Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Google brengt web-app uit om via ar anderhalve meter afstand

Pagina: 1
Acties:

• EnigmA-X
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:42
@Tijs Hofmans :
  • 6ft (of 6 "voet") komt niet overeen met 2 meter, maar met ~1.83m
  • "maateenheid" is geen gebruikelijk Nederlands woord (en staat ook niet in de Vandale), ik denk dat je lengtemaat bedoelt
  • De titel stelt dat het om een app gaat die anderhalve meter afstand helpt te behouden, in het artikel gaat het over 6 voet, dat verkeerd wordt omgerekend naar 2 meter

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

EnigmA-X schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 02:04:
@Tijs Hofmans :
  • 6ft (of 6 "voet") komt niet overeen met 2 meter, maar met ~1.83m
  • "maateenheid" is geen gebruikelijk Nederlands woord (en staat ook niet in de Vandale), ik denk dat je lengtemaat bedoelt
  • De titel stelt dat het om een app gaat die anderhalve meter afstand helpt te behouden, in het artikel gaat het over 6 voet, dat verkeerd wordt omgerekend naar 2 meter
https://www.vandale.nl/gr...ing/measured#.XtGp4sBcKUk

Alhoewel je het niet zult terugvinden zonder deze vertaling van measured op www.vandale.nl.
Voor de rest ben ik het eens met je punten :) Ik vind het ook vreemd om anderhalve meter aan te houden in de tekst, terwijl letterlijk op hun website staat 2 meter :)
This experiment uses WebXR to visualise 2m social distancing guidelines in your environment.
To do this, Sodar creates an augmented reality two meter radius ring around you

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• Tijs Hofmans
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:06

Tijs Hofmans

Redacteur
Ja het is een beetje raar door die gekke Amerikaanse units. In de app zelf gaat het daadwerkelijk om twee meter, ik vond het wat raar om dat exact naar 1.83 meter om te rekenen. Voor de titel vond ik dat wel geinig klinken, ook omdat 'de anderhalvemetersamenleving' inmiddels een heel normaal woord is en iedereen wel snapt wat daarmee bedoeld wordt.

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16:58

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Dan rond je het af naar 1,8 meter, exact zou het zelfs 1,8288 meter zijn. De uitspraak 'Twee meter is zes voet', is veel te grof. Of je maakt ervan: 'Twee meter is omhoog afgerond vanaf zes voet,...'.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:51

De Nelis

en anders maar niet...

Tijs Hofmans schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:10:
Ja het is een beetje raar door die gekke Amerikaanse units. In de app zelf gaat het daadwerkelijk om twee meter, ik vond het wat raar om dat exact naar 1.83 meter om te rekenen. Voor de titel vond ik dat wel geinig klinken, ook omdat 'de anderhalvemetersamenleving' inmiddels een heel normaal woord is en iedereen wel snapt wat daarmee bedoeld wordt.
Ja, maar je wilt toch een (feitelijk) correct artikel neer zetten? Dan is het toch gewoon logisch om de in de app aangegeven afstand neer te zetten. Je hoeft niets om te gaan rekenen.

De anderhalvemetersamenleving is een normaal woord ja, maar in veel landen is het 2 meter.

[Voor 6% gewijzigd door De Nelis op 30-05-2020 13:37]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Laatst online: 14:42
Tijs Hofmans schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:10:
Volgens mij mix je een aantal zaken door elkaar.
  1. In Nederland hebben we een "anderhalvemetersamenleving" (dit klopt)
  2. In Amerika wordt 6ft aangehouden als het gaat om "social distancing" (https://www.cdc.gov/coron...ck/social-distancing.html)
  3. De bewuste app houdt 2 meter aan voor social distancing
In het artikel schrijf je:
Vervolgens zien ze een cirkel rond zichzelf die een afstand van twee meter aangeeft. Twee meter is zes voet, de maatafstand die in Amerika wordt aangehouden in plaats van anderhalve meter.
Daarover kunnen we samen concluderen:
  • Twee meter is niet zes voet.
  • Zes voet is wel de afstand die aangehouden wordt in Amerika, ipv de anderhalve meter bij ons
Wat je hier feitelijk beredeneert is dat Amerika 2 meter afstand aangehouden wordt voor social distancing.

Volgens mij is de enige juiste conclusie dat de app gewoon 2 meter afstand als maat neemt en dat dit ruimer is dan de geldende regels in Amerika én Nederland.

Kennelijk is correctheid qua journalistiek niet zo heel belangrijk bij Tweakers. Ik vind het ook opvallend dat op een site als Tweakers door een redacteur zo lichtzinnig wordt gedaan over zo'n afronding, terwijl de doelgroep mij juist behoorlijk academisch (dus op details gericht) lijkt.

Kortom: ik vind het jammer. Hopelijk gaat het de volgende keer beter.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True