkocht werd, dus ik gok dat de €139 die jij noemt een stuk meer is dan wat de camera heeft gekost ;)
Voor niets gaat de zon op.
Je kan het zien als een investering voor de toekomst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Even wat off-topic posts opgeruimd, graag weer verder met de vraag van TS :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• SirGoose
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 04-06-2020
Hartelijk dank voor de antwoorden! Dan denk ik dat ik helaas opzoek moet naar een ander device.

• Xfile
Ik weet niet of je al een oplossing hebt gevonden. Sommigen gebruiken een action cam als webcam
YouTube: Cheap action camera be used as a webcam for streaming. Google voor meer informatie.
Btw je zit alleen met een beeldhoek van minimaal 80 graden.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True