Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen: 1080 - 1440 (60fps+)
Games zoals Cities Skylines,Arma, PUBG, iRacing, GTAV eventueel de komende FS2020
Ik was een ps4 gebruiker dus ik zal er sws al flink op vooruit gaan
Video Editing: Davinci Resolve met 4K Beelden. Ook wat After Effects. Beide hobbymatig.
Voor de rest algemeen gebruik en webdevelopment. Wellicht wat vm's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een bedrag van 1200-1300 euro in mijn hoofd inclusief monitor (Ex opslag)
Huidige twee concepten zijn 1400+, dit heb ik er voor over als de combinatie goed in elkaar steekt en een beetje future proof is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Mobo, DRAM, GPU, PSU, Case & Monitor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, heb Corsair altijd wel een leuk merk gevonden, geen eis.
AMD -> Zover ik lees prima resultaten voor een betere prijs..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Fatsoenlijk kunnen gamen & renderen, met een oog op future proof.
Ga je overklokken?
Nee, wellicht wil ik hier wel later in verdiepen, maar zie met mijn huidige concept geen issues daarvoor (Eventueel buiten koeling)
Wat verwacht je van ons?
Ik had eigenlijk vrijweinig verstand van hardware en heb mij daar de afgelopen flink over ingelezen.
Ik twijfelde tussen een Ryzen 5 3600X en een Ryzen 7 3700X -> Echter denk ik dat ik met de Ryzen 7 beter uit kom in Resolve & AE qua rendering en meer future proof.
Hierdoor begon ik ook te twijfel betreft de moederbord, een 450 of een 570. Ik lees wat verhalen dat Ryzen 7 3e generatie beter draait op een 570 en dit gelijk future proof is.
Ook betwijf ik of een 32' inch niet te groot is. Ik kwam ook pricewatch: AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart tegen, en is toch weer 80 eur goedkoper, en wel een IPS panel.
Het zou fijn zijn om feedback te ontvangen betreft mijn bovenstaande twijfels en concept
Ik wil zoveel mogelijk uit mijn investering halen en hecht weinig waarde aan features waar je weinig aan heb, zoals overmatig RGB.
Setup A:
Setup B:
Edit:
DRAM Corsair naar G.Skill
Gamen: 1080 - 1440 (60fps+)
Games zoals Cities Skylines,Arma, PUBG, iRacing, GTAV eventueel de komende FS2020
Ik was een ps4 gebruiker dus ik zal er sws al flink op vooruit gaan

Video Editing: Davinci Resolve met 4K Beelden. Ook wat After Effects. Beide hobbymatig.
Voor de rest algemeen gebruik en webdevelopment. Wellicht wat vm's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een bedrag van 1200-1300 euro in mijn hoofd inclusief monitor (Ex opslag)
Huidige twee concepten zijn 1400+, dit heb ik er voor over als de combinatie goed in elkaar steekt en een beetje future proof is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Mobo, DRAM, GPU, PSU, Case & Monitor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, heb Corsair altijd wel een leuk merk gevonden, geen eis.
AMD -> Zover ik lees prima resultaten voor een betere prijs..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Fatsoenlijk kunnen gamen & renderen, met een oog op future proof.
Ga je overklokken?
Nee, wellicht wil ik hier wel later in verdiepen, maar zie met mijn huidige concept geen issues daarvoor (Eventueel buiten koeling)
Wat verwacht je van ons?
Ik had eigenlijk vrijweinig verstand van hardware en heb mij daar de afgelopen flink over ingelezen.
Ik twijfelde tussen een Ryzen 5 3600X en een Ryzen 7 3700X -> Echter denk ik dat ik met de Ryzen 7 beter uit kom in Resolve & AE qua rendering en meer future proof.
Hierdoor begon ik ook te twijfel betreft de moederbord, een 450 of een 570. Ik lees wat verhalen dat Ryzen 7 3e generatie beter draait op een 570 en dit gelijk future proof is.
Ook betwijf ik of een 32' inch niet te groot is. Ik kwam ook pricewatch: AOC Q3279VWFD8 Zilver, Zwart tegen, en is toch weer 80 eur goedkoper, en wel een IPS panel.
Het zou fijn zijn om feedback te ontvangen betreft mijn bovenstaande twijfels en concept

Ik wil zoveel mogelijk uit mijn investering halen en hecht weinig waarde aan features waar je weinig aan heb, zoals overmatig RGB.
Setup A:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 285,- | € 285,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 122,02 | € 122,02 |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X | € 454,50 | € 454,50 |
1 | Behuizingen | Corsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart | € 95,- | € 95,- |
1 | Monitoren | Acer KG271UA Zwart | € 298,19 | € 298,19 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 72,85 | € 72,85 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 108,90 | € 108,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.436,46 |
Setup B:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 285,- | € 285,- |
1 | Moederborden | ASRock X570 Phantom Gaming 4 | € 161,- | € 161,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X | € 454,50 | € 454,50 |
1 | Behuizingen | Corsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart | € 95,- | € 95,- |
1 | Monitoren | Acer KG271UA Zwart | € 298,19 | € 298,19 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 72,85 | € 72,85 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 550W | € 104,95 | € 104,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.471,49 |
Edit:
DRAM Corsair naar G.Skill