Verwijderd
Mijn nee Rob_85 heeft ook ISDN thuis en hij kan berichten en bestanden versturen naar andere ISDN-aangesloten computers die ISDN software beschikken. Ik weet niet of dat wel dat D-kanaal is.....
Verwijderd
Ik heb het weleens gelezen. Is een kanaal dat voor de KPN bestemd is. Kan je enkele seconden gebruiken, maar dan sluit 'ie weer af.
D- kanaal kan al data over voor dat er opgenomen is.. (dus wel gratis ja)
Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'
Een ISDN lijn voor thuisgebruik bestaat uit drie kanalen: twee keer B en een keer D. De B kanalen zijn 64k en worden voor de spraak gebruikt, het D kanaal is 16k (dacht ik) en wordt voor de signalisatie gebruikt (= welk gesprek op welke lijn, CLIP info, etc).
Vandaag geen signature
Zou ik er gratis dataverkeer over kunnen sturen naar iemand anders?
In princiepe is het D-kanaal voor bijvoorbeeld dataverkeer van pinautomaten. Voorals nog weet ik dat dit gratis bij het pakket zit, maar kan je er alleen niks mee tenzij het door kpn wordt open gezet? Dacht ik, eigenlijk moet ik het weten, maar ja je vergeet wel eens wat, niet
Ja, is gratis lijntje ja (signalering). Maar of je het kan gebruiken voor een peer to peer verbinding is mij niet duidelijk.
Ik heb wel eens gehoord van mensen die op die manier een schaakspel speelden. Over het D-kanaal gaven ze elkaar de zetten door.
Ik heb wel eens gehoord van mensen die op die manier een schaakspel speelden. Over het D-kanaal gaven ze elkaar de zetten door.
Houdoe
Geen idee. Waarschijnlijk als je het ISDN protocol weet te ontrafelen lukt het je wel, of er veel doorkan betwijfel ik echter. Helemaal gratis is het natuurlijk nooit, want je hebt altijd je abonnement voor de aansluiting nodig.
Vandaag geen signature
Verwijderd
Het is gratis. Ik had er ooit een chatprogramma voor, waarmee je via dat kanaal kon chatten.
klopt, dat werktte wel leukOp dinsdag 07 augustus 2001 14:39 schreef MoNkToNk het volgende:
Het is gratis. Ik had er ooit een chatprogramma voor, waarmee je via dat kanaal kon chatten.
weten jullie een website met software die gebruik maakt van het d-kanaal?
Ik heb gezocht maar niets kunnen vinden.
Ik heb gezocht maar niets kunnen vinden.
Als je er over kan chatten is er dus een manier om data over te sturen en gratis. Nu kan ik zelf geen kabel of adsl krijgen. Er is dus dan de mogelijkheid om bij een kameraad een servertje te planten waar ik vervolgens via het d-kanaal contact mee kan zoeken zodat ik elk uur mijn mail gratis kan checken...
Hmm iemand die weet hoe ik dit zou kunnen gaan doen??
Hmm iemand die weet hoe ik dit zou kunnen gaan doen??
Verwijderd
Via het D-kanaal praten digitale apparaten met je NT kastje volgens mij. Hierdoor kan de PC volgens mij als antwoordapparaat fungeren. Naar mijn weten gaat het D-kanaal niet naar buiten, je ISDN lijn wordt vertakt naar 2 64k lijnen en een D lijn, dus is het D-kanaal volgens mij gewoon gratis, maar je kan er niet mee naar buiten. Kan die wel naar buiten, is het niet gratis. KPN heeft daar vast over nagedacht.
Verwijderd
Hij kan wel naar buiten je kunt er berichten mee versturen naar andere mensen zoals je ook had kunnen lezen in de replys van andere mensen
Verwijderd
Hier kun je een programma downloaden om via het D-kanaal te schaken:
Download CallCchess:
http://www.vst.nl/ccpro/Downloadtabel.htm
Download CallCchess:
http://www.vst.nl/ccpro/Downloadtabel.htm
Zijn er chat-alternatieven? Deze ondersteund mijn isdn-kaart niet (bipac)...Op dinsdag 07 augustus 2001 16:08 schreef Canard het volgende:
chatten
Verwijderd
kpn had plannen (had) om dit kanaal te gaan gebruiken als lijntje die je constant open hebt voor mail checke bijv en zogauw je dingen ging doen die meer vereisten werd de isdn verbinding gemaakt. Word nix meer mee gedaan geloof ik.
Hebbik ook gelezen maar hebben ze afgeblazen
Verwijderd
ISDN heeft 3 kanalen B0 B1 en D
B0 en B1 is data cq spraak verkeer.
het D kanaal brengt de 1ste verbinding op die niks kost pas als de B0 en/of B1 kanaal actief is dan kost het geld.
Het D kanaal gaat wel down na een paar seconden maar progies zoals een talk programma zorgen dat de verbinding hersteld.
kijk eens op isdn-nl.nl
B0 en B1 is data cq spraak verkeer.
het D kanaal brengt de 1ste verbinding op die niks kost pas als de B0 en/of B1 kanaal actief is dan kost het geld.
Het D kanaal gaat wel down na een paar seconden maar progies zoals een talk programma zorgen dat de verbinding hersteld.
kijk eens op isdn-nl.nl
Ik ga kijken of het mogelijk is om een programma te schrijven waarmee je bestanden kunt overzenden via het D-kanaal.
Tips hoor ik graag...
Tips hoor ik graag...
Pagina: 1