Goedenavond allemaal,
Ik ben een excelbestand aan het maken (duh) waarbij ik 1 pagina invul en vanuit die pagina zoveel mogelijk automatisch wordt doorgevoerd. Dat ging de hele avond goed tot nu.
Wij houden voor onze organisatie bij in welke weken bepaalde producten worden geproduceerd en bij welke vestiging.
Elke vestiging heeft zijn eigen tabel met:
welke week er geproduceerd wordt en
welke variant er geproduceerd wordt.
Nu wil ik weten per 4 weken hoevaak een variant moet worden geproduceerd (Dus met de vestigingen wil ik even niets doen). Alleen mijn ALS functie doet niet wat ik wil. Excel markeert mijn formule continu als foute formule.
:strip_exif()/f/image/oTp9RKhaedmWIMFXLK4193lu.jpg?f=fotoalbum_large)
In het voorbeeld staat een globaal voorbeeldje zonder bedrijfsgegevens
Mijn bedoeling met de formule is (hoop dat het logisch klinkt):
Als celwaarde = WIT en cel daarvoor is waarde range 1:4. Dan waarde + 1
En die hiernaast zou dan worden:
Als celwaarde = WIT en cel daarvoor is waarde range 5:8. Dan waarde + 1
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan invullen? Ik kan wel een ALS functie gebruiken om al het WIT te tellen, maar ik wil ze juist kunnen sorteren op basis van het weeknummer.
Bij voorbaat fank voor het meedenken,
Erk9
Ik ben een excelbestand aan het maken (duh) waarbij ik 1 pagina invul en vanuit die pagina zoveel mogelijk automatisch wordt doorgevoerd. Dat ging de hele avond goed tot nu.
Wij houden voor onze organisatie bij in welke weken bepaalde producten worden geproduceerd en bij welke vestiging.
Elke vestiging heeft zijn eigen tabel met:
welke week er geproduceerd wordt en
welke variant er geproduceerd wordt.
Nu wil ik weten per 4 weken hoevaak een variant moet worden geproduceerd (Dus met de vestigingen wil ik even niets doen). Alleen mijn ALS functie doet niet wat ik wil. Excel markeert mijn formule continu als foute formule.
:strip_exif()/f/image/oTp9RKhaedmWIMFXLK4193lu.jpg?f=fotoalbum_large)
In het voorbeeld staat een globaal voorbeeldje zonder bedrijfsgegevens
Mijn bedoeling met de formule is (hoop dat het logisch klinkt):
Als celwaarde = WIT en cel daarvoor is waarde range 1:4. Dan waarde + 1
En die hiernaast zou dan worden:
Als celwaarde = WIT en cel daarvoor is waarde range 5:8. Dan waarde + 1
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan invullen? Ik kan wel een ALS functie gebruiken om al het WIT te tellen, maar ik wil ze juist kunnen sorteren op basis van het weeknummer.
Bij voorbaat fank voor het meedenken,
Erk9