ik weet niet precies waar deze vraag thuishoort vandaar dat ik hem her stel.
Mijn vraag: mijn case fans zijn allebei aangesloten op een 3 pin verbinding. hoe kan ik de rpm van beide fans verlagen (ze draaien nu op 1200 rpm)
Ik heb hetvolgende systeem:
AMD Ryzen 5 3600 processor
Asrock B450M-HDV R4.0 moederbord
Cooler Master Silencio 352 Micro ATX Behuizing
G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3000Mhz Geheugenmodule
PowerColor Radeon RX 5700 XT Red Dragon Videokaart
WD Blue SN550 1TB M.2 SSD
3x WD red 8 TB
er zitten 2 caser fans in,
de uit fan is die welke meegeleverd is met de case, deze fan heeft een 3 pin aansluiting en zit op de 4 pin aansluiting op het mobo.
de in fan heb ik vervangen door een silencio FP 120. deze heeft een 4 pin stekker maar zit op het mobo op een 3 pin aansluiting.
beide draaien op 1200 rpm en veroorzaken denk ik daarom veel lawaai.
Ik weet dat het zou helpen als ik de fans omdraai, maar denk niet veel omdat een van de 2 altijd op 1200 rpm zal zitten.
Is er een manier om beide (of in ieder geval de 3 pin) minder snel te laten draaien?
Mijn vraag: mijn case fans zijn allebei aangesloten op een 3 pin verbinding. hoe kan ik de rpm van beide fans verlagen (ze draaien nu op 1200 rpm)
Ik heb hetvolgende systeem:
AMD Ryzen 5 3600 processor
Asrock B450M-HDV R4.0 moederbord
Cooler Master Silencio 352 Micro ATX Behuizing
G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3000Mhz Geheugenmodule
PowerColor Radeon RX 5700 XT Red Dragon Videokaart
WD Blue SN550 1TB M.2 SSD
3x WD red 8 TB
er zitten 2 caser fans in,
de uit fan is die welke meegeleverd is met de case, deze fan heeft een 3 pin aansluiting en zit op de 4 pin aansluiting op het mobo.
de in fan heb ik vervangen door een silencio FP 120. deze heeft een 4 pin stekker maar zit op het mobo op een 3 pin aansluiting.
beide draaien op 1200 rpm en veroorzaken denk ik daarom veel lawaai.
Ik weet dat het zou helpen als ik de fans omdraai, maar denk niet veel omdat een van de 2 altijd op 1200 rpm zal zitten.
Is er een manier om beide (of in ieder geval de 3 pin) minder snel te laten draaien?