Toon posts:

2 NVME SSD's op een b450m pro4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HansWorst
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 02-02 16:29
Ik heb 2 kingston A2000 SSD's die ik op mijn Asrock b450m pro4 wil aansluiten. Toen ik de tweede gekocht had ontdekte ik dat de m2_2 slot een msata slot is en de kingston A2000 is een pci SSD. Nu heb ik wat rond gekeken naar mijn opties en eigenlijk kom ik tot de conclusie dat ik of een adapter kan kopen of de SSD kan retourneren en dan een sata SSD kan kopen.

Ik heb gekeken naar het volgende:
https://www.amazon.nl/Cab...id=pla-816821668443&psc=1

Gaat dit werken op mijn Asrock b450m pro4 of is dit het niet waard (de pcie x1 op mijn mobo is een 2.0 slot) en kan ik beter een sata SSD kopen?

Voor eventuele adapters wil ik maximaal €35,00 uitgeven

AMD Ryzen 5 2600 | Asrock B450M Pro 4 | MSI GeForce GTX 1080 Armor OC | Ballistix Sport 16GB DDR4 3000MHz

Beste antwoord (via HansWorst op 30-05-2020 21:22)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:21
De 2e ssd gebruik je voor opslag neem ik aan? Dan kan je net zo goed één A200 0omruilen voor een sata als pricewatch: Crucial MX500 m.2 1TB. Scheelt je die €35 voor een adapter en je gaat echt geen verschil in laadtijden ontdekken. Bovendien downgrade je de snelheid van de A2000 enorm als je die met een adapter in een PCI-e2.0 x1 slot doet. Je gaat dan naar de snelheid van een sata ssd dus sws zonde van het geld.

[Voor 22% gewijzigd door Uszka op 30-05-2020 10:57]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
De 2e ssd gebruik je voor opslag neem ik aan? Dan kan je net zo goed één A200 0omruilen voor een sata als pricewatch: Crucial MX500 m.2 1TB. Scheelt je die €35 voor een adapter en je gaat echt geen verschil in laadtijden ontdekken. Bovendien downgrade je de snelheid van de A2000 enorm als je die met een adapter in een PCI-e2.0 x1 slot doet. Je gaat dan naar de snelheid van een sata ssd dus sws zonde van het geld.

[Voor 22% gewijzigd door Uszka op 30-05-2020 10:57]

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:44

Damic

Afwezig soms

nvme ssd in een msata slot, dan is zelfs een usb 3.1 (C) verbinding sneller :+

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:15

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Die adapter op het plaatje is een x1 kaart, niet een x4. Dus die moet je zeker niet kopen voor een x4 SSD.

[Voor 8% gewijzigd door aawe mwan op 30-05-2020 11:06]

老厮是麂

• Uszka
Dat past fysiek niet eens.

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:44

Damic

Afwezig soms

Via adapter he :)

ow had niet gezien dat het een pci-e insteek adapter was :F

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HansWorst schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:47:
Ik heb 2 kingston A2000 SSD's die ik op mijn Asrock b450m pro4 wil aansluiten. Toen ik de tweede gekocht had ontdekte ik dat de m2_2 slot een msata slot is en de kingston A2000 is een pci SSD. Nu heb ik wat rond gekeken naar mijn opties en eigenlijk kom ik tot de conclusie dat ik of een adapter kan kopen of de SSD kan retourneren en dan een sata SSD kan kopen.

Ik heb gekeken naar het volgende:
https://www.amazon.nl/Cab...id=pla-816821668443&psc=1

Gaat dit werken op mijn Asrock b450m pro4 of is dit het niet waard (de pcie x1 op mijn mobo is een 2.0 slot) en kan ik beter een sata SSD kopen?

Voor eventuele adapters wil ik maximaal €35,00 uitgeven
Waarom klooien met adapters terwijl je gewoon een Sata SSD kunt gebruiken. snap je hele logica niet voor twee NVMe SSD's

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee