Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Desktop upgrade simracing (AC Competizione)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Proim
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12-05 20:58
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment een desktop samengesteld in 2016, dus 4 jaar oud, met volgende specs (niets overclocked):
  • Gigabyte GA-B150-HD3P Intel B150 ATX LGA1151 moederbord
  • Intel i5-6600 3.30GHz
  • Crucial 16GB DDR4-2133 16GB DDR4 2133MHz
  • MSI GTX 1070 GAMING X 8G 8GB GDDR5
  • Cooler Master G450M
  • Acer Predator XB271HU
Ik wil graag eens zien welke upgrades ik zou moeten doen en wat het mij zou kosten om de sim racing game Assetto Corsa Competizione op epic settings te kunnen spelen, aan 144 fps @ 2560 x 1440 om optimaal gebruik te maken van mijn monitor (Acer Predator XB271HU met Gsync). Je kan discussiëren of dit nodig is, maar ik wil vooral zien wat het zou kosten om alles eruit te halen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Op dit moment nog geen maximumprijs, ik wil vooral zien welk budget ik nodig zou hebben voor mijn wens zoals hierboven beschreven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles wat niet hoeft vervangen te worden van de desktop ga ik uiteraard opnieuw gebruiken. Ik denk bijvoorbeeld aan de RAM die misschien nog genoeg is, de voeding is allicht ook nog goed genoeg. De monitor wil ik ook gewoon behouden.

Muis en toetsenbord zijn ook niet nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Reeds beschreven hierboven.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, sta open voor alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen verdere wensen.

Ga je overklokken?
Liever niet overclocken.

Wat verwacht je van ons?[i]
ZIe beschrijving hierboven.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Je zou om te beginnen zelf wat benchmarks op kunnen zoeken en wat de systeemeisen zijn. Kijk bijvoorbeeld eens hier. Zo te zien is 144 fps 1440p Epic nog lang niet haalbaar.

[Voor 55% gewijzigd door Uszka op 30-05-2020 09:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proim
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12-05 20:58
Uszka schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:57:
Je zou om te beginnen zelf wat benchmarks op kunnen zoeken en wat de systeemeisen zijn. Kijk bijvoorbeeld eens hier. Zo te zien is 144 fps 1440p Epic nog lang niet haalbaar.
Okay dan zal ik dat maar eerst een zien.
Al goed om te weten dat het 'ultieme' nog niet mogelijk is.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True