Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Apple iPad Pro 2020 Review

Pagina: 1
Acties:

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:00
@Chris Broesder, over reviews: Apple iPad Pro 2020 - De dansende cirkel die alles verandert
Laat ik voorop stellen dat ik niet de hele review bestudeerd heb en zelf niet in de markt ben voor deze iPad, maar na het eerste en laatste stuk van de review gelezen te hebben:

Je hebt de iPad getest in combinatie met het Magic Keyboard en ik krijg de indruk dat het wel een essentieel onderdeel van de hele test geweest is. Ik vraag mij dan ook af of je de review zou kunnen uitbreiden (of misschien zelfs een aparte review maken) van dit keyboard - zeker omdat je op diverse plekken al de positieve en negatieve kanten benoemd.

Ik kan mij voorstellen dat in de conclusie een alinea toevoegen met plussen en minnen van het keyboard beschreven en een score-ding onderaan toevoegen al heel veel zou toevoegen.

Sowieso ben ik wel nieuwsgierig wat voor cijfer je het keyboard zou geven... ik gok op een 7 en dat met name duurzaamheid (beschadigingen van toplaag door horloge) wel eens zwaar zou kunnen wegen. :)

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Aan het einde van de review staan ook alleen links naar de iPad Pro zelf, en geen links naar de Magic Keyboard. Terwijl dat de ervaring (en vooral de kosten) van het gebruiken van de iPad Pro flink verandert.

Ik snap dus ook niet helemaal waarom deze review voornamelijk over de iPad Pro lijkt te gaan (zie titel, samenvatting, links naar PW, etc), terwijl de Magic Keyboard is gebruikt.

Het eerste pluspunt "IPadOS heeft een fijne cursor" is verder ook geen pluspunt van de iPad Pro zelf, maar van iPad OS, en zou je zonder een extra accessoire niet eens kunnen gebruiken. Dat is net zoiets als een TV + soundbar tegelijk reviewen en dan de TV aanraden omdat de Dolby Atmos (wat op de soundbar zit, niet op de TV) zo goed is :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris Broesder
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08-06 10:28
Het is een review over de iPad Pro, omdat je een ervaring als met het Magic Keyboard deels ook kunt hebben met een eigen trackpad/muis/toetsenbord. Het aansluiten van dit soort dingen en de cursorondersteuning van de iPad Pro is inderdaad niet iets waar je profijt van hebt zonder dat soort randapparatuur of een Magic Keyboard, maar het lijkt me niet dat er veel mensen zijn die alleen een iPad Pro gebruiken, zonder randapparatuur. We beoordelen een apparaat inclusief de software en de software op deze iPad Pro is iPad OS 13.4.1.

Ik zal dinsdag even kijken of het handig is om een aparte scorekaart te maken voor het Magic Keyboard. Kan me voorstellen dat het wel iets toevoegt, voor als je niet de hele review wilt lezen.

Chris Broesder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Chris Broesder schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:14:

Het aansluiten van dit soort dingen en de cursorondersteuning van de iPad Pro is inderdaad niet iets waar je profijt van hebt zonder dat soort randapparatuur of een Magic Keyboard, maar het lijkt me niet dat er veel mensen zijn die alleen een iPad Pro gebruiken, zonder randapparatuur.
Dat vind ik een dikke aanname, waarvan ik heel erg betwijfel hoe waar 'ie is. Ik denk dat er best een grote groep iPad Pro-gebruikers is die geen Magic Keyboard dan wel losse muis erbij zullen gebruiken.

Sterker nog, ik ga eens een poll in het iPad Pro-topic plaatsen om te kijken hoeveel mensen gebruik (kunnen) maken van de nieuwe muis-input op de iPad Pro :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 20:23

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hahn schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:18:
[...]

Dat vind ik een dikke aanname, waarvan ik heel erg betwijfel hoe waar 'ie is. Ik denk dat er best een grote groep iPad Pro-gebruikers is die geen Magic Keyboard dan wel losse muis erbij zullen gebruiken.

Sterker nog, ik ga eens een poll in het iPad Pro-topic plaatsen om te kijken hoeveel mensen gebruik (kunnen) maken van de nieuwe muis-input op de iPad Pro :)
Stuur me maar een linkje, want ik denk echt dat er heel veel mensen zijn die geen 300 euro gaan uitgeven aan en toetsenbord en daar wel een laptop voor gebruiken. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Frozen schreef op maandag 1 juni 2020 @ 02:09:
[...]

Stuur me maar een linkje, want ik denk echt dat er heel veel mensen zijn die geen 300 euro gaan uitgeven aan en toetsenbord en daar wel een laptop voor gebruiken. :)
Ik heb de vraag vooral ingestoken op of mensen überhaupt de muisondersteuning gebruiken of niet: Hahn in "[iPad Pro 2020] Ervaringen & Discussie"

Tot dusver, met 28 stemmen, is het redelijk 50/50.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chris Broesder
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08-06 10:28
Tof dat je die poll hebt gedaan! Wat is de meest actuele polluitslag?

Om het pluspunt van de cursorondersteuning niet te noemen op de scorekaart zou ik overigens vreemd vinden. Het is extra informatie en het is voor veel mensen interessant. Dat het niet voor iedereen nuttig is, geldt voor wel meer plus- en minpunten.

Chris Broesder

Acties:
  • 0Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-06 22:31

De Nelis

en anders maar niet...

Chris Broesder schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:24:
Tof dat je die poll hebt gedaan! Wat is de meest actuele polluitslag?
60% - 40% je kunt op de link klikken en dan zie je de actuele stand ;)

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-06 16:38
Ik snap de hele gang van zaken niet bij het testen van zo’n ultieme tablet het is een tablet: niet bedoeld als laptop. Koop een laptop als je een laptop wil ik wil een goede tablet!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-06 22:31

De Nelis

en anders maar niet...

ParkOverall schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:56:
Ik snap de hele gang van zaken niet bij het testen van zo’n ultieme tablet het is een tablet: niet bedoeld als laptop. Koop een laptop als je een laptop wil ik wil een goede tablet!
Ik deel je mening maar vertel dat maar aan Apple (hun uitspraak bij de Pro met Magic Keyboard): iPad Pro
Je volgende computer is geen computer.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True